verbrand

hallo,
ik had een vraagje.
ik stijl mijn haren erg vaak, 1 tot 2x per dag. nu stijl ik zo ong. een halfjaar, ietsje langer. en mijn haren zien er erg verbrand uit. het is heel erg lelijk en ik kan echt niet langer meer stijlen. onou is het probleem dat ik heel erg krullen heb en ik ze dus niet zomaar los kan doen en als ik ze stijl wel. ja echt krullen zijn het niet, maar wel erge golven.
wat is slechter: fohnen, of stijlen?
en wat kan ik doen voor mijn haren een beetje stijler te maken?

xxx

stijlen en föhnen is echt slecht.
maar ik doe het zelf ook, maar gebruik een speciaal goedje en dan wordt het er niet echt veel slechter.
:slightly_smiling_face:

wat voor goedje gebruik je dan? :slightly_smiling_face:

ik stijl mijn haren ook best vaak het maakt niet uit fohnen en stijlen is even slecht je kan bij kruidvat een middeltje kopen van studio line een roze flesje en dat beschermt je haar tegen stijlen en fohnen dus dan kan je het gewoon weer stijlen je moet het gewoon in je haar doen best wel veel en dan wachten tot het is ingetrokken en droog is en dan kan je het stijlen:D

Het is allebei superslecht voor je haar. Je hebt er inderdaad dingen voor, serums die je in je haar moet smeren voor het steilen maar dan is het nog steeds hartstikke slecht. En voor jou hebben die dingen geen zin meer omdat ze voorkomen, ze genezen niet. Zo te lezen is jouw haar al hartstikke droog en bijna dood, gewoon een tijd niet meer steilen dus, wassen met goede shampoo en conditioner en eens per week een goed haarmasker. En dan maar hopen dat je haar over een tijd weer een beetje gezonder is.

maare, mijn moeder fohnt haar haren elke dag, en die zijn niet kapot. en ze fohnt ze nu zon 5 jaar. en ze heeft ook zon krullen. en zij zegt dat je dan het verbrande niet zo erg ziet omdat je de puntjes naar binnen fohnt. kan het kloppen?

ik heb nu een crème van schwarzkopf die beschermd tegen fohnen en stijlen, zit in zo’n sierlijke fles beetje geelig met dingetjes eraan =P
maar je moet het wat minder vaak doen!

Ik heb trouwens ook een tijd gehad dat ik het veel heb gestijld en toen was mn haar ook helemaal lelijk en toen heb ik het een tijdje niet gedaan en nu is mn haar weer lekker gezond =)

het klopt wel maar het licht er ook aan naar welke kant jou haar valt naar binnen of naar buiten?
ik zou er voorlopig gewoon niks meer aan doen want als je het nu wel weer gaat fohnen dan maak je het alleen maar slechter terwijl je haar al bijna dood is…

nu fohn ik alleen maar. 1x per week, omdat het de rest van de week goed blijft zitten. en dat spul van swarzskopfh heb ik ook! hij ruikt een beetje naar aardbei. en mijn haren vallen naar binnen dan. het ziet er eigelijk nog redelijk gezond uit, als ik gefonht heb. :wink:

btw, als ik mijn haar nu goed verzorg en niet meer fohn of stijl, en goede shampoo en haarmasker gebruik, hoelang moet je wachten totdat je resultaat ziet?

Dat ligt er maar net aan hoe snel je haar hersteld & groeit. Want wat beschadigt is en er “dood/verbrand” uitziet blijft zo, je haar zelf is namelijk dood.

http://www.girlscene.nl/images/library/articles/images01/girlscene/158334.jpg