Veranderen van school ?

Hey!
Ja, dit is helaas al mijn 2e topic hier (niet over dit probleem) maar ik heb geen idee waar ik dit zou moeten plaatsen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik moet een profielkeuze maken en mijn school heeft niet het profiel wat bij mijn voorkeuren voor opleidingen past. Andere scholen hier in de buurt wel.
Op school zeggen ze simpelweg dat ik maar naar een andere school moet gaan.
Ik wil dit voor mijn toekomst inderdaad, maar ik heb ook mijn vriendinnen enzo.
Heeft iemand ervaring met het veranderen van middelbare school (van 3e naar 4e klas) en zo ja, hoe was die ervaring? Raden jullie het me af of aan?

ik twijfel zo erg, zit in een soort sosmoment.

Ik zou het gewoon doen, het gaat hier om je toekomst. En bij de overgang van het 3e naar het 4e jaar worden klassen meestal over de kop gegooid om mensen met soortgelijke profielen bij elkaar te hebben zitten, er zullen dus genoeg mensen zijn die nog geen vrienden hebben in de klas. Succes (:

Welk profiel zou je willen doen dan? Ik ken niet zoveel scholen die echt gewoon een profiel niet aanbieden.

Maar ik zou het wel doen als ik jou was. Het gaat om jouw toekomst en je kan er later echt heel veel spijt van krijgen door het niet te doen. Je kan nog altijd met je vriendinnen afspreken, en aangezien je in de vierde klas ook geen vaste klassen meer hebt is het ook niet zo dat je net een hele hechte klas binnenkomt waarschijnlijk

Als ik jou was zou ik het gewoon doen! Ik ben zelf ook geswitcht van de derde naar de vierde en ik heb hier nooit spijt van gehad. In het begin zal het zeker lastig zijn om je draai te vinden, maar als je enigszins sterk in je schoenen staat, komt dat sowieso goed!

Het zusje van een vriendin van mij heeft dat gedaan om precies dezelfde reden. Haar is het goed bevallen voor zover ik weet.

nc

ik heb het ook gedaan, en het is gewoon goed gegaan. sterker zelfs, ik vond mijn nieuwe school 1000x leuker dan mijn vorige.

Heel erg bedankt^^ Het helpt echt heel erg! Heb nog even om na te denken, maar ik ken mezelf…Ik verander de laatste dag nog van mening :hammer:

Profiel e&m met de vakken m&o en bsm, m&o en bsm mogen bij mij op school niet worden gecombineerd.