Verdien ik genoeg?

Halloaa! Ik weet niet of ik het in het goede topic zet, anders moet dit maar
verplaatst worden.

Ik ben 18 en werk als cassiere bij een bouwmarkt, een jaar nu. Ik zat laatst
met collega’s te praten over wat hun verdienen. 1 Meisje die er langer werkt
dan ik maar wel jonger is verdient ¤4,15, zei is ook cassiere.
Een jongen die er net 2/3 maanden werkt verdient ¤4,50 per uur, hij is
magazijnmedewerker.

Ikzelf verdien ¤3,95, echt belachelijk weinig (vind ik zelf) en zeker nu ik
hoor dat hun meer verdienen. Het heeft niet met belasting te maken, dat
word er bij ons allemaal niet vanaf gehaald.

Ik werk 24 uur per week en hun 10 ongeveer… Misschien heeft dit er ook
wat mee te maken?

Het klinkt misschien gek dat ik ‘zeur’ over die 15 cent die zei meer verdient
maar als ik echt te weinig verdien kan ik dit allemaal terug krijgen en dan
wordt het toch wel een groter bedrag!

Mijn vraag is dus of ik te weinig verdien, weet iemand hier wat van? Ik heb
op internet gekeken maar kan er niet echt wijzer uit worden. Er staan
namelijk uur bedragen voor 36, 38 en 40 uur per week. Betekent dit dat
hoe meer uur je werkt hoe minder je verdient of zeg maar het maximale
contract dat gegeven word door het bedrijf? Als jullie me nog begrijpen :stuck_out_tongue:

Alvast bedankt en een fijne avond! :grinning:

Ik zou het gewoon daar vragen eigenlijk, dan krijg je gelijk het goede antwoord, want wij moeten nu maar wat raden wat het kan zijn.

Ik denk dat het idd komt doordat ze er al langer werkt. Hoe langer je ergens werkt, hoe meer je gaat verdienen.
En is die jongen niet ouder?

En als er belasting afgehaald zou worden, zou 't misschien daardoor kunnen, dat er bij jou meer afgehaald wordt omdat je meer werkt ofzo. Maargoed, als er volgens jou geen belasting afgaat weet ik 't niet.

Je krijgt echt belachelijk weinig betaald voor iemand van jouw leeftijd vind ik. Of ja, het is het minimumloon denk ik? Maar je kunt echt wel iets vinden waar je meer verdient dus als ze er niets aan doen dan zou ik echt ontslag nemen en ergens anders gaan werken.

Het is minder dan minimumloon. Minimum is 4,19 voor een 18 jarige. Ik ben ook 18 en overal waar ik ‘t minimum zou verdienen ga ik per definitie niet werken :’)

Ja het is dus zo dat ik niet echt met me baas kan praten want die gozer is
altijd te druk met andere dingen en daar word ik nu zo gek van dat ik er
helemaal klaar mee ben. Hij ontwijkt me ook alleen maar, hij zegt alleen
gedag tegen me… Heb ook al aangegeven dat ik minder wil werken en dat
vind ie ook niet leuk omdat ze nu heel erg in de problemen komen met te
weinig mensen enzo …

En nee, die jongen is ook jonger. En ik weet dus niet goed wat mijn
minimumloon is… Bij elk tabel dat ik zie staat het wel per uur maar dat
is dus gebaseerd op een contract van 36, 38 en 40 uur. En ik heb 24,
weet dus niet zo goed hoe ik het dan nog uit moet rekenen… Bleehh, stom
geld … :stuck_out_tongue:

Het gaat vanaf 40 uur (3,77) steeds iets omhoog en bij 36 staat 4,19, dus dan zou het bij 24 uur nog hoger moeten zijn als je 't zo bekijkt.

Ik kon hier ook bij een bios werken, maar dan zou ik 3,90 betaald krijgen ofzo en iedereen die ik het vertelde was helemaal verbaasd hoe vreselijk weinig dat was.

@ Samiras, maar dat is zeker bruto?

En ik heb het uitgerekend met zo’n speciaal uitreken ding. Dan moet ik
opgeven wat ik werk en wat het maximale uur contract is wat het bedrijf
geeft en dan berekenen ze op basis daarvan dat ik maar 3,15 zou moeten
verdienen, daardoor raakte ik een beetje in de war. Ik dacht ook dat ik
dan meer moest verdienen dan iemand ‘van 36 uur’… Verwarrend…

jij verdient zeker te weinig want ik werk zelf ook als cassiere en ik verdien 4 nog wat per uur en ik ben 17

Pff… Nouja, ik ga maar is praten met die gozert, hij zal wel weer een smoesje
hebben… Maar heb het net uitgerekend als ik dan 20 cent te weinig heb gekregen,
8 maanden lang krijg ik nog zeker ¤180,00 terug plus alle overuren die ik
gemaakt heb… Is toch wel wat …

Bedankt voor de (snelle) reacties! :slightly_smiling_face:

Jij verdient echt te weinig, ik verdiende 6,50 euro per uur voor m’n vakantiebaan ;s

Dat is gewoon het minimumloon, het is heel weinig maar niet TE weinig. Het kan zijn dat het per bedrijf verschilt en je kunt eig ook niet naar alle andere cassieres kijken wat die verdienen, want je loon verschilt naarmate je langer in dienst bent. Als je drie jaar bij de AH werkt verdien je meer dan een cassiere van dezelfde leeftijd die net begint.

Wow, dat is echt weinig! Zelfs als je te weinig zou vedienenen en 20 cent per uur meer zou gaan verdienen, vind ik dit nog steeds weinig. Ik zou echt niet voor zo’n laag salaris gaan werken. Als ik jou was zou ik gewoon een beter betaalde baan gaan zoeken. Ik verdien zelf 7.00 euro per uur, ik ben dan wel 20 dus ik denk als je 18 bent je rond de 6.00 euro per uur zou verdienen? Ik werk zelf in de horeca, andere goed betaalde de baantjes die ik heb gedaan zijn de thuiszorg en kantoren schoonmaken. In de thuiszorg verdiende ik volgens mij ook rond de 7.00 euro per uur en toen was ik 19 en toen ik kantoren schoonmaakten verdiende ik 10.00 euro euro per uur.

Ik verdien bruto 3.25 en ben 17 (komt nog wel vakantiegeld bovenop, maarja.) en dat klopt volgensmij ook niet…

ga gewoon naar je baas, en als die niet bereikbaar is heeft jouw bouwmarkt vast wel een afdeling personeelszaken (landelijk of lokaal) en dan moet je die maar bellen. als jij dit allemaal hebt uitgerekend en het is zoals duidelijk is onder minimum loon dan heb jij gewoon recht op op z’n minst een vergoeding en moet je loon aangepast worden.

ik ben 19 en werk bij de post wat erop neer komt dat ik 7 euro nogwat verdien per uur. maar heb bij de action gewerkt (toen was ik 18) en toen verdiende ik 4,88 later 5,12 (cao werd veranderd) per uur terwijl je bij de v&d 3,88 verdiende als je 18 was (heb bij beide gesolliciteerd toendertijd) dus zit echt groot verschil in per bedrijf en dan ook per tijd dat je er werkt (na 1 jaar verhoging + bij verjaardag) en ook qua functie maakt het veel verschil

Het is gewoon miniumumloon. Te weinig is het niet. Wel zou ik op zoek gaan naar iets anders want als je nu minimumloon verdient kun je er alleen maar op vooruitgaan.

dat is echt weinig!
Ik werk in de vakantie in colruyt en verdien 9,82euro
en ik ben nog maar 16!

^maar jij woont waarschijnlijk in België?

tja in belgie is het sowieso niet te vergelijken met hier want daar verdient iedereen volgensmij meer…

Ligt het aan mij of liggen de lonen voor jobstudenten in Nederland echt laag… Ikzelf verdiende ook 10 euro/uur afgelopen zomer.

wow, je verdient ongeveer net zoveel als ik. En ik ben 15!
(Ik krijg 3euro per uur+fooi, werk in een restaurant)