Hoi iedereen
Ik heb het laatst uitgemaakt met m’n vriend omdat ik eigenlijk na een relatie van 4 jaar meteen in deze relatie ben gedoken en dat voelde niet goed. Ik heb tijd voor mezelf nodig. Hijzelf is echt de liefste jongen op aarde en echt m’n best buddy, maar ik kan niet meer de gevoelens negeren dat ik liever even single ben. Ik zit nu niet 100% in de relatie en dat verdient hij niet.
Toen ik het uitmaakte was er veel verdriet en tranen, wat op zich niet vreemd is. Hij biechtte wel op dat hij eigenlijk al wel een hele lange tijd depressief is, en ik schrok van zijn verhalen over hoe slecht hij over zichzelf denkt. Hij zei dat hij het nu het allerergst vond dat hij me nooit meer zou zien. Zelf vind ik dit ook vreselijk, ik verlies hem ook als beste vriend. Het verscheurt me om hem zo verdrietig en eenzaam te zien, ik geef natuurlijk wel veel om hem.
Ik wil hem heel graag helpen en zou graag met hem naar een psycholoog gaan, want ik (en hijzelf ook wel) ben er van overtuigd dat hij hiermee moet gaan werken.
Heeft een van jullie ervaring met vrienden blijven met je ex en depressie etc…
Ik maak me heel veel zorgen om hem.
Alvast bedankt