Verboden Liefde

Ik heb een jongen ontmoet en sinds de 16e is hij mijn vriendje. Hij is mijn eerste vriend ooit en ik koester hem echt. Maar omdat ik Turks ben verloopt alles stiekem aangezien mijn moeder nu al te zeuren: “Nederlandse jongens, vooral op zo’n jonge leeftijd, kennen hun grenzen niet en het zal heus niet bij handjes vasthouden blijven!”, aldus mijn moeder.

Ze heeft niets tegen Nederlanders hoor! Mijn tante is getrouwd met een Nederlander. Mama vindt me gewoon te jong (19) en vindt het niet gepast om als een Turkse meid dan al een vriend te hebben, laat staan een Nederlander met wie ik niet van plan ben te trouwen de komende paar jaar.

Even verder over mijn vriend: Ik ben al twee keer bij hem thuis geweest en heb leuk kunnen kletsen met zijn moeder en haar vriend. Ze waren erg open en ik vind het jammer dat ik dat thuis niet heb wanneer het op relaties aankomt. Mijn moeder is heel modern, maar er zijn gewoon (religie/cultuur gebonden) regeltjes die me zijn opgelegd en waar ik me aan moet houden.

Gelukkig kan ik wel terecht bij mijn vrienden, neefjes (ruimdenkende jongens haha) en mijn zusje.

Moeten wij nu tips geven hoe je het toch kunt vertellen?

Onder andere. Ik wilde even mijn verhaal kwijt en wellicht zijn er hier mensen die hetzelfde probleem hebben?

Zie jij jezelf nou over 5 jaar met deze Nederlandse jongen?

Yep. Ik ben erg serieus wanneer het op relaties aankomt (of het nou vriendschap is of kenissen en in dit geval een vriendje).

hmmm … áls je besluit dat je t je moeder gaat vertellen, kun je haar in ieder geval duidelijk maken dat jullie dan nog niet aan trouwen denken, maar dat dat niet betekent dat jullie niet serieus zijn …
K weet t verder ook niet zo goed… mijn ouders waren heel open toen k vertelde dat k n vriendje had…

Ik zou zelf afwachten als ik jou was want je bent (als ik het goed heb) 19…En hij ook.Je bent niet van plan om de aankomende 5 jaar te trouwen.Dus wacht gewoon ff misschien is het over 5 jaar heel anders tussen jou en je vriend.Ik hoop echt voor je dat je samen met je vriend blijft.Maar wacht gewoon af.
Nog een vraag; word je uitgehuwelijkt?

Nou, je moeder zegt toch dat ze het liever niet heeft. Of verbiedt ze het echt? Ik zou het sowieso niet uitmaken, en gewoon met je moeder gaan praten dat je echt van hem houdt.

Ik heb/had hetzelfde, alleen ik ben nu 15 half Turk/half Nederlander en mijn vriend is 17 en Afghaan.
Mijn vader vind het erg moeilijk om te accepteren dat ik een vriend heb, maar hij wil hem juist wél ontmoeten, ik denk puur omdat ie wil zien op wat voor jongens ik val en hoe hij inelkaar zit… that’s my dad. Verder weet hij dat hij me niks kan maken en ik het sowieso toch wel doe. Daarom heeft ie liever dat ik het 'm gewoon eerlijk vertel, is voor mij ook veel beter. Al moet ik zeggen dat mijn vader behoorlijk is verkaast.
Mijn vriend z’n cultuur is heel ingewikkeld, ik snap er soms niks van… maar het komt er opneer, dat ik in ieder geval pas na een 1,5 jaar zijn ouders kan ontmoeten, om zo te laten zien dat hij serieus met me is enz enz. Zijn ouders zijn namelijk bang, dat het te snel uit gaat. Vandaar…
Misschien voor jou ook een tip?
Jij bent zelfs 19!! Kom op, dan vind IK dat je best je eigen keuzes kan maken en dat je ouder(s) zich er eigenlijk al niet eens meer mee moeten bemoeien.
Als je van hem houdt, blijf bij hem en stel hem pas voor als jullie een lange tijd samen zijn, dan weet ze tenminste dat het wèl serieus is.