Verboden liefde, wat nu ?!

Ik heb echt jullie hulp nodig, want ik weet niet wat te doen.
Vorige week ging ik samen met vriendinnen naar een fuif,
daar leerde ik een ontzettend lieve jongen kennen, die één van mijn vriendinnen al heel lang kent, en waar ze alleen maar goed over praat.
Hij vroeg mijn nummer, en ik heb hem gegeven, nu sturen we al dagen van 's morgens vroeg, tot 's avonds laat. Hoe langer ik hem ken, hoe liever hij wordt, en hoe meer ik hem leuk vind.
Ik denk dat dit echt wel iets kan worden, ondanks het leeftijdsverschil, (ik ben 15, hij 19), hier had ik in het begin bang voor, maar nu niet meer, hij wil helemaal geen seks direct, en wil wachten op het juiste, lieve meisje.
Maar dan is er nog één héél groot probleem ; hij is Turks, & mijn ouders zijn ongeloofelijke racisten. Ze zeggen dat ik nooit met een buitenlander mag thuiskomen, zelfs als gewone vrienden willen ze het niet.
Ik heb hiervoor al ontelbaar veel ruzies gehad, omdat ik er blijf mee omgaan.

Maar wat moet ik doen om ze duidelijk te maken dat dit een lieve, goede turk is ?

geen idee upp

Misschien trekken ze bij wanneer ze hem kennen, dus je kan 'm een keertje aan je ouders voorstellen en er niet bijvertellen dat hij Turks is: dus eerst leren kennen, en daarna pas z’n nationaliteit vertellen. Dan kunnen ze zelf zien dat het een hele lieve jongen is.

Njaa, maar hij is erg bruin, en je ziet meteen dat hij geen belg is. Dus was ik eerst van plan om te zeggen dat het een Spanjaard is, ( want daar houd men moeder ontzettend veel van) maar als ze dan de naam hoort, dan weet je meteen dat het een turk is.

Dan maak je van hem…een Spanjaard met Turkse roots? :stuck_out_tongue:

Hahahaha :wink:

Maar even serieus, dat is echt een rot probleem. Heb je het er echt al goed met hen over gehad? Je hoeft hun mening toch niet te delen, ze zouden hem op z’n minst moeten ontmoeten, nodig hem gewoon een keer thuis uit.

@Labellefleur

Bijna elke dag zijn hier discussies over thuis, die heel vaak uitdraaien in ruzies, omdat ik het weiger mijn marokaanse/turkse/… vrienden & vriendinnen te laten vallen. & dat zijn dan nog maar vrienden, maar als lief gaan ze helemaal flippen, en me verbieden ermee om te gaan. Dat zou me nog niet tegen houden om niet meer stiekem met hem af te spreken, maar toch, ik wil een vriend die mijn ouders ook leuk vinden, en die hier elke dag over de vloer mag komen zonder problemen.

Echt jammer dat je ouders dat niet begrijpen,weet je ook wrm ze zo racistisch zijn ? miss kan dat helpen …
up voor jou !

Gen idee! Maar waarom hebben ze dan een hekel aan buitenlanders? misschien kan dat dan helpen.

ik zou niet gaan liegen. ik denk dat je gewoon met je ouders moet praten en rustig moet luisteren naar wat ze zeggen. dus niet boos worden. en dan bijvoorbeeld de dag erna vertel je dat je een leuke jongen hebt ontmoet, en als je dan alle lieve dingen hebt verteld en je moeder is het met je eens hoe lief hij is, vertellen dat ie turks is. weet niet of je er iets aan hebt, maar succes!

http://forum.girlscene.nl…boys/list_messages/162385
Misschien heb je hier nog wat aan?

En idd, waarom hebben ze een hekel aan buitenlanders?

pfff ik weet hoe het voelt … ik had met een Antilliaanse jongen. hij is echt super lief, en ik heb erover gehuild, gesmeekt en van alles gezegt maar geen sprake van dat hij bij ons thuis mocht komen. hetzelfde met Turkse/Marokkaanse jongens ed. ik vind het zelf grote onzin en ik kan er eeuwig over discussiëren met mijn moeder maar uiteindelijk helpt het toch niks. ik heb het uit móeten maken, anders zou mijn moeder mn telefoon en laptop afpakken. ik snap je gevoel precies, ik hoop niet voor je dat het zoals bij mij eindigt, want dat zou natuurlijk heel zonde zijn! sterkte xxx

Mijn moeder was vroeger ‘in haar jonge jaren’ niet rasistisch, dit is pas gekomen toen ze in Brussel ging werken, en elke dag op de metro moest. Daar werd ze denk ik vaak lastig gevallen, door buitenlanders, sindsdien kan ze geen buitenlanders meer horen of zien. of beter gezegt ; mensen van de islam & negers. Voor de rest vind ze alles okee, maar geen islam. & mijn vader heeft het denk ik een beetje overgekregen van men moeder.

Ik heb niet hetzelfde voor als jou,
maar mijn ouders moeten ook niets van buitelanders hebben.
Maar toen ik met een half neger, half blanke thuiskwam was er toch niemand die iets zei hier hoor :slightly_smiling_face: Enkel wat grapjes erover maar hij mocht hier binnen hoor (maar mijn ouders kennen hem al van toen we beide nog kleuters waren)
En nu ben ik met een portugees en daar zeggen ze ook niets over hoor :slightly_smiling_face:

Mss is het zoals hier hoog van de toren blazen, maar uiteindelijk niets doen.
x

Ja en het zijn áltijd alléén maar die islamieten he, europeanen enzo doen nóóit wat…

Inderdaad, ze hebben echt een totaal verkeerd beeld van de islam.
Maarja, ze luisteren niet als ik dat zeg

Had je nog wat aan dat andere topic dan? Daar had ik ook wat reactie’s gepost

Heb je al gevraagd of je een kans kunt krijgen om te laten zien dat het écht een leuke jongen is?

Kun je hem niet gewoon bij je thuis uitnodigen zodat ze het vanzelf zien als hij daar aankomt?