Verboden liefde

Hallo meiden!

Ik ben echt ten einde raad! Hoe vertel ik het mijn ouders?

Zo’n tijd terug raakte ik aan de flirt met een jongen met een buitenlandse afkomst.
Ik zeg niet dat mijn ouders racisten zijn maar ze zien dat het zo slecht afloopt met meisjes waar ik vroeger mee om ging en in de familie hebben we ook niet al te goede ervaringen!
Sinds een weekje is het officieel. Ik had over de eerste date tegen mijn moeder verteld! Ze schrok er van en zei dat ik het moest afkappen en dat ze niet achter me stond om mijn vader om te praten.
Dus ik heb gezegd dat ik dat heb gedaan, en vervolgens gezegd dat ik met vriendinnen ben maar eigenlijk aan het daten was met hem!
Dit voelt echt perfect, natuurlijk kan je dat niet zo snel zeggen maar op dit moment gaat alles prima!
Hij doet ook geen flikker aan het geloof.
Maar hoe zorg ik ervoor dat mijn ouders hem een kans geven?
Ik vind het zo rot om het te moeten vertellen.
Hij weet er ook van hoe mijn ouders denken!
En ja natuurlijk was dat wel schrikken en we waren van plan om er gewoon mee te stoppen.
Maar we konden allebei onze gevoelens niet stop zetten, dat is zoiets als onmogelijk vooral als je het allebei niet kan en niet wilt.
Maarja we zijn dus door gegaan met alle geweldige dates en nu vind ik dat ik het echt moet gaan vertellen. Ze moeten hem gewoon een kans geven.
Iemand hier ervaring mee? Of enig idee hoe ik dit goed kan brengen?

Aan de ene kant denk ik dat het allemaal misschien wel mee valt en aan de andere kant denk ik dat juistem helemaal niet!

Alvast bedankt!
x

Ik denk dat je het, over een aantal weken moet zeggen. Dan zien je ouders dat het ook wél goed kan gaan.

oei, lastige situatie… probeer je ouders duidelijk te maken dat niet alle jongens van buitenlandse afkomst slecht zijn. neem 'm mee naar huis, laat je ouders ook een beetje met hem kletsen, laat hem mee-eten: hij moet laten zien dat hij een nette jongen is, die jou geen kwaad wil doen. je kunt 'm eerst thuis laten komen als ‘gewone vriend’. hoe meer je ouders hem zien, en hoe beter ze hem leren kennen, hoe meer ze hem zullen vertrouwen. hierdoor zal (als het goed is) hun beeld over buitenlandse jongens veranderen.

succes!

Ik heb hier echt helemaal geen ervaring mee,
maar ik zou gewoon even goed met allebei je ouders gaan praten en je gevoel uitleggen.
En het is misschien ook slim als je ouders je vriendje ontmoeten, dan weten ze ook hoe hij is, en hoe het zit, en misschien vinden ze hem wel harstikke aardig!

hee!
bedankt!
ik wou het net vertellen het was echt het perfecte moment.
maar toen kwam er visite…
Het probleem is gewoon echt dat ik denk dat ze hem geen kans geven…
ik ga het eerst tegen mijn vader zeggen,
en dan zeg ik er meteen bij dat ie hem eens moet ontmoeten voordat hij oordeelt.
Ik snap wel hoe ze aan hun oordeel komen. Maar ze moeten inzien dat het ook anders kan.
Iig bedankt!
x