verbrand door strijkmachine.. krijg ik littekens?

heey , ik ben net verbrand door de strijkijzer dinges , ik was vergeten dat ie open stond en nu doet het erg veel pijn ik heb inmiddels tandpasta er op gedaan

ik ben bang dat er een litteken komt en het is op men arm dicht bij mijn pols ( ongever tussen mijn elleboog en pols maar dan wat meer aan men pols kant zeg maar:P, het is op een opvallend plek. en ik draag altijd t-shirtjes en al.

krijg ik een litteken?

het plekje is best groot

edit : de plek was eigenlijk helemaal niet groot net zo groot als 2 euro munt xD maar toen was ik bang dat er een lelijk lidteken zou blijven , dagen later besef ik me dat ik overdreven deed. ennuh ben uiteindelijk toch niet naar de huisarts gegaan , ze geven niet voor dat soort dingen ( kleine dingetjes) afspraak bij mijn huisarts .

editedit: ik ga tog maar naar de dokter toe heb zo direct een afspraak

editedit: ik kreeg een zalfje , vetgaas , pleister en nog wat nu loop ik der een paar dagen mee , hij is al wat beter geworden , hij jeukt ook (teken van genezing) ennuhh oke dit was de laatste edit belooft:P

weet ik niet, verschilt per persoon. Ik werk in een cafetaria waar ik en mijn collega’s ons ook continu verbranden aan het vet of de oven (lekker lomp zijn we :stuck_out_tongue:) en bij mij verdwijnen de littekens altijd bijna helemaal maar mijn vriendin/collega heeft haar hele armen onder de littekens zitten.

als je het echt heel erg vind moet je even van die crème halen tegen littekens (wel even wachten tot het genezen is).

btw, waarom smeer je er tandpasta op? Die kende ik nog niet, haha

I think so?
Heb je al water laten stromen etc. al gedaan?

Nou… Veel sterkte!

Haha ik heb dat ook net gehad, een grote rode streep!
Maar die is nu helemaal genezen, had ik niet gedacht eigenlijk…

Oja en ik had er ook nog een op mijn buik door hetzelfde strijkijzer (ja ik kan nogal lomp zijn xD), en die was nog roder, en die is langer blijven staan maar die is nu ook weg ^^ Na 3 weken ofzo.

Hmm , ik heb t ook wel eens gehad , maar nadat dat gebeurde , rende ik zo snel mogelijk naar de kraan om dr koud water overheen te spoelen ,want dat zorgt ervoor dat je het minder snel krijgt ofzo.
Maar ik denk dat je wel een litteken krijgt , zowiezo een brandwond , maar ik zou als ik jou was er elke dag vaseline op smeren , of thee trea , dan kan je litteken nog weg gaan :wink:

haha, oké zou kunnen. Had er nog nooit van gehoord, vandaar :wink:.

Als je je brand moet je je arm sowieso minimaal 5 minuten onder koud stromend water houden he? 5 minuten is best lang ik weet het, maar dat adviseren dokters etc wel. Er zijn inderdaad ook cremetjes tegen littekens.

Je hebt je gebrand aan een strijkijzer, dus niet stijk ijzer. xd

^ wij zeggen strijkzijer

strijkijzer

Ik heb juist geleerd om er nooit wat op te doen, zeker niet voordat je hebt gekoeld.

En als je iets wittigs hebt kan het duiden op een blaar, zeker niet kapot maken. Gewoon van af blijven.

strijkZijer? xd

Ja idd, ik heb gewoon niets gedaan. Beetje rondgesprongen en auw gezegd, en verder gestreken xD En t heeft 2 dagen pijn gedaan en dan gewoon genezen.

Niet teveel stressen joh.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

^ haha

nou mijn broer en ik hadden allebei onze handen tegen de strijkijzer gehouden
toen we klein waren XD en je ziet er niks van
maar nee geen idee of je littekens krijgt

haal sowieso die tandpasta eraf !!

houd je wond minimaal 10 min onder stromend lauw water, zo kan de warmte afgevoerd worden en brand de warmte niet verder naar je onderste huidlagen. Dáár krijg je littekens van.

ik heb een maand geleden of zo mijn heel erg verbrand op het werk, twee grote blaren op mijn vingers en nog wat kleinere verbrandingen op andere vingers. je moet NOOIT iets op brandwonden(/blaren) doen. dit verhoogt de kans op infecties en dit wil je écht niet. je had het eigenlijk moeten koelen onder lauw water. maar! bij mij is het toen helemaal verkeert verzorgt, bleek achteraf. iemand zei dat ik er boter op moest doen (dit hielp wel, de pijn werd minder) maar dit moest dus eigenlijk absoluut niet (infectie) iemand anders heeft mijn hand in een bak met ijs gedaan. moet dus eigenlijk ook niet (veel te koud) maar toen ik thuis kwam heb ik het goed verzorgt. en? nou ja, je ziet er helemaal niks meer van:P (oke lang verhaal-.-) maar je hoeft er dus geen litteken van te krijgen zolang je het goed verzorgt (niet open maakt! had ik trouwens uiteindelijk, na een week, wel gedaan omdat er zoveel vocht in zat, heb ze voorzichtig doorgeprikt) zo. hoop dat je er iets aan hebt :slightly_smiling_face:

Je smeert tandspasta op? waarom denk je dat het TANDpasta heet? omdat het voor je tanden is misschien…

@angelxb,
doe niet zo flauw, vroeger dachten veel mensen dat dat goed was omdat het verkoelend is. nu blijkt dat dat niet goed is, maar geloof me, mensen smeren nog steeds de raarste dingen op hun brandwonden