Verbergen dat je ziek bent met make-up

Helllo!

Ik heb een chronische darmziekte (Ziekte van Crohn) en een eetstoornis, daardoor zie ik er altijd ziek uit. Het is altijd donker onder mijn ogen en ik heb een hele witte huidskleur.
Nu verberg ik dit altijd onder een laag make-up, alleen soms krijg ik te horen dat ik te veel make-up draag.
Ik gebruik een concealer, bb cream, blush, lipstick, zwarte eyeliner en mascara.

Hoe zou ik minder make-up kunnen gebruiken, zonder er gelijk als een spook uit te zien?
Ik heb wel eens geprobeerd geen blush op te doen, maar toen kreeg ik de hele tijd te horen ‘‘ben je ziek?’’ ‘‘je ziet zo wit’’ etc.

Liefs

Misschien kan je bijvoorbeeld proberen inplaatsvan lippenstift niks, of labello, iets natuurlijker. Of zonder eyeliner of een heel dun streepje.
Ik zou verder ook niet weten hoe het anders moet, mensen zeuren namelijk altijd haha. Of teveel of te weinig of dit of dat. Ik weet zeker dat je er prachtig uitziet. :slightly_smiling_face:

Waarom wil je eigenlijk minder make up op doen? Omdat die mensen dat zeggen? Ik heb ook teveel make up op volens sommige. Maar dat kan me niet zoveel schelen, zolang het er maar wel goed uitziet. Niet verkeerde kleur enz. Ik heb volgens mij wel een keer een foto van je gezien, en ik vind je make up heel erg mooi!

Als je je ogen minder/natuurlijker opmaakt, maakt het al een heel verschil. Misschien een bruin lijntje ipv. zwarte eyeliner? Dat oogt al veel zachter. (:

Ben het hier honderd procent mee eens (heb ook een foto gezien van je volgens mij :slightly_smiling_face:) Zolang je er inderdaad qua kleur niet uitziet alsof je je hoofd in een zak paprikachips hebt gestopt, is het prima.

misschien kan je wat ‘zachtere’ kleuren gebruiken dan zwart? bijvoorbeeld paarse of bruinere eyeliner dat verzacht je blik een beetje en hetzelfde geldt voor de mascara, donkerbruin ofzo is al veel minder hard. en uhm ipv lippenstift lipgloss?
en verder hebben mensen idd altijd wel iets te zeuren :wink:

ik vind het wel meevallen hoor, dat je veel op hebt.
probeer ipv bbcream een dekkende foundation (die nieuwe van maxfactor bijvoorbeeld, werkt super goed!) en misschien daar nog poeder of bronzer overheen?

als je echt minder op wil kan je bijvoorbeeld de lipstick en de eyeliner weglaten?

Haal je het waterlijntje wel weer weg? Doe ik wel, mascara en dun streepje eyeliner, lekker vol. Gewoon zwart etc. Maar door met een wattenstaafje je waterlijnen (ook boven) schoon te maken… spreken je ogen veel meer. Sinds ik dit doe krijg ik altijd de reacties dat ik ‘sprekende ogen’ heb. Super fijn, want ook ik oog snel heel ziek.
Euhm… verder doe ik ook altijd mijn wenkbrauwen wat bijkleuren. Hierdoor trek ik dus alle aandacht naar mijn ogen. Mijn lippen doe ik niet. Juist als ik dat doe, oog ik ziek. Waarom… de kleurverschillen van je lippen met je gezicht word dan echt te groot. Dus door je lippen nudde te houden, blijft de aandacht op je ogen liggen en zie je er fitter uit.
Ook beetje concealer inderdaad bij je ogen is goed. Doe het zelf niet, maar kan geen kwaad en wat blush op je wangen. Maar niet te groot verschil met je echte huidskleur, net 1 tintje warmer.

Toen ik foundation opdeed en alles zag ik er juist veel zieker uit…
Houd het bij mijn ogen en that’s it.
=)

Ik gebruik de laatste tijd minder make-up, maar vind zelf dat ik er gezonder uit zie. Ik zorg er voor dat ik altijd een gezonde glow heb door highlighter te gebruiken boven mijn blush, in mijn ooghoeken en op mijn neus. Nu klinkt ik vast als een glimkerstbal ofzo maar ik veeg het wel goed uit, haha. En ik doe een blush op. Verder oogpotloog, concealer en mascara.

Minder donkere kleuren gebruiken bij je ogen! Ik weet niet of je blond haar hebt of bruin, maar misschien kan je bruine mascara of bruine eyeliner gebruiken.

Ik had verwacht dat je dan ook dikke plamuur op zou hebben.
Maar bb cream is juist bedoeld voor een gezonde teint zonder dikke laag make-up. Weet niet hoeveel je van alles gebruikt omdat mensen vinden dat je teveel draagt. Maar less is more, dus gewoon een sprankeltje rouge, dun lijntje eye-liner, naturel lipenstift e.d. Daarnaast zou je voor een bronzer kunnen gaan, niet letterlijk heel je gezicht bronzen maar heeeeeeel dunnetjes met een kwast je voorhoofd, jukbeenderen neus en kin geven je toch een zomerse gloed:)

Zoals een aantal al zeggen, zwarte eyeliner veranderen in een wat zachtere ooglook met misschien dan wel oogschaduw. Labello ipv lipstick (of een zachtere kleur) en highlighter aanbrengen boven je blush. Dan zie je er glowy uit (:

Niks van die mensen aantrekken en doen wat je zelf het prettigst vind.

beetje concealer om wallen en vlekjes enz te verbergen. daarna een foundation of een bbcream gebruiken, waardoor je huid er nét iets gezonder uit ziet. Ik zou je gezicht niet afpoederen want dan krijg je echt zo’n makeup hoofd, een glansje ziet er vaak wel gezond uit. en dan nog wat blush, misschien een beetje mascara?

dan kun je de lippenstift en eyeliner weglaten en dan ziet je makeup er net iets subtieler uit

Ik zou in plaats van foundation/bb cream poeder gaan gebruiken, dat heb ik ook gedaan en poeder (in de perfecte kleur) oogt véél natuurlijker, bij mij tenminste. Als je een normale hoeveelheid gebruikt ziet het er ook minder snel cakey uit vind ik. Verder vind ik lipstick persoonlijk ook wel ‘veel’ voor naar school, doe ipv lipstick gewoon labello op, dat scheelt al heel erg qua ‘opgemaaktheid’ denk ik.

Wat concealer onder je ogen, blush, een lippen balsem en mascara en/of eyeliner is prima, lijkt me. De concealer bedekt je donkere kringen en je hebt toch wat kleur door de blush!
Iets als bruin oogpotlood maakt het al natuurlijker, en een (getinte) lipbalm is ook een stuk minder heftig dan gewoon bam lippenstift.
Gewoon alles zo natuurlijk mogelijk houden!

En een zelfbruiner gebruiken misschien? Verder heb ik niet echt goede tips meer, de andere meiden hebben al een boel goede dingen gezegd haha :stuck_out_tongue:

Bedankt voor de reacties! :grinning:
Het is niet dat ik veel foundation op doe, maar ik denk dat het meer met de blush te maken heeft.

Verder ik heb van mezelf al zwarte wimpers en donkerbruine ogen, maar misschien staat oogschaduw inderdaad wel beter.

http://www.youtube.com/watch?v=F8gW8WMxTUI

Miisschien heb je hier wat aan!