Verdacht?

Sinds kort ben ik overgestapt naar een ander vak. En bij die leraar is het zo dat als we een proefwerk bespreken, we uit elkaar moeten zitten, zodat er dus minstens één lege stoel naast je staat. Zo kan je dus niet zien wat voor antwoord iemand anders op een vraag heeft.
Maar dat vind ik eigenlijk best raar. Bij een leraar waar ik vroeger les van had moesten we ook altijd gescheiden zitten als we een proefwerk wilde inzien, en hij stond bekend om zijn frauduleuze praktijken.

Is dat normaal?

Ik vind het vrij apart. Zegt de leraar ook waarom jullie zo moeten zitten?

Ja dat is raar! Het is toch normaal om antwoorden te vergelijken lijkt me.

Ik snap het niet?

Niet dat ik weet.

is dat niet gewoon om de privacy van diegene naast je te bewaren? als diegene niet wilt dat je zijn punten weet dan gaat dat nogal moeilijk als jullie gewoon naast elkaar zitten…

^ja maar dan zegt diegene dat toch gewoon? En het lijkt me niet dat de hele klas niet wil dat de rest zijn of haar punt weet.
dat was @ladiedaa

Wat is er raar aan? :confused:

ik denk ook om de privacy te bewaren.

@ degenen die het niet snappen.
Normaal maak je een proefwerk, de docent kijkt het na en vervolgens ga je het nabespreken in de klas. Ik ging met mijn klasgenoten altijd als een gek onze antwoorden zitten vergelijken. Als er per se een stoel naast je leeg moet zijn, kan dat niet. Ik vind dat nogal vaag.

Vind het ook vrij apart.

Ik vind het niet raar. Diegene die dan een slecht cijfer heeft zal zijn mond toch niet open trekken over het feit dat hij/zij niet wil dat een ander het ziet?

Wel een beetje raar, maar ik snap niet wat er verdacht aan kan zijn? Hoe kan die man ‘frauduleuze praktijken’ uitvoeren zo dan? :’)

Dan kijkt hij bij de een strenger na dan bij de ander.

Ik zou er niet meteen veel achter zoeken. Ik zou gewoon vragen waarom dat moet. Je kan toch altijd nog de toetsen vergelijken als je buiten het klaslokaal staat? Of krijgen jullie de toetsen niet mee?

Dat kan toch niet als jullie het klassikaal na bespreken? Dan hoor je wat het goede antwoord moet zijn.