verdrietig&geen zelfvetrouwen

-

up…

Praten, praten, praten!
Je ouders, zus/broer of en ander familielid…
als je dat niet durft moet je naar je mentor gaan.
Ik herken me heel erg in jouw verhaal…
Ik ben naar en leraar gegaan & heb hem alles vertelt, dat helpt echt!
Als je wilt mag je mij ook noten
xx

Vervelend! Helaas herken ik je wel, ik heb ook nooit een goede thuissituatie gehad en voelde me nooit goed genoeg voor mensen.

Ik ben toen met mijn beste vriendin gaan praten dat ik me zo kut voelde en ook jaloers op haar was. Gelukkig is zij een heel lief meisje en nam ze het goed op. Ze begon mij te motiveren in dingen en bv leuke complimentjes te geven over mijn haar of make up. Dit hielp mijn zelfvertrouwen toch wel omhoog.

Verder heb ik geluk met mijn vader, ik kan over ALLES met hem praten.

Dus ik denk echt dat praten het beste is wat je kan doen, met je beste vriendin, of met 1 van je ouders.
Ook kan je naar een vertrouwenspersoon op je school gaan.

heel erg bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb opzich wel een goede thuissituatie, mijn moeder en vader zijn heel lief en aardig, maar er is dus erg veel geruzie in de rest van de familie(oom en tantes enzo). Ik praat er liever niet over met mijn ouders, en met mijn mentor ook niet. Het is een aardige mentor maar ik heb niet echt een band met haar ofzo en vaak gaat ze zoiets dan in de klas vertellen en ik wil niet dat iedereen het weet. Een vertrouwenspersoon… tja…

Mm ik heb geen contact met de rest van mijn familie, amper contact met mijn moeder en zus. En zie mijn oom en tante misschien 3 keer per jaar.

De rest van mijn familie boeit mij daarom ook niet zo, omdat ik ze toch niet vaak zie :slightly_smiling_face:

Mijn vriendin weet ookwel soortvan dat ik jaloers op haar ben, maar ik heb het haar nooit recht in haar gezicht gezegd. Ik heb ook wel eens tegen ‘‘mijn’’ vriendengroepje gezegd over dat mijn leven geen doel heeft enzo, maar dan zeggen ze van ja zo moet je niet denken, je bent heel goed hierin en daarin… Maargoed het klinkt als niks in mijn oren.
Maar Misschien praat ik er wel over met een van mijn vriendinnen(niet die ene).
Wat vervelend, dat met je moeder en zus trouwens!

Hee!
Heel vervelend voor je!
In de 1e klas was ik ook erg onzeker en deed mijn beste vriendin ook alles goed in mijn ogen, ze kon beter sporten, zingen, dansen, was populairder had een vlotte babbel (dat ik niet heb). Maar nu ik in de 3e zit trek ik me er veel minder van aan! het is hele raar, ik denk dat het gewoon komt door je leeftijd en de hormonen die ontzettend aan het gieren zijn in je lijf. Ik heb ook veel last gehad van het feit dat ik niet veel te vertellen had tegen mijn familie of vrienden maar na maten je ouder word maak je meer mee en heb je meer te vertellen!
Als je niet naar je ouders, mentoor, vriendinnen wilt gaan dan is er altijd nog een vertrouwens persoon of de ggd waar mensen je kunnen helpen.
Succes! En niet steeds tegen jezelf zeggen: ik ben lelijk" want dan geloof je het ook nog :astonished: , zeg gewoon een paar keer per dag tegen jezelf: wat zie je er goed uit! ook al vindt je van niet, na een tijdje vindt je van wel

Je moet proberen te geloven in de dingen die ze vertellen, als ik denk: Waar ben ik nou goed in?
Kan ik ook helemaal niks opnoemen.
Mijn doel in het leven weet ik ook niet. Maar ondanks dat probeer ik het beste ervan te maken. Gezellige dingen doen met je vriendinnen, of gewoon een avondje jezelf vermaken met gezichtsmaskertjes, nagels lakken enz, die dingen doen mij altijd goed.

Iedereen heeft soms wel dagen dat ze verdrietig en moe zijn. Ik had het ook heel vaak. Ik heb alleen geprobeerd positiever tegen dingen aan te kijken.
Ookal is het soms moeilijk, altijd proberen het negatieve om te zetten in het positieve!

Ik denk dat jullie gelijk hebben, ik ga gewoon positiever denken en misschien het aan een vriendin vertellen.

maar ik doe nu denk ik even een slotje op dit topic, want ik wil niet herkend worden en heb al vrij goede adviezen gekregen. Iedereen die op dit topic reageerde bedankt voor de lieve reacties. x

fake gewoon een smile en die smile wordt echt!