veranderingen

Hey meiden!

Blegh ik zit echt al een tijdje met iets, en ik word er gek van. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of zichzelf herkennen.

Ik heb nu 15 maanden een vriend, ik vind hem nog steeds heel leuk maar ik ben niet meer echt verliefd zoals op het begin. Dat is logisch. Alleen ik begin me de laatste tijd heel snel aan hem te irriteren, terwijl hij heel vaak helemaal niks verkeerd doet, ik baal dat ik geirriteert ben maar doe het toch. Alsof ik hem van me af duw. Ik ga daardoor twijfelen aan of ik nog wel door wil gaan met onze relatie, maar ik wil hem helemaal niet kwijt! Ik voel zoveel verschillende dingen, ik weet echt niet meer naar wat ik nou moet luisteren. En dit is 1 zo’n ding, het gaat de hele dag zo afwisselend door. Dan weer wel, dan weer niet…
Ik heb het gevoel alsof ik nog verliefd MOET zijn, omdat het anders niet meer kan. Alsof ik onbewust de relatie aan het verbreken ben, terwijl ik dit helemaal niet wil.

Heeft iemand tips?

Ik denk dat een break de beste optie is. Het is normaal dat de verliefdheid mindert, maar zoals jij het omschrijft: hem van je afduwen, twijfelen, de dwang om verliefd te moeten zijn, lijkt het er op dat je er (voorlopig) mee klaar bent.

Herkenbaar, had zo iets gelijks. Ik heb het uitgemaakt, maar een break lijkt me goed om te kijken of je het ook goed en fijn vind zonder hem, of dat je hem echt mist.

Het is duidelijk dat je in de war bent met je eigen gevoelens. Ik raad ook een break aan, om alles voor jezelf even op een rijtje te zetten. Wat je daarna doet, zie je dan wel weer.

Hmm ja maar ik wil hem helemaal niet kwijt!! Als ik daar aan denk krijg ik al tranen in m’n ogen…

Het is niet zo gek dat het pijn doet als de relatie verbroken wordt omdat je toch aan elkaar gehecht bent. Maar dat is geen reden om door te gaan en jezelf dwingen gevoelens voor hem te hebben.
Het is mooi als verliefde gevoelens overgaan in het ‘houden van’. Maar als het niet zo is dwing jezelf dan niet om te voelen wat je niet kunt voelen.

Even een vraag: Ben je nu echt gelukkig? En hoe wil je dat jou toekomst eruit ziet?

Ja dat is ook zo, alleen het is nu ook gewoon een stressvolle periode met school. Daardoor zien we elkaar niet zo veel, en soms wel maar dan is het stressvol. Ik geniet nog wel van elk moment samen, en ik heb heel vaak dat ik denk ahhh woonden we maar samen. En ik voel ook van die opvliegers, van ooohh ik hou van je weet je wel.
Maar ik heb dus ook soms andere gevoelens, als hij niet terug smst op de manier zoals ik het wil. Of als hij het lief bedoelt, maar dan ga ik er een probleem van maken. Ik weet niet waarom ik het doe, en daarom ben ik even in de war.

Maar ik hou echt van hem, alleen misschien dat dit een dipje is? Ik ben bang dat het niet meer over gaat…

En als ik niet bij hem ben, mis ik hem ook en wil ik graag bij hem zijn. De irritaties enzo, komen vooral voort uit smsjes. Terwijl ik dan zelf ook wel zie dat het helemaal geen raar smsje is. En dan sms ik weer iets liefs terug, omdat ik dan een soort bevestiging onbewust nodig heb. Ik voel me echt een idioot, want ik weet wat ik doe, alleen ik kan er niet mee op houden.

Ik heb het ook een tijdje gehad, bij mij lag het meer aan mijn thuissituatie die ik op hem afreageerde. Ik ben toen naar een psycholoog gegaan om meer over mijn thuissituatie te praten (veel ruzies etc.) en ik voelde me ook zoals jij enzo.
Maar mijn vriend weet hoe hij er mee om moet gaan (of we krijgen ruzie) en nou is het over.
Ik heb het er toen ook met mijn zus over gehad en toen zei ze dat iedereen wel een soort ‘tijfel’ periode heeft. Al was het geen twijfelen maar was t gewoon een raar gevoel.

Het komt wel goed :wink:

Oké misschien heb je er niks aan, maar ik ben dus niet voor een break :wink:

Dat is fijn om te horen! Ik reageer ook denk ik mijn woede een beetje op hem af. Alsof ik even ruzie wil ofzo, en hij is natuurlijk een makkelijke factor omdat hij toch niet bij me weg gaat.

Ja dat zei iemand anders ook al, het is alleen dat het nu al wel een tijdje (2 maanden?) zo op en af gaat. Maar een break zie ik ook niet zitten.

Dankjewel voor je reactie, maakt me een stuk vrolijker!!

Aan de ene kant vind ik het ook wel weer een goed teken dat je vrolijk wordt bij het idee dat het gewoon een periode is.
Een ander had allang bij twijfel ‘doei’ gezegd maar bij jou zit het een stuk dieper. En dat je en break niet zo ziet zitten is omdat je misschien bang bent dat je hem daardoor echt kwijt raakt. En dat laat ook al zien dat je hem niet kwijt wil.

Denk niet dat je jeveel zorgen hoeft te maken. Als je wel gelukkig kan zijn met hem en een toekomst met hem ziet zitten (waar ik vanuit ga aangezien je mijn laatste vragen niet hebt beantwoord:P)

Heel veel succes en 'tkomt allemaal goed!
In ieder geval zoals het zijn moet.

Dat is lief van je, dankjewel!

Hoe vaak zien jullie elkaar?
Ik heb dit ook een tijdje gehad met m’n vriend. We hebben 2,5 jaar!
We zagen elkaar iedere dag en juist dat ging irriteren. Nu zien we elkaar door de weeks 2 keer en in het weekend. We kijken weer uit naar de dagen dat we elkaar zien en dat is heel fijn!

heel veel stelletjes krijgen ruzie en irritaties via msn of sms misschien alleen nog maar smsen als het noodzakelijk is