Verdergaan en nu ?

Ik heb ongeveer 4 maanden nu met mijn vriendje.
Ik ben 13 en hij 14.
Me vriendje vroeg laatst of ik wou verdergaan,
ik weet nu niet wat ik moet zeggen
want als ik eenmaal bij hem ben en hij doet wat
dan laat ik het vast wel toe maar moet ik dan nu
opeens zeggen via een sms; ja ik wil verdergaan
dat staat toch raar ?

xx

Als het zo ver is gebeurd het vanzelf. En anders gewoon face to face erover hebben. :slightly_smiling_face:

Weet je zeker dat je verder wilt gaan? Je bent nogal jong maarja wie ben ik.

Haha, 't is ook n rotvraag om zo te stellen, maar opzich… Hij weet anders ook niet hoe je reageert. Straks wil je het echt nog niet, & staat hij “voor schut”…
Ik zou gewoon, als je 't zelf wilt!, smsen dat jullie het vanzelf wel merken maar dat je je goed genoeg voelt bij hem dervoor ja.
Of laat 'm zelf ook n beetje merken dat je t wel wilt door ook n beetje over zn bovenbeen te wrijven oid?

Ik zou het er eerst samen over hebben als je bij hem bent.
Gewoon zeggen van wat bedoelde je met dat smsje, dan weet je tenminste of jullie beiden hetzelfde verwachten.
En dan goed nadenken , of je het wel wilt.
Want t klinkt niet echt zo van JA, meer zo van naja ik doe het toch wel als hij dat graag wilt, en dat is natuurlijk niet echt goed.

maar wat moet ik dan nu antwoorden op dat smsje ?
xx

Als je wilt verdergaan dan zeg je iets als “ja, voor mij is dat best” en anders “nee, liever niet. Later.”

Gewoon, zoiets als ; we’ll see.
of
als de tijd daar is.

je moet je niet laten pushen door hem, het moment moet goed zijn!

Niet doen. Je bent nog te jong, je zal er spijt van krijgen.
Ervaring.

Ik denk dat je gewoon op het moment moet wachten inderdaad! op het moment zelf kan je denk ik het beste inschatten of je het wilt op niet. Meestal gaat het dan gewoon vanzelf.

sms maar terug dat jullie wel zullen zien of het er face to face over hebben, dat lijkt me het beste. Als je het zelf wilt natuurlijk.

Ik vind je te jong… (Niet alleen door je leeftijd, je komt ook zo over)

Maar, jouw keuze.

arghh dat moet je niet via sms doen man…
sorry dat vind ik echt kinderachtig
gewoon naar hem toe gaan

Ik vind het een slecht idee om zulke dingen ‘‘af te spreken’’ en al helemaal via sms. Je moet gewoon op het moment zelf kijken of jij er wel of niet aan toe bent. Want als jij beloftes gaat maken aan je vriend, waar je op het moment dat het gaat gebeuren toch geen zin in hebt kan hij zeggen, ja maar je hebt het belooft. En sommige meisjes worden dan zo gemanipuleerd om het toch te doen, tegen je zin in.

Dus je moet gewoon kijken op het moment dat je aan het zoenen bent of je verder wilt of niet.

.

Ik kan hier maar één ding op zeggen,
meisje, je bent 13!

13 jaar…is een beetje jong, vind je zelf ook niet?

waarom begint iedereen over haar leeftijd?
als ze er klaar voor is weet ze dat zelf wel denk ik, en is ze er niet klaar voor dan weet ze dat ook zelf wel.

maar ik vindt wel dat je niet moet denken van oooh mn vriendje wil veder gaan dus het moet maar.
beslis voor jezelf!
als je er nog niet klaar voor bent zeg het dan eerlijk tegen hem, praat er samen over.
en als hij echt gevoelens voor jou heeft… dan zal hij jou begrijpen & accepteren dat je er liever nog even mee wacht.

Ik vind persoonlijk 13 nog veel te jong om verder te gaan dan zoenen
Kom op zeg
Nu klink ik misschien heel oubollig, maar ‘de jeugd van tegenwoordig’
wordt steeds ouder op een jongere leeftijd … :expressionless:
Ofzoiets

[i]als je er klaar voor zou zijn zou het wel gebeuren,
maar aangezien de vraag je word gesmst,
en je hier komt vragen “wat moet ik doen” denk ik dat je er nog niet klaar voor bent.

wanneer jij je er goed bij voelt hou ik je niet tegen,
maar ik denk aan je handelen nu te zien dat je beter even kan wachten[/i]