Veranderen van school, hoe dan?

Hey guys,
Ik zit nu in de tweede klas van de middelbare school maar dat gaat allemaal niet zo lekker. Ik heb suikerziekte en ik ben daarvoor drie weken opgenomen geweest in het ziekenhuis. Toen heb ik een heleboel gemist qua leerstof etc. De school zegt dat ik dat op geen enkele manier meer in kan halen, dus ik ga dit jaar overdoen. Maar goed, ik ga dus wel naar een andere school omdat ik het gewoon niet naar mijn zin heb hier op school. Ik heb genoeg vrienden enzo maar er wordt gewoon behoorlijk slecht lesgegeven op deze school.
Ik ga dus over een tijdje naar een andere school, maar ofcourse ipv de derde naar de tweede klas. Ik heb alleen de struggle; Hoe ga ik me voorstellen enzo? Loop ik dan gewoon de klas in: ‘Hee, nou ik ben Jasmijn en ik ben nieuw in deze klas’.
En wat dan? Dan weet de klas dat en dan sta ik daar. Ik kan moeilijk op de grond gaan zitten, maar stel je voor dat er geen plek is? Het is ook een beetje suf om alleen ergens achterin te gaan zitten, toch?
Ik hoop dat ik antwoord krijg hierop,
alvast bedankt.

xoxo

Een nieuwe school hoeft niet altijd perse lastig te zijn, misschien zal de eerste dag een beetje awkward voelen maar dat gaat ook heel snel voorbij. Wat je wel misschien kan doen is alvast iets eerder bij het lokaal aanwezig zijn, dan kan je je alvast voorstellen aan een paar leerlingen op de gang en weet je zeker dat je een zitplekje hebt. Lijkt mij wat fijner dan dat je voor een volle klas moet gaan staan en je plek niet weet te vinden

Ik ben zelf ook van school gewisseld, en mijn ervaring was dat er altijd meerdere nieuwe leerlingen zijn (écht nieuw of van klas gewisseld). Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zal zijn, het ligt aan het schoolsysteem en welk niveau je doet (bij HAVO worden de klassen bijvoorbeeld in het vierde leerjaar helemaal opnieuw ingedeeld, bij VMBO vaak al in het derde leerjaar etc…). Over het algemeen zullen veel elkaar al kennen in de tweede klas.