verbrand

Hey iedereen… ik ben helemaal verbrand, mijn schouders, borst en rug… ik gebruik nu veel after sun wat verkoelt. Weet er nog iemand iets wat verkoelt want ik slaap nu slecht en alles doet pijn. Dankjewel alvast!

Yoghurt erop, dat werkt heel erg verkoelend.
Als je ogen verbrand zijn, kan je kamillethee zakjes erop leggen.
Koude handdoeken [ nat ] kan ook verkoelend werken.

Aloë Vera helpt om de huid te kalmeren,
En dat wil komkommer ook nog wel eens doen.

Succes,

ocharme :frowning_face: (wat allemaal beetje helpt uit ervaring)

• koud bad nemen (je moet er wel nog inkunnen) en u niet afdrogen maar hoogstens afdeppen
  • veel zuiveringzout in een bad doen en u niet afdrogen maar uitdrogen
  • wat hierboven gezegd werd

veel liefs

xxx

Komkommer inderdaad, verder after sun elke uur in smeren.

Mayonaise schijnt ook heel goed te helpen!

Dankjewel iedereen! ik ga het proberen!

Plakjes komkommer voor een minuut of 20.
Werkt geweldig.

Ik heb van Dove, bodybutter, die rode potten zijn dat (anti-age hahaha) maar dat is dus heerlijk vettig en verzorgend. Ik gebruik die naast de Aloe Vera aftersun.
Heb zelf een witte huid dus als ik in de zon kom verbrand ik meteen, weet wat je voelt.

Sterkte :frowning_face:

^dankjewel, ja heb ook after sun met aloe vera… mijn witte huid verbrand echt snel ik kan nu nog alleen maar topjes aan met spagettie bandjes :frowning:

aww,
ik was 2 weken geleden heel erg verbrand; rug, borst, benen, alles.
en ik heb gewoon heel veel aftersun op gedaan, en het was na een week weg. nu ben ik lekker bruin (:

Ik was ook heel erg verbrand op rug en benen maar ik had niemand in de buurt die me insmeerde dus ben gewoon een bikkel geweest en na een week was het weg :’)

Vergeet ook niet om veel water te drinken!

er is toch ook zo een speciale komkommer crème? Ik heb gehoort dat dat goed helpt

Ik weet hoe pijn dat doet ik was helemaal verbrand en had een zonnesteek ook nog wel op m’n verjaardag :frowning_face: , maar ik weet wel wat goed helpt :

1. Ga langs de drogist of kruidvat daar kan je vragen voor Nestosyl zalf dat hielp bij mij tegen het prikken en zodat ik niet ging vervellen later toen ik van de pijn en roodheid af was vervelde ik wel maar de kleur was al in mijn huid getrokken maar dankzij de zalf ben ik er gelukkig met minder pijn vanaf gekomen PS ; Bij de supermarkt (c1000) hebben ze ook Nestosyl spray dat is handiger denk ik voor de grotere oppervlaktes i.v.m. verbranden maar later deed ik dat op een wondje testen en prikte het dus je bent het beste af met de zalf het zit in een oranje tube.
  2. Gewoon aftersun sprayen maar niet tegelijk met een andere zalf of crème dan trekt het veel beter en sneller in !
  3. Als het al wat minder is Body lotion smeren het voed je huid weer en zorgt dat je minder vervelt en minder snel je huid droog word .
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt , bij mij was het na 1 week allemaal weg ondanks ik zo erg was verbrand (Werkt ook allemaal bij lichte verbranding ) …
    Liefs ,

Als iemand een topic opent met een vraag over de zonnebank begint iedereen gelijk over kanker. Als iemand een topic aanmaakt over verbrand zijn hoor je niemand er over. En dat terwijl wat jij doet 10 keer erger is dan onder de zonnebank gaan.

Dus mijn advies: smeer je de volgende keer beter in of ga gewoon helemaal niet onder de zon. Iedere keer dat je je verbrandt heb je iets meet kans op huidkanker.