Verder daten?

Een tijdje geleden heb ik een leuke jongen tijdens het uitgaan ontmoet… En hoe wel ik hier nooit veel van verwacht heb ik in de tussen tijd al weer twee dates met hem gehad. Hij is heel lief voor me en ik vind het gezellig met hem, maar ik weet niet of ik wel verliefd op hem ben… Ik twijfel dus ook over nog een keer afspreken… Nou kan dat ook omdat hij bij mij thuis wil afspreken maar ik denk dat ik daar nog niet klaar voor ben. Ik weet niet hoe het komt, waarschijnlijk deels door het gedrag van mn ouders maar ik doe dat niet graag. Komt dit iemand bekend voor? Kan ik me nog verliefd gaan voelen? En wat moet ik met mn ouders doen?

Het kan nog komen dat je verliefd wordt. Bij de een komt het soms wat later dan bij de ander. En je zou hem kunnen vertellen dat je hem gewoon een leuke jongen vindt alleen dat je nog niet klaar bent voor een relatie en nog niet weet of je gevoelens voor hem hebt. Eventueel zou je ook iets anders leuks kunnen gaan doen als date. En dan over je ouders wat je daar mee moet doen… geen idee. Je vertelt alleen dat het misschien komt door het gedrag van je ouders, maar verder helemaal niks. Hoe gedragen ze zich dan? En waarbij heb je hulp nodig met je ouders?

Mijn ouders zijn heel erg beschermend en ik weet dat ze zich heel erg met me gaan bemoeien, hier zit ik juist niet op te wachten want ik wil die vrijheid hebben ipv dat ze steeds me blijven vasthouden of met hun mening aan komen zetten

Waarom na twee dates ook al bij jou thuis? Ik vind dat sowieso nog wat vroeg.

Ja dat voelt ook zo

Je kan toch zeggen dat je nog niet bij jou thuis af wil spreken omdat het pas zo kort is (na 2 dates al)? Ik denk dat hij het wel zou begrijpen en er niet moeilijk over doet. Je zou misschien aan je ouders al kunnen vertellen dat je een jongen hebt ontmoet en dat je af en toe iets afspreekt. Ik denk dat zij er ook meer gerust op zijn als ze weten dat je hem al een tijdje kent in plaats van dat je hem (naar hun idee) opeens mee naar huis zou nemen bijvoorbeeld. Zolang jij niets verbergt voor je ouders hoeven zij ook niet het gevoel te hebben dat ze dingen uit je moeten trekken, zegmaar. Het is logisch dat ze bezorgd om je zijn, en zolang jij ze af en toe vertelt dat je gezellig naar de film bent gegaan of uit eten bent geweest, zullen zij ook niet het gevoel hebben dat ze je moeten beschermen/behoeden/etc. Zo doe ik het altijd bij mijn ouders in ieder geval en volgens mij kunnen ze dat wel waarderen:)

Ik heb gezegd hoe ik me voel en hij begrijpt het… Vraag me alleen af na hoeveel dates werden jullie verliefd?