Verdikken, goed bezig of niet?

Hey,

Ik ben een meisje van 17 jaar oud/jong, en ik weeg slechts 41 kg bij 1m 68. Dat is bitter weinig en ik wil daarom verdikken tot ik mijn oud gewicht van ± 48 kg, terug krijg.
Nu, gisteren heb ik dit gegeten
ontbijt: 40 gr muesli met halfvolle melk en een appel. 2 tassen thee
tussendoor: 100 ml smoothie sap
Middag: ciabatta met pesto, rosbief en zongedroogde tomaten.
tussendoor: 2 speculoosjes, potje kofie en potje advocaat.
tussendoor: 1 danio (banaan, kiwi en appel)
diner: 3 grote opscheplepels rissotto (met paprika, tomaat, pesto, rucola) en ±120 gr gebakken kip
desert: sinaasappel en 200 ml warme melk

En voor vandaag staat op het menu/planning:
ontbijt: 2 sneden bruin brood met boter en confituur, 1 glas halfvolle melk, 2 tassen thee en een appel
tussendoor: 1 chocolaatje mignonet (melk) vna cote d’or
middag: 4 sneden brood met tonijnsla en vissla met komkommer
tussendoor: potje muesli met een banaan en extra noten (studentenhaver)
diner: 2 stronken witloof gestoofd, biefstuk met aardappellen en roomsausje.
desert: volle yoghurt (180gr) met bosbessen.
's avonds laat: 200 ml warme melk met honing.

Nu, is dat voldoende om aan te komen? Want ik ben nu zo al een kleine maand aan het eten en er komt niet echt iets bij. Weet iemand wat ik nog meer moet doen of wat ik anders moet doen?

Dankjewel Aurélie

ghoh, het lijkt genoeg voor iemand die een normaal metabolisme heeft, maar als je een snel metabolisme hebt is dit niet genoeg om bij te komen denkik…
je moet nu niet supervettig gaan eten ofzo, dat is ook niet gezond, maar wat vaker pasta ofzo? dat is best wel iets goed om van bij te komen… pasta en volle melk en boter op je boterhammen (maar dat doe je precies al) , noten zijn inderdaad ook goed… en veel tussendoortjes. (ik ben ook ooit moeten bijkomen, toen moest ik ook veel pasta, veel tussendoor en elke dag proberen iets meer te eten…)
maar misschien eens raad vragen aan een dietiste? dat heb ik ook gedaan…

Ik heb er niet echt verstand van, maar echt veel vind ik het niet. De eerste dag die je beschreef al helemaal niet. Ik zou veel meer en grotere tussendoortjes nemen en ook meer bij ontbijt en lunch. 40 gr muesli vind ik bv weinig, ik eet minstens het dubbele, ook als ik er appel in doe. Een tussendoortje als ‘1 chocolaatje’ hakt er nou ook niet bepaald in.
Daarnaast kan je misschien ook letten op wat je drinkt, volle melk, limonade, frisdrank. (nou ja, frisdank is wel weer ongezond)

Misschien kan je beter naar een dietiste, die geeft je vast goede tips.

het is niet gezond ofzo, maar ik zou er wat meer vette hap bij eten,
want wat je nu heb opgeschreven vind ik zelf best weining maar dat kan ook aan mij liggen hoor:P

Ik vind het wel veel, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik eet veel minder, maar ik weeg dan wel weer 55 kilo bij een lengte van 1.60.

Ik eet ook vette dingen hoor, maar toevallig gisteren en vandaag nu niet. Maar zondag heb ik
ontbijt: 2 pistolets met boter en confituur, 1 halve peer en een halve appel gegeten
tussendoor: lays backed chips paprika en 200 ml smoothie (kiwi, banaan en appel)
middagmaal:
vissoep met rouille
200 gr zalmfilet met gekookte aardappelen, brocolli en wortellen
tussendoor: potje koffie met een honingkoek en advocaat
avond: 3 stukken stokbrood
één met tonijnsla , één met langouistinesla en één met vissla en één halve met krabsla.
desert: appel
's avond: 200 ml thee met honing.

Dat is toch niet weinig?

Het probleem is dat ik nu vakantiejob doe, straks (om 15 uur) moet ik gaan werken en ik heb maar een kwartiertje pauze, dus daarom kan ik niet zoveel eten als tussendoor. In 15 min, muesli met een banaan en extra noten opeten vind ik al veel want nadien moet ik al direct terug aan het werk.
En frisdrank heb ik nooit gedronken, wel drink ik smooties en fruitssappen maar van volle melk krijg ik teveel extra speeksel (ja klinkt goor) maar het is zo, daarom eet ik elke dag een volle yoghurt (180 gr) .

voor iemand die dikker wil worden vind ik juist dat je heel weinig eet, ik zou me heel de dag door volproppen met chips, chocola, friet en al die dingen :grinning_face_with_smiling_eyes:
maar ik probeer juist een beetje af te vallen en eet behalve ochtend-, middag- en avondeten alleen fruit haha… daaammn ik mis chips ;p

Ik ben er al voor bij de dokter geweest en die zei met dat ik me nu niet moet vol proppen met chips en nootjes en koffiekoeken of frieten omdat men lichaam te weinig spieren heeft en die nemen dat op ofz. Daarom dat er soms zo magere mensen bestaan die de hele dag door frieten eten en niet aankomen.
Ik moet veel eiwitten en koolhydraten eten, daarom dat als i kga sporten zo een proteineshake moet drinken (dat is een volwaardige maaltijd)

Drink volle melk ipv halfvolle melk. Ik zie ook nergens kaas staan.

Wel van volle melk krijg ik superveel speeksel (ja dat klinkt goor) en kaas eet ik niet echt behalve geitekaas, brie en kiri maar dat is alles.

Oh ja, brie is ook wel goed, is heel vettig.
En ik weet dat noten ook goed zijn (en ze zijn lekker =D), maar je raakt er wel snel vol van.

Dit lees ik ook trouwens ergens:
Neem druivensuiker na de training

En hier is een link:
http://www.voedingscentru…ndergewicht/aankomen.aspx
Lijstje:
=92&active%20parent[0]=92&section=7&item=519&page=voedingslijst]http://www.proud2bme.nl/i…em=519&page=voedingslijst

idd een dietist lijkt me verstandig
en ik zou ook kijken waar veel koolhydraten inzitten
zoals pasta’s, aardappelen en bruin brood
en je hoeveelheden groter maken
want je eet echt heel weinig

hmm wat klinkt dat eten dat je gister gegeten hebt lekker zeg :drooling_face:

Dankjewel voor de links. :slightly_smiling_face: Ik heb trouwens daarnet eens kaas gegeten op men boterham en ik moet zeggen dat smaakt niet slecht (het was milner). Ook heb ik er frambozensap bij gedronken in plaats van koffie.

Maar echt bedankt voor de links.
x

als je veel vet gaat eten, kom je misschien wel bij,
maar dan krijg je ook allemaal puistjes & een vette huid,
dus dat zou ik niet doen.

je kunt ook na de dokter/ diettist gaan, die heeft er verstand van.

Lijkt me een goed schema!

mijn vriendin was eerst ook heel dun,
en zij moest van de dokter heel veel volkoren dingen eten.
dus volkoren brood, spaghetti en ook volvette kaas.
zij is er een beetje door aangekomen, niet heel veel maar wel wat

Als je gezond wilt aankomen, is het slim om veel vette dingen te eten. En daarmee bedoel ik geen kroketten, patat, etcetera, maar onverzadigde vetten. Een volkoren boterham met pindakaas is goed. Ook vette vis (haring, zalm) is erg gezond. Als je niet zo houdt van een broodontbijt is volle yoghurt een oplossing. Afwisseling is wel een pré. Verder zijn producten met veel koolhydraten (denk aan spaghetti) erg goed voor iemand die wil aankomen. Probeer ook net iets grotere porties te eten dan je gewend bent.
1 Laatste tip: schakel voor de zekerheid een dietist in:)

Je eet echt niet veel.
Zou wat meer drinken nemen waar meer voedingsstoffen inzitten.
Wat vaker iets lekkers.
&meer vet! Ik zie geen kaas of volle producten.
Neem meer brood.
Want jou ontbijt is zo light.
zo ontbijt ik:
Iets voor het ontbijt, neem ik altijd eerst:

  • Koffie !
  • 2 plakken onbtijtkoek met heelveel boter

Ontbijt:

  • 2 boterhammen kaas
  • 1 boterham jam
  • sinaasappelsap & roosvicee.

Als je kijkt, neem ik suiker (jam, ontbijtkoek) & vet (kaas, boter)
Maar ook koolhydraten (brood)

Dus krijg ik vanalles wat binnen.
Als je dan geen kaas lust, neem dan dus brie of geitenkaas.
Daar zit ook veel vet in!!

Het zijn maar tips (ik ben zelf heel vaak bij een dietist geweest om aantekomen) Maar het best, kan je zelf ook gaan.
Want voor iedereen is het anders.