Verdergaan met te oude man?

Via een internetforum ben ik een paar weken geleden in contact gekomen met een man. We hebben leuke gesprekken gehad, een beetje geflirt… Ik wist al dat hij minstens eind 20 was (tenslotte had hij al zijn master afgemaakt & werkte hij al een tijd etc) & dat hij dus sowieso al te oud voor me was voor een serieuze relatie (ik ben 19).
Toch heb ik besloten hem te meeten op een openbare plek, omdat we zo’n enorme klik met elkaar hadden. Hij zei ja, hoewel hij niet eens m’n nummer had of wist hoe ik eruitzag & voor de meet ver moest reizen.
De meet was een groot succes. We hebben echt zes uur lang superleuke gesprekken gehad, geen awkwarde stiltes enzo & als ik niet weg moest had het misschien nog zes uur geduurd haha. Hoewel we natuurlijk in een totaal andere levensfase zitten, zitten we qua “filosofie van het leven” wel op één lijn en waren we hierin waardige discussiepartners. Hiernaast hadden we ook veel gemeen (maar ook lekker veel niet ;p) & waren we heel nieuwsgierig naar elkaar. De man flirtte met me, maar echt heel weinig & hij gaf aan dat hij hoe het verder gaat in mijn handen laat.
Het ding is dus alleen dat hij 45 blijkt te zijn (al is wel positief dat hij dit aan het begin van de meet vertelde, terwijl ik hem midden 30 schatte).

Nu praat ik nog steeds met hem en wil ik sowieso als vrienden blijven afspreken. Ik twijfel alleen of ik hieruit meer kan halen… Een serieuze relatie is uiteraard niks, maar een Friends with Benefits is misschien wel wat. Ik vind hem namelijk wel ontzettend leuk & aantrekkelijk en zou het zonde vinden om niks met de chemie tussen te doen, terwijl ik nu iig wel graag weer een fiks wil.

Wat denken jullie hiervan?
Btw, ik heb ervaring met daten & scharrelen, maar ben maagd en heb nog nooit een echt vriendje gehad.

Absoluut NIET doen. Die man is 26 jaar ouder dan jij! Dat kan echt niet en hij zou ook beter moeten weten. Volgens mij wil hij gewoon misbruik van jou maken en ik zou sowieso mijn maagdelijkheid niet aan zo’n oude vent willen geven met friends with benefits.

Sorry er hoeft niks mis met hem te zijn maar hij lijkt me niet iets om mee te beginnen zeg maar en al helemaal niet voor friends with benefits. Een fiks willen vind ik ook geen goede reden om zo’n relatie aan te gaan.

Precies wat napoleon zegt

Denk goed na. Is dit wel verstandig. Kan je niet beter daten met iemand rond je eigen leeftijd. 26 jaar is echt heel veel

en gebruik alsjeblieft je verstand. Als je even nadenkt weet je ook dat dit niet oké is.

Je bent meerderjarig dus ik vind niet perse dat hij verkeerd bezig is. Het is uiteindelijk je eigen keuze, als je wel besluit er verder mee te gaan, moet je wel zorgend dat je ook naar hem toe duidelijk bent dat je geen relatie wilt.

Als je het hebt over een “fiks” doel je dan op scharrelen of echt seks met hem hebben. Als het dat laatste is zou ik er wel even over nadenken dat je het dan wel om de juiste reden doet. Echt omdat je de chemie voelt met deze persoon, of wil je gewoon van je maagdelijkheid af? Dat laatste lijkt me namelijk niet echt een goed idee, als is dat uiteindelijk natuurlijk ook je eigen keuze.

Ik zou zeggen, doe waar je je goed bij voelt en trek je niets aan van wat andere mensen ervan vinden, jij bent uiteindelijk degene die moet leven met je keuzes en niemand anders.

Oké, die mening is duidelijk. Ik snap je ook wel hoor, het is ook duidelijk dat hij me wilt gebruiken in ieder geval.

Waar ik meer mee zit, is of er verschil zit tussen een player van zijn leeftijd en van mijn leeftijd. Ik denk namelijk dat als hij van mijn leeftijd was, ik sowieso zou gaan scharrelen & hierin best ver zou gaan, omdat dit echt de beste chemie is die ik ooit gehad heb.

En m’n maagdelijkheid ga ik niet zomaar verliezen hoor. In theorie hecht ik niet zoveel waarde aan de eerste keer (het hoeft bvb echt niet met m’n vriendje te zijn), maar in de praktijk stel ik best hoge eisen omdat ik wel seks wil hebben met iemand die ik echt heel aantrekkelijk vind, vertrouw & met wie ik veel chemie heb haha.

Dus, wat zou je zeggen als ik in deze situatie zou zitten met iemand tussen de 16 en 25 (= de leeftijd waarin ik opensta voor serieuze relaties)?

^Ja dat vind ik wel anders. Ik ben het eens met Napoleon, niet doen.

Hij zou je vader kunnen zijn en heeft over zijn leeftijd gelogen, sorry maar dat zegt al genoeg.

Hij heeft niet gelogen? Zij dácht dat hij eind 20 was, toen ze hem ontmoette dacht ze midden 30, maar hij had gelijk gezegd dat hij 45 was. Zo begrijp ik het.
Overigens veel te oud, natuurlijk.

Vind het wel raar dat hij pas tijdens de meet vertelde hoe oud hij was… vind ik een beetje verdacht. Ook al vertelde hij het direct aan het begin van de meet, hij wist dus overduidelijk wel dat het niet echt kon, anders had hij het wel tijdens de online gesprekken verteld.
Je bent volwassen dus in dat opzicht is het niet fout. Jij staat echter wel aan het begin van je leven, bent nog maagd, geen echte relatie gehad, enz. Je moet je afvragen of je al die eerste keren met iemand van 45 wil hebben of met iemand van je eigen leeftijd.

Ik zou persoonlijk hem als gewone vriend houden en lekker verder zoeken naar iemand van je eigen leeftijd om een liefdesrelatie mee te beginnen.
En in ieder geval nog heel vaak met hem afspreken voordat je verder met hem gaat om zeker te weten dat hij geen foute bedoelingen heeft.

Hij heeft niet over zijn leeftijd gelogen.
Hij zei tijdens onze online gesprekken dat ik maar zijn leeftijd moest gokken. Aan de hand van wat hij over zichzelf vertelde schatte ik dat hij minstens (!) eind twintig moest zijnmen dus sowieso al te oud voor me was.
Toen ik hem ontmoette, vroeg hij vervolgens hoe oud ik hem zou schatten. Ik schatte midden dertig en toen zei hij dat hij 45 was. Dat was de eerste & enige keer dat hij het over zijn leeftijd had.

Hij had je ook gewoon meteen kunnen vertellen hoe oud hij was :bored: Wel een beetje raar dat hij dat dan niet eerder heeft gezegd vind ik :flushed:

Dat is idd ook één van de dingen waar ik over zit te peinzen ja.

Aan de ene kant is dit idd wel raar. Aan de andere kant is het wel zo dat ik van tevoren wel meer info over hem had dan hij over mij (ik had z’n nummer en had foto’s van hem van een aantal jaar geleden op internet gevonden via zijn profiel). Dus opzich snap ik dan wel dat hij z’n leeftijd nog geheim hield zodat er nog iets was dat hij niet over mij wist en hij wel over mij. :stuck_out_tongue:

En hij heeft wel op tijd zijn echte leeftijd zonder gezeur verteld, dus zo’n dealbreaker is het niet

Wat is/zijn dan volgens jou cruciale verschil(len)?

Weetje wat het een beetje is, je kunt nooit zeker weten of hij te vertrouwen is… Het is een beetje vreemd dat hij pas zo laat heeft gezegd dat hij eigenlijk 45 is, maar dat kan natuurlijk ook gewoon een andere reden hebben gehad dan dat de meeste mensen hier denken. Vervolgens is hij natuurlijk wel 26 jaar ouder, dat is wel een groot verschil maar als jij hem nou echt heel leuk vindt… Maar laat me hier 1 ding over zeggen: Je hebt nog nooit een relatie gehad, ik wil echt absoluut niet dat je eerste relatie helemaal mis loopt en die man je hart breekt

Ik vind die man superleuk, maar aan een relatie met hem moet ik niet denken! Hij is echt veels te oud voor me & ik wil graag nog lekker jong en wild blijven ipv gedwongen zijn me ouder te gedragen omdat ik met zo’n oud iemand ben. Bovendien is het toch wel een player - ik bedoel, zeg nou zelf, wat voor andere soort man zou een meisje van 26 jaar jonger versieren?

Nou ja… of het een player is weet ik niet, maar is niet de eerste keer in de geschiedenis dat een oudere man een jongere dame aantrekkelijk vindt.

Je bent meerderjarig, ik kan niet bepalen voor je wat je het beste kan doen. Misschien moet je het een tijdje aankijken, wie weet wat het oplevert. Ik denk wel dat je eerlijk aan moet geven dat je een relatie niet ziet zitten.