verder gaan

Ik zit nogal met een probleem, ik heb nu al 4 maanden een vriend (ik ben 16 trouwens) en ik elke keer als ik hem een kus geef of hij mij wil ik verder gaan naar zoenen en hij ook maar op dat moment durf ik het een soort van niet. Ik weet niet wat het is maar iets in me zegt “ho stop eens even dame” terwijl ik zo graag verder wil gaan.

Ik heb verder nog nooit eerder gezoend en ben het nogal zat dat ik elke keer afhaak. Soms zijn we met elkaar bezig en op het moment dat hij probeert met mij te zoenen haak ik af terwijl ik later er aan terug denk t erg vervelend vind.
Hij is ook mijn eerste vriendje en mijn moeder weet er nog niks van (ze is moslim, ik niet) elke keer als ik thuis ben zegt ze ook tegen mij dat ze trots op me is dat ik nog geen vriendje heb enz.

Hebben jullie misschien tips voor me

Alvast bedankt x

Je moet het pas doen wanneer je je er goed bij voelt, zo te horen is dat nog niet het geval. En over je moeder: misschien kan je er met haar over praten en laten zien dat hij een fijne en aardige jongen is?

Inderdaad nog niet doen wanneer je het niet wil doen, en anders er misschien over praten met hem? Hoewel ik weet dat dat heel lastig is hoor!

Zijn je ouders allebei moslim? Maar met je moeder is
makkelijker te praten. Je kan het voorzichtig proberen het te vertellen.

Zolang het geen moslin jongen is keurt ze het af. Terwijk ik zelf ook geen moslim ben. Waarom zou ik dan iets met een moslim jongen willen (ik praat over het algemeen, want er zijn genoeg leuke moslim jongens:$)
Met mijn stiefvader heb ik t niet zo van hem mag ik een jongen niet eens aan kijken. Mijn moeder is net zo maar van haar mag ik alleen met ze praten als ze bij mij inbde klas zitten.

Gister ook weer mijn vriend en ik waren lekker met elkaar bezig. Tot dat hij mij wilde zoenen. En elke keer vraagt hij of hij iets verkeerd doet. En dan zeg ik weer zoals altijd dat het aan mij ligt. En daarop reageert hij" je weet dat ik je nergens naartoe dwing, als je iets niet wilt doe ik t niet".
Maar ik neem aan dat hij ook elke keer net als mij is teleur gesteld.

Ik weet dat ik er klaar voor ben maar t wil maar niet lukken

Kan het zijn dat je hem niet durft te zoenen, omdat je in je achterhoofd weet dat je moeder jou relatie niet zal goedkeuren, en dat je bang bent om gesnapt te worden? gezien jou situatie zou ik dat nog niet zo’n gek idee vinden eigenlijk, want ik snap dat je je moeder niet teleur wil stellen…

gewoon je tong erin douwen.

Ik zou in ieder geval eerst met je moeder erover praten, kan me best voorstellen dat je haar niet teleur wil stellen en al helemaal niet als ze steeds zegt dat ze trots op je is dat je nog geen vriendje hebt! Moeilijk, succes :sob::muscle:

wtf is dit nou weer voor reactie zeg…

Ik durfde ook nooit te zoenen toen ik eind 15 was en m’n eerste vriendje had. Te onzeker er over of ik het wel kon of niet :’)
Ik denk dat jij dat ook wel een beetje hebt omdat je ook nog niet eerder hebt gezoend. Ik had dat al wel en ik durfde nog steeds niet, wou niet voor schut staan bij m’n vriendje ofzo.
't komt vanzelf wel een keer dat je doorzet. Ik denk niet dat het perse met je moeder te maken heeft. Als je 't gaat vertellen krijg je alleen maar gezeik thuis.

Maar ze komen er toch een keer achter… Dan lijkt het me maar beter om het gewoon gelijk te vertellen, of niet dan? Kan voor jou ook een opluchting zijn.

Nou ik zou het zo lang mogelijk leuk willen houden thuis. Die moeder/stiefvader gaat echt niet ineens veranderen van mening en ik zou echt geen zin hebben in dat gezeik thuis over niks. Ouders komen niet per definitie overal achter, ik heb ook genoeg geheim kunnen houden. Zometeen vertelt ze het en mag ze 't huis niet meer uit behalve naar school ofzo omdat zij zo’n kansloze mening hebben over vriendjes etc en niet willen dat ze er mee omgaat. Maargoed, dat moet ze allemaal zelf weten.

Ik vond t wel grappig :’)

Ik zou het niet aan m’n ouders vertellen, want zoiets is privé (naar mijn mening.) Wel wil ik je zeggen dat je het pas moet doen, als je dat wilt en zo voelt. Dus niet doen als je er nog niet klaar voor bent.

Ik ga t mn ouders nog lang niet vertellen… als ik thuis wil blijven wonen.
Ik weet niet of het er wat uitmaakt maar ik ben ook ontzettend bang dat ik gekwetst word of gebruikt. Door al die waarschuwingen van loverboys enzo vind ik het nogal eng om jongens te vertrouwen, terwijl ik dat wel bij mijn vriend doe.

Hebben jullie tips? ?