Verandert van school

Ik ben onlangs voor het tweede trimester verandert van school, omdat ik dacht dat mijn vriendinnen daar niet zo goed waren en we veel ruzie hadden. Ik had een vriendin van mijn dansschool waarmee ik heel goed overeenkwam ze vroeg me steeds of ik niet naar haar school kwam en ik wou echt graag veranderen! Uiteindelijk mocht ik dat ook en ze beloofde me dat ze er altijd voor me zou zijn enzo… Maar nu zit ik daar 2 trimesters en beklaag ik het me een beetje… Ze kijkt bijna niet meer achter mij en is heel de tijd samen met het andere meisje van onze klas maar er zitten maar 5 meisjes in onze klas… Ondertussen begin ik pas echt in te zien hoe goed mijn andere school en andere vriendinnen wel niet waren en ik heb nu totaal geen idee meer wat ik moet doen!!
Zou ik terug gaan naar mijn oude school of beter niet?..

Het gras is altijd groener aan de overkant. Ik zou het gewoon volhouden op de school waar je nu ziet, misschien even met die vriendin van jou praten of anders gewoon vriendinnen zoeken in andere klassen (:

hmm, zelf heb ik hier wel ervaring mee. Ik ben ook veranderd van school en dan weer terug naar mijn oude school gegaan. Natuurlijk is het bij jou een heel andere situatie maar toch. achteraf gezien heb ik er geen spijt van dat ik ben teruggekeerd, eerder blij zelf. Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt x

Ik ben gewoon bang dat mij vriendinnen van mijn eerste school anders gaan doen tegen me omdat ik hun verlaten had de eerste keer… Er waren daar wel enkele dingen verkeerd gelopen, maar ook de school zelf sprak met niet meer aan! Maar nu ik verandert ben zie ik eigenlijk dat school school is dat het niet beter is ergens anders als je nu meer mag of minder of als je nu die vriendinnen hebt of andere het zal altijd wel iets zijn! Daarom dat ik twijfel… Maar in de school dat ik nu zit is het wel moeilijk want de andere twee van de klas de ene gaat meer om met jongens en de andere is er iets mis mee gegaan in het begin van het jaar tussen mijn vriendinnen en haar! Pff… Ik weet het echt niet meer!x

Da’s waar, ik heb wel vriendinnen uit andere klassen enzo, maar in de klas erop kijken hoe die andere twee de hele tijd onder hun tweetjes bezig zijn vindt ik ook niet zo leuk, zeker als ik weet dat ik daar normaal ook altijd bij zat!

mja… als je wil terugkeren zou ik eerst eens met die vriendinnen praten en zien wat ze erover te zeggen hebben. En dan zal je het wel zien, je bent echt niet de enige die terugeert hoor. In het begin is het misschien een beetje gênant. Maar als je er eenmaal een tijdje terug zit dan zal het weer als vroeger zijn. Maar de beslissing is natuurlijk aan jou. Kan je er niet over praten met je vriending van je dansschool? Was er eigenlijk een reden voor dat ze je zomaar liet zitten?x

mja… als je wil terugkeren zou ik eerst eens met die vriendinnen praten en zien wat ze erover te zeggen hebben. En dan zal je het wel zien, je bent echt niet de enige die terugeert hoor. In het begin is het misschien een beetje gênant. Maar als je er eenmaal een tijdje terug zit dan zal het weer als vroeger zijn. Maar de beslissing is natuurlijk aan jou. Kan je er niet over praten met je vriending van je dansschool? Was er eigenlijk een reden voor dat ze je zomaar liet zitten?x

Haar reden was van die ene vriendin van m’n klas die ik al van de dansschool kende, ik ken dat ‘andere meisje’ (deze waar ze nu dus constant mee bezig is) al langer dan jou en jij moet niet proberen tussen ons te komen (terwijl ik daar totaal niet mee bezig ben ofzo,…) want wij kennen elkaar al langer en je bent gewoon een ‘goede vriendin’. Een goede vriendin? Daarom dat ze me waarschijnlijk nu bijna niet meer bekijken… Het zal waarschijnlijk inderdaad wel een beetje gênant zijn om terug te keren, want dat betekent dat mijn beslissing fout was. Maar ze willen zelf allemaal graag dat ik terug kom, dus dat is dan nog niet het grootste probleem!x

sorry voor de dubbelpost hiervoor, geen idee hoe dat er 4x is gekomen. En jah, ik vind het echt lelijk hoe die ‘vriendin van je dansschool’ doet tegen je. Ik zou helemaal geen contact meer willen met haar. Waarschijnlijk was ze jaloers op je omdat ze dacht dat je beter zou kunnen opschieten met haar vriendin dan zijzelf. Maar ik zou het helemaal snappen als je terug zou gaan naar je oude school waar de mensen je wel terug willen. Veel succes nog hé x

Ja, nee je hebt echt gelijk! Het is echt zo, ze heeft het me al veel verteld dat ze bang is dat ik beter met die vriendin zou overeenkomen! Pff… Tja, ik heb mijn beslissing gemaakt, ze zal het nu ook wel zonder me moeten doen in de dansschool! Hopelijk beklaag ik mijn keuze deze keer niet! Bedankt x

ik ga volgend jaar naar een andere school, dat word me vierde school binnen 4 jaar… is niks mis mee

Wow, dat zijn wel veel scholen amai haha, ik zou het toch niet leuk vinden om telkens de nieuwe te zijn!