Veranderen van school? Of actie ondernemen?

Hoihoi!
ik zit met een probleem.
Ik zit nu in het 3e leerjaar en heb niet echt fantastische cijfers.
En dat komt vooral omdat ik weinig tot geen begleiding krijg.
En dat heb ik nooit gehad ook niet in de 1e of 2e. Daar hoefde ik weinig tot niets te doen. En kom mezelf dus nu in de 3e keihard tegen.
Bij mij in de omgeving zijn er ook niet echt leuke vervolgopleidingen, dus mijn keus is snel gemaakt en wil niet naar het ROC.
En wil dus graag naar de havo hierna ( op dezelfde school )
Maar als ik geen actie onderneem nu, ben ik bang dat mijn school mij verbied om naar de havo te gaan en alsnog naar het ROC moet? Ik ben bang dat ik hier dus zelf niet de keuze in heb.
Ik ben gewoon een kind wat af en toe een schop onder de kont nodig heeft, omdat ik niet echt een studiebol ben. Dus heb ik aan mijn mentor gevraagd of ik huiswerkbegleiding mag krijgen omdat ik eindelijk een keer wil leren hoe ik huiswerk kan maken en hoe ik goed kan leren.
Maar de optie heeft mijn geweldige school niet en ze hebben er ook geen idee van.
Ben behoorlijk pissed. En heb gezegt dat de weg naar een andere school niet lang meer is.
Wat moet ik nu doen?? Ik wil hier na echt niet naar het ROC en wil de havo nog gaan doen en dan HBO. Kan ik die keuze zelf maken? Of maakt de school die voor mij? Er moet echt wat gebeuren anders, want ik wil wel gaan. Of kan ik na als ik mijn vmbo diploma heb gehaald me ook ergens anders aanmelden op een school?
Sorry voor dit lange bericht.

X

Als je ouders ruim zitten stel ik voor naar een huiswerk instituut te gaan.
Heeft mij toen heel goed geholpen.(alleen daarna moest ik het zelf doen :'3 oh-oh)

Je moet gewoon niet gaan zeiken en zeggen ’ ja de schoo blabalbalbal’ .
Het ligt aan jezelf.

Je moet gewoon opletten tijdens de les. Klaar. Dat is al 60% van het ’ leerwerk’. Vervolgens je huiswerk maken, en als er een toets is → samenvatting maken.

Geef de schuld niet aan iemand anders, jíj moet het doen.

ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, alleen doe ik nog steeds tvwo.
vorig jaar ben ik blijven zitten, in de 3e.
deze opleiding duurt in totaal 6 jaar (voor mij dus 7) en dat vind ik eigenlijk wel een beetje te lang, dus ik ben van plan om naar 4 havo te gaan, na dit schooljaar. dit wilde ik vorig jaar ook al, maar dat mocht niet en ze zeiden dat ik naar 3 havo moest gaan of gewoon moest blijven zitten in 3 tvwo, echt een kutstreek want ik merk nu dat ik het makkelijk zou halen in 4 havo (vriendin met zelfde probleem vorig jaar, maar mocht wél naar 4 havo).
ik weet niet precies wat je moet doen, ik ben zelf ook al op zoek naar wat meer hulp van de school maar zij vinden het niet echt nodig of hebben er gewoon geen zin in.
laatst ook; had ik met mijn mentor (natuurkunde-docent) en de schoolleider een gesprek over dat het beter moest (met mijn gedrag, cijfers), dus ik zeg dat ik vooral hulp nodig heb bij natuur- en wiskunde, en mijn natuurkundeleraar (mentor dus) zit er gewoon bij als een zoutzak van; ja ja, maar die hulp kunnen wij jou niet bieden.
dan denk ik echt zo van; ja wat doet een school dan? een meisje nog een jaar in de derde houden? of gewoon negeren, terwijl ze alleen maar een beetje uitleg nodig heeft, en dan gewoon zeggen dat ze dan maar naar 3 havo moet?
maargoed, ik wens je veel succes.
ik hoop dat je gewoon wat hulp vind, een huiswerkklas of iets, of misschien een hulp van buitenaf, en daardoor gewoon kunt doen wat je zelf wil.

ach, scholen
ik had ook 2 nipte onvoldoendes (geen hoofdvakken) en ik moest ‘maar een andere richting op een andere school gaan doen’. Maar ja, onze school heeft eigenlijk een teveel aan leerlingen, dus als je wat minder hebt, moet je maar oprotten.

dat is ook niet altijd waar, sommige mensen kunnen heel moeilijk leren.
als het zo makkelijk is dat je alleen hoeft op te letten en samenvattingen moet schrijven dan zou iedereen op gymnasium zitten.

Nee LianoPiano heeft wel gelijk, voor een groot deel ligt dit aan mezelf

Wat is het ROC?

En misschien kan je een keer hw maken met een vriendin, kijken hoe zij plant?
Je moet het wel serieus doen, want meestal als ik hw ga maken met een vriendin dan doen we in 3 uur , maar 2 oefeningen :stuck_out_tongue: