Verdrietige vriendin.

Heee, Ik heb een probleem, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Mijn beste vriendin heeft vroeger veel meegemaakt.
Haar ouders zijn vroeger gescheiden, haar vader kreeg een nieuwe vriendin en ze kreeg daardoor een stiefzusje en stiefbroertje erbij. Ze heeft al een broer en een zus. Ze ziet haar vader niet vaak, maar als ze daar is, geeft haar vader vaak teveel aandacht aan haar zusje en broertje. Dat vindt ze natuurlijk niet leuk, want ze ziet hem weinig. Haar stiefmoeder maakt soms ook nare opmerkingen over haar moeder, zoals: Ik zou 10 jaar bij zo iemand echt niet uithouden! Dat is natuurlijk niet leuk om te horen… Thuis hebben ze het ook krap met geld enzo. Door alle problemen sneed ze zichzelf, maar gelukkig is dat al een paar maanden gestopt door hulp van familie, vrienden.

Maar om een lang verhaal kort te maken: ze is dus vaak heel verdrietig. Ze zit hier dan echt mee. Het klinkt slecht, maar soms weet ik niet wat ik ermee moet. Ik probeer haar echt te helpen, want dat doen vriendinnen voor elkaar. Maar soms weet ik niet wat ik moet doen…

Het is nu bijna vakantie en dan wil ik wat leuks met haar gaan doen. Maar ik heb géén idee wat! We hebben al heel veel gedaan ( pretpark, zwembad, strand, enzovoort) Maar nu wil ik wat speciaals doen, om te laten zien dat ik er echt voor haar ben.

Hopelijk kunnen jullie me helpen?
Ik zou het echt waarderen, ik geef zoveel om haar!

Alvast bedankt,
xxxxx

Ik vind het al speciaal dat je zoveel voor haar wil doen.
Ik vind het niet meer dan normaal om dat te doen voor vriendinnen, maar veel doen dat echt niet! Ik denk ook dat ze het waardeert dat je het zo doet…
Kun je niet via vakantieveilingen iets leuks vinden? Weekendje weg met z’n 2en, hightea…

Als je iets weet, geef het in de vorm van bijvoorbeeld een bon! “Omdat je een fantastische vriendin bent”, ofzoiets. Dat lijkt me extra leuk =)
Je kan een dagje weg naar een stad doen, waarbij lunch door jou betaald bijvoorbeeld. Of een weekendje weg met de tent, net over de grens.

Ahw lief dat je dat zegt! :slightly_smiling_face:

Vakantieveilingen, goed idee! Daar had ik niet aan gedacht, ik ga gelijk even kijken! Heel erg bedankt!

Ik denk dat ze het al fijn vindt dat ze weet dat jij er voor haar bent! Het gaat om het gebaar. Zoek naar kook cursussen, high tea’s, wat jullie allebei leuk vinden. Ik denk dat ze al heel erg blij is met het idee dat je voor haar klaar staat en om haar geeft.

Jaa dan zet ik het in een bon, dat is echt een leuk idee!
Dankjewel, Ik ben echt blij dat ik word geholpen hier! :slightly_smiling_face:

Ahw dankjewel! :slightly_smiling_face:

Ik heb al een paar ideeën, ik ga gelijk aan de slag!
En ik ben heel blij dat ik word geholpen door jullie, dankjewell! :slightly_smiling_face:

Wat lief van je! :slightly_smiling_face: Ik denk dat bij haar zijn ook al heel fijn voor der is hoor :slightly_smiling_face:

Kunnen jullie niet samen een weekje weg ergens in Nederland? (Ik weet niet of dat kan/mag hoor op je 14e, maar misschien wel.)

Verder: heel goed dat je haar helpt en er voor haar bent, maar probeer je er niet te veel in mee te laten trekken. Het is niet goed als jij ook verdrietig wordt, voor jou niet maar ook niet voor je vriendin.

Ahw bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik zou ook niet weten of dat kan en mag, maar hopelijk wel.
Ahw dankjewel! :slightly_smiling_face: Ik ga ervoor zorgen dat dat niet gebeurt!

er sws voor haar zijn is al een goede optie, daar is ze al heel blij mee. je zou een nachtje samen kunnen kamperen in de achtertuin of bij een meer ofzo?

Oh dat is ook een leuk idee!
Jammer dat ik een tuin heb waar geen tent in past, :frowning_face:
Maar bij mn vriendin wel hihi, dankjewel!

Zo’n fotoshoot samen van vakantieveiling is ook suuuuperleuk!

aaah dat is ook n leuk idee!
ik heb zulke leuke ideeën nu, bedankt! :slightly_smiling_face:

wow, ik heb precies hetzelfde met een vriendin, maar ze snijd zichzelf dan niet.
We hadden gister ook een beetje ruzie gehad omdat ze niet lekker in de vel zit en ze heeft veel problemen, ik voel me er eht heel schuldig om.
We hebben het al wel goed gemaakt enzo.

Ot: ik heb haar meegevraagd op vakantie, want ze gaat wel met haar vader,stiefmoeder en stiefzusje (daar heeft ze ruzie mee enzo).
En daarom vraag ik haar mee op vakantie, dat ze er niet even over na hoeft te denken, zal dit denkje een leuk idee zijn? En wat kunnen we allemaal doen? (we zitten bij renesse)
maar misschien kan jij dat ook doen :slightly_smiling_face:

ahw, vervelend voor je! ik weet hoe je je voelt! :frowning_face:

ach dat is echt lief van je! jaaa , ik denk dat ze het heel leuk vindt! dan kan ze inderdaad even alles vergeten en gewoon plezier hebben met jou!
ehm ik ben nog nooit in zeeland op vakantie geweest, dus ik weet er niet zo veel van. Maar sowieso naar het strand, denk ik? En je kan daar ook goed shoppen ( in Renesse ) , dat heb ik 1x gedaan haha!

Maar heel lief dat je haar mee heb gevraagd, ik denk dat ik dat idee ook aan mn ouders ga voorstellen! :slightly_smiling_face: Dankjewel!

op vakantieveilingen.nl vind ik altijd wel leuke dingen staan om een dagje te doen of leuke vakanties.

jaa, moet je doen!
Want in de klas barst ze soms ook opeens in huilen uit enzo, echt zielig…