Verder gaan en daarna pas een relatie

Ik vroeg me af:

Is het eigenlijk normaal als je eerst met een jongen verder gaat dan zoenen en dat er daarna pas een relatie uit komt?

Want iedereen zegt altijd dat het zo is dat je eerst met iemand zoent, vervolgens wordt het je vriend en vervolgens ga je echt pas na een tijdje verder met iemand…

Klopt dit? of kan het ook gewoon andersom?
Hoe denken jullie hierover?

er is niks ‘normaal’, er is geen standaard pad wat je volgt als het om je relatie gaat, dus als jij toevallig met die jongen eerst zoent en weetikveel en het daarna pas je vriend wordt en het werkt voor jullie, waarom niet? want dingen doen omdat ‘iedereen het zegt’ is sowieso niet zo’n goed idee :grinning:

kan ook andersom :slightly_smiling_face:

Als je gewoon goed met elkaar kan vinden, kan het op elke manier.

^^ Ik heb hier niet echt verstand van ofzo.
Maar ik denk als het goed voelt dat je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Doe gewoon geen dingen waar je spijt van krijgt;

Stel dat je verder gaat en jullie hadden er allebei een andere idee over: Jij dacht miss. krijgen we nu wat hij dacht; heet lijk maar ik ben niet in voor een relatie. Dan moet je alsnog terug kunnen kijken op wat er gebeurt is als; Het is jammer dat er geen relatie uit voort kwam maar het was leuk en het waard.

Zorg dat je je zelf aan kan blijven kijken zonder spijt te hebben. Doe niks omdat je hoopt dat je dan een relatie krijgt als je er echt niet tegen kan als dat vervolgens dan niet gebeurt.

Nogmaals; luister niet te veel naar mij ik heb er geen verstand van. Heb zelf net een topic met zoenen zonder relatie. Dus luister niet naar mij. x’D

relatie is het fijn om met elkaar
en dan meteen veder gaan dat bepaal je zelf
of je veder gaat of niet
of je echt klaar voor bent of niet
en ligt er aan ook hoe serieus het is of niet

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik deed het andersom maar ben nu wel bijna 2 jaar samen met die jongen.
Kan prima.

ik ga zelf liever niet direct verder eerder zoenen want dat iets niet direct zo intiem dan verder gaan
miss gebruikt hij je wel voor de sex

Het kan natuurlijk ook andersom,
maar ik vind de ‘normale’ manier wel logischer…

Het leven is niet normaal
maar eerlijk gezien vind ik niet dat je eerst verder moet gaan…
bedoel ik weet niet ik ben echt cultureel haha denk ik
eerst relatie en dan maybe verder gaan.

Why not?

Ik ben geen teer bloempje dat bang is om ‘gebruikt’ te worden. Als je allebei weet waar je aan toe bent…
Ben tot nu toe drie keer ‘verder gegaan’ en ik vind het tbqh wel een makkelijke manier om de kaf van het koren te scheiden. Alleen de laatste jongen waarmee ik was behandelde me lief en leuk genoeg om verder met hem te gaan qua daten.
En, dit is puur persoonlijk, ik stel me lichamelijk een stuk makkelijker open dan emotioneel.

Ik vind niet echt dat je een de ‘normale’ manier kan noemen en de ander niet.