Veranderen van school, hoe dan?

Hey guys,
Ik zit nu in de tweede klas van de middelbare school maar dat gaat allemaal niet zo lekker. Ik heb suikerziekte en ik ben daarvoor drie weken opgenomen geweest in het ziekenhuis. Toen heb ik een heleboel gemist qua leerstof etc. De school zegt dat ik dat op geen enkele manier meer in kan halen, dus ik ga dit jaar overdoen. Maar goed, ik ga dus wel naar een andere school omdat ik het gewoon niet naar mijn zin heb hier op school. Ik heb genoeg vrienden enzo maar er wordt gewoon behoorlijk slecht lesgegeven op deze school.
Ik ga dus over een tijdje naar een andere school, maar ofcourse ipv de derde naar de tweede klas. Ik heb alleen de struggle; Hoe ga ik me voorstellen enzo? Loop ik dan gewoon de klas in: ‘Hee, nou ik ben Jasmijn en ik ben nieuw in deze klas’.
En wat dan? Dan weet de klas dat en dan sta ik daar. Ik kan moeilijk op de grond gaan zitten, maar stel je voor dat er geen plek is? Het is ook een beetje suf om alleen ergens achterin te gaan zitten, toch?
Ik hoop dat ik antwoord krijg hierop,
alvast bedankt.

xoxo

Een nieuwe school hoeft niet altijd perse lastig te zijn, misschien zal de eerste dag een beetje awkward voelen maar dat gaat ook heel snel voorbij. Wat je wel misschien kan doen is alvast iets eerder bij het lokaal aanwezig zijn, dan kan je je alvast voorstellen aan een paar leerlingen op de gang en weet je zeker dat je een zitplekje hebt. Lijkt mij wat fijner dan dat je voor een volle klas moet gaan staan en je plek niet weet te vinden

Ik ben zelf ook van school gewisseld, en mijn ervaring was dat er altijd meerdere nieuwe leerlingen zijn (écht nieuw of van klas gewisseld). Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zal zijn, het ligt aan het schoolsysteem en welk niveau je doet (bij HAVO worden de klassen bijvoorbeeld in het vierde leerjaar helemaal opnieuw ingedeeld, bij VMBO vaak al in het derde leerjaar etc…). Over het algemeen zullen veel elkaar al kennen in de tweede klas.

Hoe dan ook, je bent waarschijnlijk niet de enige die nieuw in de klas is. Er zijn vast anderen die zijn blijven zitten o.i.d.

Zelf had ik een gesprek met mijn (aankomende) mentor voordat het schooljaar begon. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik in een geschikte klas werd geplaatst. De eerste dag vroegen ze wie er allemaal nieuw waren: 5 mensen staken hun hand op!!! Ik ben gewoon random naast iemand gaan zitten die me aardig leek en me aankeek, en die bleek ook nieuw te zijn.

Zo is de klik snel gemaakt :slightly_smiling_face: KOMT GOED!!!

Thanks!
Dat idee over het eerder op school zijn lijkt me inderdaad heel slim om te doen. Ik denk dat het wel goedkomt, tenzij ik random in een uur binnen moet komen vallen. Ik ben waarschijnlijk wel de enige want ik kom hoogstwaarschijnlijk midden in het jaar binnenvallen. Ik weet het niet, hopen dat het toch na de zomervakantie mag.

3 weken missen te veel om over te gaan? Wat is dat nou weer voor iets doms.
Lekkere inzet van je school ook. Maargoed dat was niet je vraag.
Ik denk dat er sowieso wel een plek is voor je want ze houden rekening met de hoeveelheid leerlingen. Probeer inderdaad iets eerder er te zijn zodat je kennis kan maken met je nieuwe klasgenootjes.

Ja inderdaad,
3 weken missen is inderdaad een fucked up reden om iemand te laten zitten.
Maar omdat ik in de eerste klas 4 maanden in het ziekenhuis heb gelegen was dit een soort van: “De druppel” :dry:
Een beetje vaag allemaal inderdaad…
Anyway,
Ik denk dat we daar niks aan kunnen doen, omdat het nu al “bijna vakantie” is.
Allemaal laksheid dus.