verdient hij een tweede kans?

hey meiden, I need advice! (sorry voor de lange uitleg!)

Deze zomer was ik samen met een jongen. Alles ging goed, tot er bij mij een burn out werd vastgesteld. Ik probeerde steun te zoeken bij mijn vriendje, maar omdat hij meer het type is van: “het leven draait om plezier maken, en problemen, daar moet je gewoon van weglopen”, begreep hij mij niet. We gingen dan ook uiteen, maar bleven mekaar toch zo goed als dagelijks opzoeken.

Maar…

Op een avond ging hij weg met zijn vrienden, leerde een meisje kennen (blond, model, rijk, … You know the deal) en met wat aanmoediging van zijn (foute) vrienden, liet hij mij achter met mijn burn out en begon een relatie met zijn nieuwe barbie.

Beetje bij beetje geraakte ik over mijn burn out, en leerde gelukkig te zijn als vrijgezel. Tot hij opeens weer aan mijn deur stond, en zei dat hij spijt had en dat hij een enorme klootzak was geweest. En dat hij nu pas inziet dat echte liefde belangrijker is dan een blond model aan je arm. Hij zei dat zijn nieuwe relatie van dag 1 een flop was en nu pas apprecieert dat ik altijd goed zorg voor hem droeg. (lees: koken, kuisen, … Uiteraard had zijn nieuwe vlam nog nooit een stofzuiger van dichtbij gezien)

We zijn nu gewoon terug vrienden, maar ik ben wel nog altijd verliefd… En blijkbaar vertelt hij iedereen dat hij mij ook doodgraag terug wil.

DUS… Wat denken jullie? Geef ik hem een tweede kans, en hoop ik op een happy end zoals Mr Big en Carrie in Sex and the city? Of gebeurt zoiets spijtig genoeg alleen in series en romantische films?

@Incognito: hoezo trolling?

Ik zou hem geen 2e kans geven, eerlijk gezegd. Hij heeft je echt niet goed behandeld. Maar als je gevoel hem echt terug wil kan je het voorzichtig nog eens proberen, maar dan moet hij zich wel even echt bewijzen.

Haha ja, ik snap je wel. Volgensmij wil de TS meer een duidelijk beeld hiermee ‘creëren’.

Nee. Gewoon NEE.

Okeee feiten
1 hij wil lol maken en als jij je even helemaal depri voelt laat hij je vallen
Want het leven moet alleen maar over mooie dingen gaan
This isn’t a fairytale wat nou als jij problemen heb ofzo steunt hij jou danwel

En als jij je weer beter voelt klopt hij bij je aan alsof wil meegenieten van je suc6
Das oke als hij je geholpen had maar hij liet je vallen voor een blond modelletje

Easy come easy go meid deze jongen is naar mijn mening niet echt goed
En ik denk niet dat jij dit verdient ieder meisje verdient een jongen die ze helpt
In moeilijke tijden en Zo is hij niet

Dit is geen sex in the city dus nee deze jongen is niet. Die man van de serie
Tenzij je ons nu verteld dat hij wegrende toen je wou trouwen
Hij rende weg omdat jij een burn out had

Je verdient beter :slightly_smiling_face:

Doe jezelf zoiets niet aan.

Ik vind dat niemand hier echt kan over oordelen. Alles hangt namelijk af van jullie leefijd, de duur van jullie relatie, het type meisje dat je bent (en zoekt)…
Iig is deze persoon misschien niet de juiste voor jou, aangezien hij jou liet vallen toen je hem echt nodig had. Maar stel nu dat jullie nog vrij jong zijn dan is het weer een heel ander verhaal…
Ik wil je gerust helpen, als je dat wil, note me dan even. Zo kan ik je misschien beter helpen.
X’jes xVintage.

Ik vind het jammer dat hij op zo’n manier erachter moest komen wat ‘echte liefde’ is; eerst je vriendin achterlaten omdat hij simpelweg niet eens kon inschatten wat jij doormaakte (als jij iets hebt, dan laat hij je toch niet achter omdat hij het simpelweg niet snapte?). Daarnaast was hij nog oppervlakkig genoeg om voor zo’n type te gaan, terwijl jij nog bij moest komen van een burn-out.

Laat hem maar zijn best doen voor je; als hij het oprecht meent en jullie zijn meant to be, dan zal tijd wel het antwoord geven. Ik zou alleen niet makkelijk aan hem toegeven, want zeg nou zelf, het was best wel lame wat hij heeft gedaan. Persoonlijk vind ik dat je beter verdient dan dit, maar als hij echt zoveel spijt heeft… alleen jij kan oordelen wat de beste beslissing voor jezelf is.