Verandert door een beugel de vorm van je gezicht?

Verandert door een beugel de vorm van je gezicht (voornamelijk bij de kaaklijn)?
Heeft er iemand ervaring die nu een beugel heeft/heeft gehad?

EN: Is er bij jullie iets waardoor jullie kaaklijn breder groeiden (of is dat echt alleen een natuurlijk proces)?

Ehm volgens mij niet…

niet echt, in ieder geval niet zichtbaar. Het kan natuurlijk wel zijn dat je er gewoon heel anders uit gaat zien dan voordat je een beugel had, doordat je tanden anders staan.

Ik had zelf een erg spitse kaak, en door mijn beugel zijn mijn ondertanden in een wat bottere ronding gezet, dat was beter. Maar je kaak is gewoon een bot dus dat kan je niet zomaar vervormen. Bij mij is er dus ook niet echt wat veranderd.

Als je tanden naar voren staan en dan naar achteren worden geduwd door je beugel dan zal je profiel er wel anders uitzien (positief) natuurlijk. Maar voorderest niet zoveel nee

Ik vind van wel. tenminste ik zie dat bij mensen als zij een onderbeugel hebben.

Ik heb namelijk van mezelf al een brede kaaklijn en heb sinds een half jaar een beugel. Zowel onder als boven. En het is niet zozeer dat ze naar voren staan, maar meer dat bij de ene helft mijn tanden achter m’n ondertanden zijn en aan de andere helft er weer over.

bij mij wel. Ik had er een waardoor mijn kaak naar voren is gegaan. en als je tanden naar binnen staan, zetten ze ze recht dus is het iets breeder.
Of als je tanden naar voren staan en naar achter gaat sluit je lip ect ook beter dus ziet het er beter uit. maar echt heel heel heel erg veranderen denk ik niet! gewoon beetjes haha

Geloof me, je wilt niet dat je kaken breder worden.

^ Hm, ik weet het, daarom vroeg ik het me ook af.

Dit klinkt heel dom maar ‘‘gezichtsoefeningen’’ die je soms vindt op youtube kunnen die helpen?

ik heb een activator gehad omdat ik een overbeet had.
mijn kaak staat nu ook veel meer naar voren. ook niet zo mooi, maar beter dit dan een overbeet.

Ik moest anders via de kaakchirurg ankertjes.
Dat zou mijn kaak en profiel wel erg veranderen.
Die heb ik uiteindelijk niet gehad, want het kon ook op een andere manier via elastiekjes (:

Ik moest anders via de kaakchirurg ankertjes.
Dat zou mijn kaak en profiel wel erg veranderen.
Die heb ik uiteindelijk niet gehad, want het kon ook op een andere manier via elastiekjes (:

^ik krijg botankers, maar kan dat echt je gezichtsvorm erg veranderen? Want het enige wat het doet is toch je kiezen en tanden naar achter schuiven?

up

up

Volgens mij verandert de vorm van je gezicht niet hoor (ikzelf heb hier tenminste geen last van gehad).
xx

ja, kan!

ik had een centenbak, en dat is door de beugel weer gewoon ‘normaal’ geworden, en ze zeggen dat me gezicht daardoor ook veranderd is!

Mijn bovenkaak is wel verbreed.

Is er echt niets wat je eraan kunt doen? :s.

^
Volgens mijn kaakchirurg kun je dit gewoon laten behandelen, zodat alles er weer wat mooier uit ziet, qua profiel en kaak, maar dat gaat via ziekenhuis ens?

Deze zou ik anders krijgen.
De kaakchirurg heeft mij er op gewezen, dat mijn profiel hier wel degelijk anders van zou kunnen worden. En de kaaklijn ook. Dat is wat mijn kaakchirurg zei (: ik denk niet dat het héél erg is, maar wel wat.