verbrand door strijkmachine.. krijg ik littekens?

begin niet met tandpasta!
Het beste is om het litteken . als het goed genezen is te masseren enkele malen per dag zodat het litteken zachter wordt en daardoor het litteken kleiner wordt

@ internet.

hangt ervan af hoeveelste graad het is

Ik heb me ook ooit eens verbrand aan een strijkijzer maar ik heb er geen litteken aan overgehouden.

Flauw, heel veel mensen smeerden vroeger tandpasta op hun littekens hoor. Dus zo’n rare vraag is dit niet.

@CHERRYBLOSSOM,
niet koelen… maar lauw water erover heen laten stromen…

Ik vind dat best wel stoer eigenlijk, zo’n litteken.

Maargoed. Tandpasta erafhalen, goed koelen en als je een litteken krijgt er slakkencreme op smeren. Dat is het enige wat ik weet!

Hoeft niet
Ik heb me ook een keer gebrand aan t strijkijzer, ff onder de kraan gehouden, brandwondenzalf opgesmeerd en ik zie dr echt niks meer van

ik denk het wel want ik had mezelf ook verbrand (alleen dan aan het tosti ijzer) en ook precies onder m’n pols alleen het gaat wel langzaam weg, na ongeveer een jaar zie ik er nu niks meer van bijna

ow hahahaha omg lekker dom
strijkijzer offcourse :grin:

Haal eerst die tandpasta eraf en laat het koelen onder lauw water.
Ik ben vroeger een keer tegen de strijkijzer aangelopen (slim, heel slim) en toen had ik een rode streep op mijn voorhoofd. Het deed 1 dag pijn, daarna viel het wel mee. Na 3/4 weken zag je het niet meer.

Er kan zeker wel een litteken komen door een blaar.
Ik heb me 2 jaar terug ontzettend verbrand aan de oven. Er kwam toen een hele vieze blaar op en er kwam ook veel vies vocht uit. Het heeft ook best lang erg pijn gedaan. Uiteindelijk is het een lelijk litteken geworden wat gelukkig nu wel minder zichtbaar is dan eerst.

licht eraan hoe erg het is (hoe diep de huid verbrand is), kan wel, hoeft niet.

je had er beter meteen van boegemzalf op kunnen smeren, dat helpt heel goed! of anders heel lang onder de kraan houden.
Ik heb het ook een keer gehad, en kreeg eerst een soort blaasje, toen die kapot ging, en genas, heb ik, toen het dicht was, Bio Oil op gesmeerd. Ik denk dat dat wel geholpen heeftt, want ik heb geen litteken :slightly_smiling_face:

Sterkte!

die blaar is een tweede graads verbranding, dat rode erom heen een derde graats. gewoon voorzichtig mee zijn, doe er anders een plijster of iets zodat de kans kleiner is dat die open gaat

ik heb eens een keer een kop hete thee over mijn been gehad. dat is nu ongeveer drie jaar geleden. het litteken is er nog
het zat tussen tweede en derde graads in… weet je ook wat voor graad het is?

gebruik als zalf elicina of in ieder geval iets met slakkenslijm dat werkt echt super :slightly_smiling_face:

ik heb nog een wit glimmend streepje op mijn been van het strijkijzer, maar ik heb ook veel littekens

Ik had me ook eens verbrand aan een strijkijzer, is gewoon genezen. :'D
Mijn benen zitten echt onder de littekens, echt niet mooi meer. :3

Ik had ook een keer dat mn onderarm tegen een strijkijzer ging en het was best een grote plek maar nu is er niks meer van te zien!

Ik heb een keer per ongeluk op school de soldeerbout vastgepakt, een vriendin gaf hem aan en ik pakte dus dat ding ipv het handvat, een best groot deel van mijn hand was 2e graads verbrand, dat is nu ongeveer 4 maanden geleden en ik zie er bijna niets meer van, ik hoop dat dat bij jou ook zo is!