verder gaan of afkappen

Hoi meiden ik heb een probleem ik heb pas iemand leren kennen via het internet en we praten al een paar weken hij heeft zelf wel wat problemen vaak is hij ook erg verdrietig dit maakt mij ook sip hij vraagt ook veel aandacht en hier heb ik eigenlijk niet zo’n zin in ik twijfel nu of ik af en toe contact zou houden of het zou afkappen
Wat zouden jullie doen?:face_with_raised_eyebrow:

Afkappen

En waarom zou je dat doen
Zijn er nog meer tips

Als je zelf niet zo’n zin hebt om met hem te blijven praten wordt hij er ook niet beter van. Ik denk dat ik rustig aan zou proberen het contact een beetje af te bouwen, maar niet in een keer niets meer laten horen. Dat kan denk ik erg lullig overkomen, maakt hem nog ongelukkiger en stelt jou in een slecht daglicht (al weet ik niet of dit belangrijk is voor jou). Je zou ook eerlijk tegen hem kunnen zeggen dat je zelf ook een naar gevoel krijgt als je met hem praat en je dat niet prettig vindt. Misschien kun je zelfs voorstellen om gewoon alleen positief te praten, zolang jullie dat allebei kunnen volhouden zal hij zich misschien ook minder sip voelen en blijkt hij juist hartstikke gezellig te zijn.

Klinkt lullig, maar zolang er nog geen echte gevoelens zijn en het niet heel serieus is, zou ik het afkappen. Stel, je hebt een vriend en die krijgt mentaal een zware dip, dan zou je er voor hem moeten zijn. Maar ik vind het iemand zijn goed recht om het af te kappen zolang er nog niks was, ik kan begrijpen dat je daar niet op zit te wachten.

Alvast bedankt voor de reacties nog meer tips altijd welkom

Even een update we hebben het er over gehad dat ik wat minder contact wil en hij zei je stuurt maar weer een berichtje als je Wilt praten maar hij blijft maar berichtjes sturen wat denken jullie dat het best is

Gewoon niet reageren.

Dat doe ik nu ook niet maar moet ik hem dan op een moment wel weer gaan praten en wat dan of helemaal niet meer praten

Up

Iedereen zegt afkappen, lijkt me duidelijk toch. Wat wil je nog meer horen?

Ik wou graag weten of er echt meer mensen zijn die er zo over denken

Je kan het beste zeggen tegen hem dat het toch niet zo fijn voelt als je alle verdrietige dingen moet aanhoren, maak het duidelijk. Ik zou langzaam wat minder contact nemen en dan valt het vanzelf weg!

Hij hoeft jouw niet per se verdrietig te maken met zijn problemen, je kan hem ook helpen en hem meesleuren in jouw positiviteit. Alleen als je dat zelf wilt hoor, maar dat is wat ik zou proberen.

Je zegt zelf dat je er eigenlijk niet zoveel zin in hebt.
Dus waarom zou je dan doorgaan?!
Het gaat toch om wat jij wilt, niet wat wij willen?

Bedankt voor alle tips

Ik vind het alleen erg lastig omdat hij zegt dat ik de enigste ben met wie hij kan praten

Je kent hem niet persoonlijk. Afkappen dus. Misschien stelt hij zich alleen maar aan. Stiekem is het misschien een vieze vent. En als hij alleen jou heeft heeft hij dus haast geen vrienden in zijn woorden? hm, Beetje ongeloofwaardig verhaal van hem. Ik zou een beetje oppassen.

Up

Help ik heb snel tips nodig ik praat nu met hem en hij zegt dat hij zich extra slecht voelt omdat ik niet Meer met hem wil praten hij zegt dat hij dood wil of zich wil snijden wat nu