Verbranding pakt apart uit.

Hee meiden,
Iedereen zit met dit heerlijke weer buiten in de zon een kleurtje te kweken, net als ik. Ik smeer me normaal gesproken altijd in met een hoge factor zonnebrand omdat ik giga snel verbrand. Deze keer zat ik heel eventjes in de tuin zonder. Ik besefte dat ik me snel moest gaan insmeren, maar wat gebeurd er… In slaap gevallen. :hammer:

Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen: flink verbrand. Eigen schuld, ik had me meteen moeten insmeren maar was het vergeten.

Anyway, ik heb me huid goed verzorgd met aftersun en verkoelende spray en komkommer schijfjes enzovoorts. Er is geen rode huid meer te zien, alles is ‘weg’. Maar wat is er nou gebeurd. Een stuk huid is gaan vervellen, logisch de dode huid moest eraf. Maar het stukje ‘nieuwe’ huid wat ik nu heb is licht roze en het glimt een beetje en het voelt heel glad aan vergeleken de rest van m’n huid. Het vervelde stuk is gewoon een compleet andere kleur en structuur.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En wat valt eraan te doen want het ziet er echt niet uit. Precies op zo’n plek wat je altijd ziet wat voor shirt je ook aantrekt.

Liefs

Komt goed hoor. Doordat je huid flink is verbrand en snel is verveld, is de nieuwe huid echt nog heel vers zegmaar haha. Daarom ziet hij er zo uit. Trekt vanzelf weer weg!

Fjieuw, gelukkig! :grin:

Ik brandde laatst mijn vinger in de oven aan het verbrandingselement. Nu na een tijdje is het eindelijk een beetje geheeld en ook een roze plekje. Maar de structuur van mijn huid komt er alweer doorheen. Dus ik zou idd ook zeggen dat het gewoon het begin is van de genezing.

Ik denk ook dat het aan het genezen is. Maar als het echt vreselijk is verbrand riskeer je wel een litteken, of dat het niet meer bruin wordt.

Is inderdaad gewoon verse huid, als het een grote plek is wel even voorzichtig zijn want als je dan een wondje krijgt duurt het een eeuwigheid voor het wondje dicht is en heb je dus een enorm bloedbad.

Dat heb ik ook eens gehad, maar bij mij is het volledig weggetrokken hoor! Geen zorgen maken dus… :wink:

Dit had ik ook en ik hoop voor je dat het wegtrekt en ik wil je absoluut niet bang maken maar bij mij was daarna het pigment eruit en heb nu vlekken die niet meer mee kleuren en ook lichter zijn dan mijn eigen huid…
In ieder geval goed insmeren de volgende keer!

Oké, iedereen bedankt voor de reacties! Als het goed is trekt het dus weg, wat een opluchting. Als ik er nu naar kijk is het al niet meer zo baby-roze als eerst. Dus het begint weer bij te trekken, jeej! Zou ik het eventueel nog met een crème in moeten smeren om de huid een beetje soepel te houden? Of kan ik beter mijn huid met rust laten en gewoon afwachten?

Aha, vaseline heb ik hier nog wel liggen. Ik ga het wel eens proberen! Bedankt voor de tip. :slightly_smiling_face:

Het is inderdaad gewoon de nieuwe huid die er zo gek uit ziet, ik zou er voorlopig wel niet mee in de zon komen want het zal vast wel nog erg gevoelig zijn!

Haha, dat is niet ‘apart’, dat is normaal! Als je heel erg verbrandt ga je vervellen, dat is bijna altijd.

Het vervellen vond ik ook niet apart. Hoe het er daarna uitzag was apart. :wink:

Heel oud topic dit, maar ik kwam het via google weer tegen. Ik had dus hetzelfde op mijn voorhoofd, maar nu is er iets ongelukkigs voorgevallen waardoor ik op de ‘nieuwe huid’ brandblaren heb. Volgend de dokter, die ik had gebelt hoefde ik niet langs te komen maar goed insmeren met de crème die hij heeft voorgeschreven, maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen of het ooit nog goed komt, haaha! heeft iemand hier ervaring mee, en word mijn zachte oude huidje ooit weer zo hetzelfde?