Verantwoordelijkheid.

Iedereen op de wereld mag kinderen ter wereld brengen.
  • Eens
  • Oneens
  • Geen mening

0 stemmers

Oke sorry ik wist geen betere tittel. Als jullie het weten laat het dan maar horen.

Laatst zat ik tv te kijken en er was een BN’er op tv (ik weet even niet meer wie het was). Die gene zei dat het eigenlijk nergens op slaat dat je voor auto rijden een rijbewijs moet hebben, en dat (bijna) iedereen zomaar kinderen kan krijgen. Terwijl er sommige gewoon niet goed voor kunnen zorgen, en of ze mishandelen/misbruiken. Tuurlijk moet je dat rijbewijs niet afschaffen want je moet niet achter het stuur willen kruipen zonder rijbewijs. Maar het gaat mij er meer over dat inderdaad (bijna) iedereen een kind op de wereld kan zetten.

Nu vroeg ik me af wat jullie hier van vinden. Was ik gewoon benieuwd naar.

En of jullie de poll even willen invullen (de poll geld dus voor iedereen die kinderen op de wereld kan brengen).

Ik vind dat je niemand kan dwingen om kinderen te nemen.

Eens,
Jouw leven, jouw keuze, jouw beslissing.

[i]Ik ben het met de stelling eens, maar er zijn uitzonderingen. Dingen als IVF vind ik onzin, het is vast niet voor niets zo dat je zelf geen kinderen kunt krijgen. In mijn ogen gebeurt alles met een reden, dus dat geldt ook daarvoor.

Van de andere kant vind ik wel dat je ècht klaar moet zijn voor een kind, maar daarentegen ben ik tegen abortus…

Hmm ja, beetje tegenstrijdig allemaal :’)[/i]

ik vind dat niet iedereen een kind zou moeten hebben . Maar wie zou dan wel moeten bepalen wie het wel en niet mag. Het is de natuur en ik vind niet dat we voor god moeten spelen en bepalen wie wel kinderen mag baren en wie niet.

Je maakt keuzen maar zo jong bevallen
dat is gewoon niks kind krijgt zelf een kind.
als je nou 20 zie ik dat toch anders het volwassen zijn.

als je een laag inkomen hebt, vind ik het heel raar dat je 5 kinderen gaat maken ^^

als je helemaal geen inkomen hebt, vind ik het heel raar dat je überhaupt kinderen gaat maken ^^

dus oneens, er zijn bepaalde omstandigheden waarbij de kinderen eraan leiden, dus waarom maak je die dan?

[quote author=c1993 link=topic=188408.msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg7562804#msg7562804 date=1301664811]#msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg7562804#msg7562804 date=1301664811] date=1301664811]#msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg7562804#msg7562804 date=1301664811]#msg

Idd.

[quote author=c1993 link=topic=188408.msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg7562804#msg7562804 date=1301664811]#msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg7562804#msg7562804 date=1301664811] date=1301664811]#msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg[quote author=GoldenKiller link=topic=188408.msg7562804#msg7562804 date=1301664811]#msg

je weet nooit wat het leven je brengt… dus daar ben ik het niet mee eens, vind wel dat je financieel in staat moet zijn om voor je kind te zorgen… maar je kan altijd je baan kwijtraken…

oneens, als je niet in staat bent ervoor te zorgen, bijvoorbeeld 2 mensen met het syndroom van down/geestelijke handicap. Grote kans dat het kindje dan ook niet gezond is.

Oneens, als je die kinderen geen goed leven kan/wil bieden vind ik dat je ook geen kinderen op de wereld mag zetten.

waarom houd je alleen rekening met economische factoren?
laat de natuur gewoon zijn gang gaan: voortplanten is tenslotte een van onze hoofddoelen in het leven.

Ik ben het er niet mee eens, als je gestoord bent vind ik dat het niet mag

Ja, of wanneer je te jong bent of zo. Ik vind niet dat een kind een baby op de wereld moet zetten.

Oneens. Op het moment dat iemand niet voor een kind kan/wil zorgen, mag diegene ook geen kinderen baren. Dit vind ik bijv. ook bij mensen met een (vrij zware) geestelijke handicap, zij kunnen onmogelijk goed voor een kind zorgen, maar ik vind dat zij dat niet voor zichzelf kunnen beslissen, DUS moet het gewoon niet toegestaan zijn. (uitzonderingen daargelaten dan.)

Wat? :flushed: Haha, dit moet echt de eerste keer zijn dat ik het zo oneens ben met je :wink:

Een stelling van ‘alles gebeurt met een reden’ is echt extreem lastig om door te trekken. Dan maakt het niet uit dat mensen zonder eten op straat zitten, dat er mensen worden weggespoeld door een tsunami, dat er kindsoldaten bestaan, dat er atoombommen worden gedropt, dat er concentratiekampen worden gebouwd, etc.

Vergeet sensibilisering en goede doelen. Laat Khadaffi er maar op los bombarderen…

Dat is echt de manier om mensen apathisch te maken… Als alles gebeurt met een reden, dan is er ook een reden waarom IVF in de eerste plaats is uitgevonden en dat er mensen van gebruik kunnen maken.

OT: oneens. Er moeten uitzonderingen bestaan. Er zijn genoeg meisjes die op hun 14de een kind willen enkel en alleen omdat ze zich alleen voelen en zo onvoorwaardelijke liefde willen krijgen. Op die leeftijd ben je echt nog niet in staat om in te zien wat een kind allemaal met zich meebrengt.

En hoe meer we voortplanten, hoe vlugger we door overbevolking onszelf uitroeien?

ik vind dat iedereen die een kind wil dat moet kunnen krijgen, maar je moet het wel echt zelf willen en er klaar voor zijn en er voor kunnen zorgen, zowel sociaal als economisch

iedereen mag een kind krijgen als ze de verantwoordelijkheid hebben om er goed en met liefde voor te zorgen
maarja dit kunnen we wel allemaal zeggen maar we kunnen kindermishandeling moeilijk voorkomen denk ik

dat ben ik met je oneens? dit heeft niks met geld te maken, met andere woorden; je hebt bijna geen inkomen, dus minder recht op geluk.
heb laatst een progamma gezien, van een man en een vrouw die zwaar gehandicapt waren. de vrouw die kon nog wel lopen, alleen was blind… ze hadden dus óveral camera’s, dat als er iets mis kon gaan, het kind uit huis werd geplaats. (jeugdzorg vond niet dat ze het kind mochten houden namelijk).
vind zoiets dan weer een twijfelaar.
maar wie bepaalt wie wel/niet kinderen mag krijgen?