Veranderende oogkleur?

Ja, zijn er toevallig meer meiden hier die dat hebben? Mijn ogen verschillen om de tijd nogal van kleur, en ik weet eigenlijk niet waar het aan ligt… ik vind het niet erg ofzo maar ben gewoon benieuwd haha! Ik denk dat het bij mij aan het weer ligt… met de eerste paar zonnige dagen na een weekje rotweer zijn mijn ogen heel erg blauw terwijl ze tijdens die regenweek groegrijzig zijn… ja… eh… goed… dus hebben meer mensen dat?

Ligt dat niet gewoon aan het licht?

Edit: Hier staat iets over dat je oogkleur kan veranderen door blootstelling aan zon, maar ik weet niet precies of dat zo zeer opvallend is.

Nee, aan het licht ligt het denk ik niet, zal wel meespelen voor een gedeelte, maar krijg ook vaak te horen “Hey wat zijn je ogen vandaag blauw” op school ofzo, en dan is er toch niets aan het licht veranderd.

Ik heb het ook!
Het verschilt best wel erg, soms zijn mijn ogen grijs, en soms meer blauw, en dan soms weer groenig. Heel apart haha

Ja precies!! Denk jij toevallig ook dat het met het weer te maken heeft dan?

Nee, het heeft te maken met je huidskleur, kleur van je kleding, kleur van je oogwit en lichtval. Als ik heb gehuild/hooikoorts heb en het wit van mijn ogen rood is, lijken mijn ogen nog 10x zo groen als normaal :’) Zelfde bij bepaalde kleuren kleding. En mijn moeder zegt dat als ik oprecht boos kijk mijn ogen ook heel fel worden maar dat kan ook verbeelding van haar zijn :’)

Volgensmij heeft dat iets met pigment in je oog ofzo te maken. Jij hebt dan waarschijnlijk weinig dus dan ligt het aan de lichtval wat voor kleur je ogen hebben. Bij een jongen uit mijn klas lag het aan het kleur shirt dat die aanhad. Heel apart.

Hm, eigenlijk heb ik daar niet zo op gelet
Het is wel zo dat als ik verkouden ben, mijn ogen felblauw zijn

Vroeger had ik wel redelijk donker bruine ogen maar ze zijn wel lichter geworden, nu is het meer licht bruin met wat groen. Maar daar zijn wel heel veel jaren over heen gegaan.

mijn mama en broer hebben dit ook. Gen idee hoe het komt.