Verbrand

Hey,
doordat het zo mooi weer is, ben ik onwijs verbrand. Heeft iemand tips hoe ik snel van die roodheid af kom? Ik hoef niet te zien dat mensen mij uitlachen…
Alvast bedankt!

Voortaan je goed insmeren met zonnebrand, verbranden is ontzettend slecht voor je! Ik zou het nu regelmatig insmeren met aftersun en/of bodylotion. Het trekt vanzelf wel weer weg, wellicht ga je over paar dagen vervellen. Ik heb wel eens gehoord dat als het pijn doet je er yoghurt op kunt smeren omdat dat verkoelend werkt.

Inderdaad verkoeling zoeken en insmeren met goede aftersun!

En voortaan een beetje voorzichtig zijn en smeren. Vaak zie je niet op het moment zelf dat je verbrand bent, maar komt dat later. Je kleurt namelijk nog wel even door nadat je de zon verlaten hebt.

Uiteraard gewoon insmeren de volgende keer maar daar heb je nu niets meer aan. Ik smeer zelf altijd pure aloe Vera maar dat is in Nederland best wel prijzig volgensmij. Ik smeer het ook als ik niet verband ben (gezien ik me altijd vrij panisch insmeer). Kortom, gewoon even flink blijven smeren met after sun en vooral niet aan de velletjes plukken als het straks gaat vervellen (want dat gaat het).

Wanneer je erg verbrand met kun je op de verbrandde plek plakjes komkommer leggen, deze zullen de warmte uit de huid trekken. Na een aantal minuten kun je de plakjes even omdraaien en zul je meteen voelen dat het echt werkt! Dit is ook meteen lekker verkoelend (als de komkommer in de koelkast gelegen heeft dan).

Insmeren met zonnebrand crème maar je bent nu al verband dus voor de volgende keer😜 Je kan aloe Veragel smeren op de verbrande plekjes en voor het beste effect aloe Veragel invriezen en er een blokje uit halen als je verbrand bent

Het vergt wat tijd en heling op je huid, het kan niet ‘zomaar’ verdwijnen.

Blijf weg van de zon, draag kledij over de rode plekken en smeer Aloe vera alsof het een wondermiddeltje is :’)
Succes