Verder afspreken als vrienden of het hierbij laten?

Ik weet niet of iemand de moeite zal willen doen om dit verhaal te lezen en te reageren, maar ik heb altijd graag raad en steun van girlsceneleden dus bij deze mijn verhaal.

Het is allemaal begonnen op een zaterdagavond bij het uitgaan in een discotheek. Normaal gezien verwacht ik nooit een jongen te ontmoeten bij het uitgaan, maar zie hier, een tamelijk gereserveerde jongen begon met mij te praten. Hij stond me direct aan en er was direct een klik. We bleven de hele tijd praten in de discotheek en op het einde vroeg hij mijn facebook. Hij voegde mij toe, ik accepteerde.
Er kwam een facebookgesprek die ook goed verliep, en daarna vroeg hij om eens iets te gaan doen. Dat zag ik zeker zitten! Het ging wel pas voor over een goede 3 weken zijn door herexamens, maar in de tussentijd hielden we contact. Ik kreeg wel al wat gevoelens door dat contact via facebook en sms.

De eerste date kwam er eindelijk na drie weken aan. Ik verwachtte er veel van, maar ondanks dat we supergoed overeenkwamen en tot sluitingsuur in de bar hebben gebleven, voelde ik niets van chemie en dacht dat dit wederzijds was. Ik dacht dat het hierbij ook ging blijven.

Vreemd genoeg kreeg ik de ochtend daarna een sms van hem. We hadden een smsgesprek. 2 dagen nadien sms’te hij me weer en vroeg hij om nog eens af te spreken. Ik twijfelde enorm, want had niet het gevoel dat er toekomst inzat en voelde me bij de ontmoeting eigenlijk ook niet eens fysiek aangetrokken tot hem om de één of andere reden.

Ik dacht dit toch een kans te geven want ik had nog nooit eerder iemand gehad waar het zo mee klikte. De tweede afspraak kwam een goede 10 dagen later wegens ziekte, maar ging uiteindelijk door. We gingen iets gaan eten en daarna gingen we poolen. Tussen de eerste en de tweede afspraak hadden we ook nog smscontact. Hij zei dingen zoals dat de date wel wat romantisch moest zijn en dat de afstand tussen ons niet uitmaakt omdat hij voor mij wel wat kilometers meer wil rijden. Hij gaf echt de indruk dat hij me zag zitten. Tijdens de date ook: hij opende de deur voor mij bij het instappen in de auto, betaalde wéér de date, tijdens het poolen hielp hij mij zoals in de films,…
Na deze date voelde ik echt chemie en dacht dat dit ook wederzijds was door al die signalen. Blijkbaar niet want ik kreeg geen sms na de date. Ik ben zelf een gesprek begonnen en toen ik vroeg om nog eens af te spreken kreeg ik geen al te enthousiast antwoord en vroeg om bevestiging dat als hij niet meer wou afspreken dat ik dit wou weten. Hier kreeg ik geen antwoord op.
2 dagen later kreeg ik een superlang bericht dat het gebrek aan gevoel aan hem knaagt etc. Hij stond er wel voor open om verder af te spreken en te zien hoe het verder loopt.

Een maand nadien hebben we uiteindelijk weer afgesproken (dit kwam door omstandigheden zoals ziekte en reizen). Dit was gisteren. In de tussentijd bleef ik die intense gevoelens voor hem houden. Raar maar waar, maar tijdens de date zelf voelde ik niets meer. Ik was hier superblij mee, zeker omdat hij ook zei dat er bij hem niets veranderd was gebleven. Ik was blij dat ik dan niet meer gekwetst kon worden aangezien het bij mij dus ook van hetzelfde was.

Raar maar waar, nu na de date kan ik hem niet uit mijn hoofd houden. Ik kan hem niet loslaten ofzoiets. Hij wou wel verder afspreken als vrienden, maar wat denken jullie? Ik heb nu zo’n band met hem opgebouwd, dat ik het moeilijk vind om hem ineens niet meer te zien. En dus het rare is dat ik dat gevoel niet had tijdens de date. Tijdens de date zelf voelde ik niks, voor mij voelde dat toen aan als een afsluiting van een hoofdstuk en had daar toen ook geen problemen mee. Maar nu weer terug wel… Wat vinden jullie wat ik moet doen? Best gewoon niet meer afspreken zodat ik hem volledig kan loslaten of deze vriendschap een kans geven (met eventueel de hoop dat het toch nog kan uitgroeien tot een relatie)?

Als ik eerlijk ben, zou ik het laten bij vrienden en proberen niet meer met hem af te spreken. Jij twijfelt duidelijk ook toen, en hij nu nogsteeds.
Straks gebeuren er dingen waar je later nog spijt van kan gaan krijgen! Als je hem minder gaat zien, vergeet je hem vanzelf wel weer… Succes meid!! :wink:

Als je hem in persoon niet zo leuk vindt of geen gevoelens hebt, maar wel als je appt of chat, dan is het denk ik meer de spanning er van, dan dat je hem als persoon leuk vindt. Misschien is er mee stoppen het slimste, zodat je jezelf geen pijn gaat doen als het niet goed afloopt.