verdrietig&geen zelfvetrouwen

-

up…

Praten, praten, praten!
Je ouders, zus/broer of en ander familielid…
als je dat niet durft moet je naar je mentor gaan.
Ik herken me heel erg in jouw verhaal…
Ik ben naar en leraar gegaan & heb hem alles vertelt, dat helpt echt!
Als je wilt mag je mij ook noten
xx

Vervelend! Helaas herken ik je wel, ik heb ook nooit een goede thuissituatie gehad en voelde me nooit goed genoeg voor mensen.

Ik ben toen met mijn beste vriendin gaan praten dat ik me zo kut voelde en ook jaloers op haar was. Gelukkig is zij een heel lief meisje en nam ze het goed op. Ze begon mij te motiveren in dingen en bv leuke complimentjes te geven over mijn haar of make up. Dit hielp mijn zelfvertrouwen toch wel omhoog.

Verder heb ik geluk met mijn vader, ik kan over ALLES met hem praten.

Dus ik denk echt dat praten het beste is wat je kan doen, met je beste vriendin, of met 1 van je ouders.
Ook kan je naar een vertrouwenspersoon op je school gaan.

heel erg bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb opzich wel een goede thuissituatie, mijn moeder en vader zijn heel lief en aardig, maar er is dus erg veel geruzie in de rest van de familie(oom en tantes enzo). Ik praat er liever niet over met mijn ouders, en met mijn mentor ook niet. Het is een aardige mentor maar ik heb niet echt een band met haar ofzo en vaak gaat ze zoiets dan in de klas vertellen en ik wil niet dat iedereen het weet. Een vertrouwenspersoon… tja…

Mm ik heb geen contact met de rest van mijn familie, amper contact met mijn moeder en zus. En zie mijn oom en tante misschien 3 keer per jaar.

De rest van mijn familie boeit mij daarom ook niet zo, omdat ik ze toch niet vaak zie :slightly_smiling_face: