Veranderen van school? (Ervaringen?)

Ik zit erover na te denken om van school te wisselen,
& Als ik het echt wil, mag het van mijn ouders. (ik zit nu in 4VWO)

Ik wil dit omdat ik eigenlijk helemaal niets heb met de mensen op mijn school, behalve mijn bf.

Ik heb 1 beste vriendin, en een groepje andere vriendinnen waarmee ik eet enz. Maar een groot gedeelte van die vriendinnen vind ik eigenlijk helemaal niet aardig, & zij elkaar onderling vaak ook niet.
En daarbij, gaan precies de 3 vriendinnen die ik heel erg mocht dit jaar van school af, waarvan 1 gewoon een jaartje naar het buitenland gaat als pauze in haar vwo.

Zij vond het hier saai & wilde iets nieuws uitproberen, en hierdoor begint het bij mij ook te dagen. Want: Ik doe nooit wat leuks en ik krijg de laatste tijd steeds meer het gevoel dat ik mijn tienertijd hierzo aan het verpesten ben.

Vrijwel al mijn vriendinnen hebben een vriend waar ze dag en nacht zijn, en daardoor doen we niets met elkaar, gaan niet uit, we eten alleen met elkaar.
Hierdoor bestaat mijn leven bestaat eigenlijk gewoon uit school & sport en mis ik de gezellige dingen :frowning_face: & kijk ik ook altijd erg tegen school op & de dagen duren ontzettend lang.

Ik wil gewoon een groep leuke vriendinnen om leuke dingen mee te doen, maar dat kan ik op mijn school niet vinden omdat ik vast zit in dit groepje waarin ik niet wil zitten :frowning_face: En het me niet lukt om andere ‘goede vriendinnen’ te vinden, omdat mijn beste vriendin mij vrij erg claimt & er hele erg groepjes-systeem op onze school is.

Het lijkt me gewoon wel wat om helemaal opnieuw te beginnen, nieuwe mensen te ontmoeten, en het gewoon meer naar mijn zin op school te hebben. Ik ben al vaker verhuisd, en naar een nieuwe school gegaan op de basisschool, en nieuwe vrienden maken ging en gaat me altijd goed af.

& Mijn bf is dus degene die ik als enige zou missen van deze school. Maar zij heeft het juist meer naar haar zin dan ooit tevoren, en krijgt altijd veel aandacht van jongens enzo… (ik niet )

& Ik heb nu een bepaald profiel, ik kan toch niet zomaar overstappen ?

Lekker voor je beste vriendin.
‘Ja ik wil meer vriendinnen dus ik ga van school’

Je zit aan niemand vast hoor.

Je moet na dit schooljaar nog 1 jaartje.
Ik bleef zitten na mijn eerste keer examen, ik haalde 't niet en al mn maatjes gingen van school, kortom: ik was alleen.
Ik zweer het, het is het beste jaar ooit geweest. Lekker op mezelf, met niemand rekening houden.
In de klas zat ik altijd vooraan tegen de muur of raam, gewoon zonder iemand erbij. School moet wel genieten blijven, dus als je het echt niet meer ziet zitten dan kan je beter wel naar een andere school gaan.
Maar kop op, nog 1 jaartje en je kan aan iets nieuws beginnen!

Je moet nog een jaartje op deze school toch?
Nou, ik zou zeggen zet nog even door het laatste jaar is vaak het leukste jaarn. Ook is het niet zo als op een nieuwe school komt daar meteen heel veel vriendinnen hebt dat duurt meestal een tijdje en wanneer je dan vriendinnen hebt dan moet je weer weg. Zonde dus… En kop op na het laatste jaar ga je toch weer naar een andere school!

Als jij het echt wil, moet je het gewoon doen.
Het kan misschien wel hard zijn voor je beste vriendin maar het is toch je eigen leven en als jij je niet gelukkig voelt moet zij maar accepteren dat je er wat aan doet. Ik zit zelf sinds dit jaar ook op een andere school en alles is zo geweldig en leuk geworden nu. Op me oude school had ook ook maar 1 groepje, en nu ken ik ook veel mensen uit andere klassen omdat ik in het begin gewoon met iedereen een praatje ging maken omdat ik nog bijna niemand kende. Mijn oude beste vriendin zat ook op me oude school, maar na een tijdje deed zij er geen moeite meer voor of af te spreken etc. terwijl ik dat wel deed. Nu zij we geen vriendinnen meer maar als ze me zomaar laat vallen was ze dat toch al nooit geweest. Het maakt me ook echt niet uit ofzo, iedereen kiest zijn eigen weg een kwestie van tijd. Je hebt niet 1 beste vriendin nodig voor het leven, dat kunnen er ook verschillende zijn. Ik heb nu meer dan genoeg vrienden, een nieuwe BF en we doen vaak gezellige dingen samen. Mijn oude school mis ik ook echt totaal niet. Maar je moet er wel goed over nadenken, en als je het echt wil moet je het gewoon doen! xxx

Als jij nu al het gevoel hebt dat je het op deze school niet naar je zin hebt, zou ik gewoon lekker naar een andere school overstappen! Ik ben sowieso heel erg van het “alles uitproberen wat nieuw is”, dus ik heb er echt totaal niks op tegen! En omdat je ook al ervaring hebt met verhuizen enz, zal nieuwe vrienden maken ook geen probleem worden! Als jij je gewoon openstelt, stellen mensen zich ook open naar jou toe. Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt!
Ik weet trouwens niet hoe het zit met je profiel… Misschien moet je dan gewoon een keertje informeren hoe dat precies zit, als je inderdaad overstapt.
Maar nogmaals: gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt!

Bedankt voor alle berichtjes <3!
& Ik moet btw nog 2 jaar naar school;

@ xLOVESPARKLE ;; Wanneer & waarom ben jij van school veranderd? & Wat vonden je oude klasgenoten ervan?

up?

2 jaar, waarvan één jaar vroegtijdig is afgelopen & wat eigenlijk het leukste jaar is van de hele middelbare school. Ik zou me als ik jou was nog even hierdoor heen worstelen & dan lekker gaan studeren in een andere stad o.i.d.
Heb je niet op je sport vriendinnen waarmee je iets leuks kan gaan doen? Of op je werk… Vrienden hoef je niet perse op school te zoeken he, dat kan ook buiten de school :slightly_smiling_face:

same here
ik heb presies het zelfde
ik denk dat je je er dorheen moet jagen en gewoon op school naar nieuwe mense op zoek moet gaan
en anders naar andere school als dat niet werkt

dat is wat ik nu aan het doen ben en het werkt

Mijn school is ook echt kut en ik vind het niet leuk en heb het niet naar mn zin met die mensen
het is dat het een onderbouwschool is en ik na dit jaar sowieso naar een andere school ga =) anders zou ik voor die 2 jaar waarvan 1 vroegtijdig is afgelopen ook alsnog naar een andere school zijn gegaan
oke dit is een andere situatie want ik heb dit jaar pas een profiel gekozen enzo xD

ik verander volgend jaar van school,ben benieuwd :smirk:
die school is 2x zo groot als de onze dusja anders gaat het wel worden ^^

Kijk maar even op http://forum.girlscene.nl…_message/3636457#m3636457 xD

(Hele tekst kopieren is duur ;p)