veranderingen aan mn persoonlijkheid. & school.

Heyy ik weet niet of dit onder lifestyle hoort , zoniet , sorry =$.

1. Mijn beste vriendin K is vaak chagarijnig , terwijl ze dr geen reden voor heeft en ik zeg dan altijd als ze chagarinig reageert ’ doe niet zo chaggi man , doe effe normaal we hebben je niks gedaan etc etc.’ Ik wil me dit graag afleren en leren hoe ik rustiger kan reageren.

2. Ik wil liever/leuker overkomen zegmaar , want ik hoor van J ( een vriendin ) dat V ( geen vriendin ) over mij roddelt ( neit dat het me veel boeit ) , maar dat ik doe als een verwent nest , en doe alsof ik alles ben etc , terwijl ik dat totaal niet wil ! , en ook totaal neit zo ben !

3. Nou in ons famillie ( gezin eigenlijk ) Zijn mijn vader , ik en mn broer heel snel geirriteerd . Ik wil me dit ook afleren en hoe ik dan zegmaar minder snel kan gaan schreeuwen ofja eigenlijk minder snel harder ga praten en rustig kan blijven. ( als jullie snappen wat ik bedoel :wink:

4. Concentratietips , die heb ik nodig ik zit nu midden in de PTAweek ( alleen morgen en overmogen nog 4 toetsen ) Ik kan me dus zegmaar de eerste paar vakken concentreren tijden het leren maar dna het laatste vak niet , die laat ik dus net zoals nu liggen tot de dag van te voren.Omdat bijv. Girlscene of youtube veel leuker zijn :wink: . Ik slik al pilletjes voor de concentratie omdat ik ook redelijk snel ben afgeleid. Maar ze werken niet zo goed ,en ik krijg er hoofdpijn van .

Ik zou het heel erg waarderen als jullie op deze 4 dingen tips konden geven :slightly_smiling_face:
xx
PS , 1 & 3 zijn ongeveer tzelfde.

Over je persoonlijkheid:
Het is best moeilijk om je hierover tips te geven, omdat dat echt iets is dat je in jezelf moet vinden. Als je al van nature wat makkelijker geïrriteerd bent, kan het misschien wat moeilijker zijn om rustiger over te komen. Ik denk dat het iets is dat echt moet groeien en dat meestal ook vanzelf komt als je wat ouder wordt.
Je kunt proberen wat beter na te denken voor je iets zegt. Als je iets storend vindt, mag je dat natuurlijk altijd zeggen, maar je moet gewoon wat opletten op de manier waarop. In plaats van ‘doe niet zo chaggi man’ is het dan misschien tactischer om iets te zeggen zoals ‘Oei, je bent zo prikkelbaar, is er iets?’
Het is niet makkelijk om daar zomaar in 1, 2, 3 verandering in te brengen, maar je moet dat gewoon echt trainen bij jezelf. Nadenken voor je iets zegt :slightly_smiling_face:
Ik krijg altijd een goed gevoel als ik op een vriendelijke, rustige manier kan reageren op iemand, ook al had ik misschien liever kwaad geworden. Ik voel me dan lekker rustig en volwassen :’) En als ik dat dan één keer heb gevoeld, dan wil ik wel vaker zo reageren, want ik voel me er echt goed door.

En over die concentratieproblemen, daar kan ik je niet mee helpen, want ik er zelf ook wat last van.

(Dit is een bericht waar ik 10x hetzelfde in zeg en dingen die je waarschijnlijk zelf ook al wist, sorry )

Dankjewel ik ga er zeker aan proberen te werken !

Concentratie is ook niet mijn sterkste kant, maar ik heb gemerkt dat wierook in combinatie met van die meditatie/concentratie muziek op youtube best werkt. En ik ruim nu mn bureau van te voren op, dat helpt ook voor rust enzo :slightly_smiling_face:

Ik ben er ook niet zo goed in, in die concentratie te behouden.

Maar ik heb twee dingen die bij mij toch wel helpen.

1 ) Bij mijn oma gaan. Die heeft geen internet en geen tv want mijn opa kijkt oftewel naar een saai tv programma of slaapt in de zetel. Dus het enige wat ik kan doen is praten met mijn oma ( die na de zoveel tijd zegt dat ik weer moet gaan werken) of gaan wandelen met de hond. ( maar even een wandereling maken werkt bij mij ook wel om mij daarna weer te kunnen concentreren.) + ze zorgt de hele tijd dat ik genoeg eten en drinken heb ! :grinning:

1. Een planning maken en mijzelf belonen als ik mij eraan gehouden heb. :stuck_out_tongue: