verdergaan voor de eerste keer

hallo iedereen,

ik heb een vriend voor nu al best wel een tijdje en we zijn allebei zover dat we wel willen verdergaan, en dan bedoel ik handwerk.
hij heeft het al een keer geprobeert maar toen durfde ik niet want ik voel me namelijk best onzeker over hoe ik er uit zie en wat hij daarvan zal denken.
heeft iemand tips zodat ik verder durf te gaan? ik wil het wel maar ik ben gewoon bang…

als je niet durft, kan dat een teken zijn dat je er nog niet klaar voor bent. wat je wel kan proberen is laat hem de eerste stap zetten, en laat hem eigenlijk de touwtjes in handen nemen. hij kan je helpen met waar je je hand kan plaatsen en wat je moet doen, zo weet je ook gelijk wat hij het lekkerste vind!

anders kan je ook nog wat andere dingen proberen zoals bijv:

• kleding aan houden, (niet gelijk te ver gaan maar rustig in stappen)
  • lichten uit? (zodat je dat “ding” niet meteen ziet)
  • zorg dat je glaasje wijn hebt gehad van te voren (of 2)

verder weet ik er zo eigenlijk geen, eerste keer verder gaan is altijd spannend.
belangrijkste is dat je je niet te erg gaat focussen op doe ik het goed, durf ik het wel, want meeste vergeten dan om te genieten!

Goodluck!

‘hij vind je mooi zoals je bent, je hoeft je nergens voor te schamen’

De eerste keer verder gaan is altijd spannend. Je vriend vind je vast helemaal goed zoals je bent, je hoeft je echt nergens druk om te maken.

bedankt voor de lieve reacties, het helpt me echt!