Veranderen mensen?

Vaak hoor je mensen uitspraken doen als: “Oh, die is zó veranderd sinds ze naar de middelbare school gaat!” Velen zeggen dus vaak dat mensen veranderen.
Nou zag ik een tijdje geleden op een website de volgende uitspraak: “Mensen veranderen niet, je leert ze alleen beter kennen.”
Dat heeft me wel aan het denken gezet, maar ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
Wat denk/vind jij: veranderen mensen, of leer je ze alleen beter kennen? En hoezo denk je dat, heb je er ervaring mee?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!

volgens mij veranderen mensen bijna nooit, alleen als ze ‘moeten’.

Ik vind wel dat sommige mensen veranderen. Dan krijgen ze nieuwe vrienden en gaan ze zich daardoor anders gedragen, enz.

mensen veranderen, for sure.

mensen veranderen.
goed → slecht.
slecht → goed.
en soms blijven ze het zelfde.

Nouja mensen worden ook volwassener en gaan zich dan ook volwassener gedragen dat kan je ook zien als verandering. maar als je naar de middelbare gaat bijvoorbeeld dan is dat een soort fase maar dat gaat meestal wel over… ik denk niet dat een lief, gevoelig persoon opeens een slecht kan zijn, je kan wel slechte dingen gaan doen maar ik denk dat je diep van binnen ergens nog steeds gevoelig bent.

Mensen veranderen zeker wel.
Door hun omgeving, personen met wie ze omgaan.
Dat kan positief en negatief zijn…

ja, ik denk dat mensen veranderen, maar dat ze ‘binnenin’ zegmaar hetzelfde blijven.

Ze veranderen zeker.
Dat je ze steeds beter leert kennen, uhm nee… dat slaat nergens op.
of wacht, misschien toch wel? Ik denk nu aan iemand en daar zou dat best bij kunnen kloppen, want ik ken die steeds beter en ik vind 'r steeds irritanter en dommer enzo.

Maar toch, mensen veranderen echt wel.

Mensen veranderen wel. Zeker als je naar de middelbare school gaat, daar ontwikkel je echt je eigen persoonlijkheid en dat soort shite.
Maargoed, natuurlijk veranderen mensen wel eens. Zeker als het gaat om het ouder worden.

Natuurlijk veranderen mensen, jij hebt nu toch niet dezelfde interesse als toen je 5 was?

Persoonlijkheid is een combinatie van genen en je omgeving, als je omgeving verandert kan jij ook veranderen.
Na verloop van tijd kom je steeds nieuwe dingen tegen, ontwikkel je nieuwe interesses en leer je hiervan. Met name als iemand iets heftigs meemaakt (de dood van een naaste bijvoorbeeld) kan iemand daarvan leren en zo zijn levensstijl hier ook mee veranderen, hiermee verandert die persoon als het ware. Het hoeft dus niet per se op te houden als je volwassen bent geworden.
Waarom zouden er anders allerlei therapieën bestaan? Ze zorgen er meestal voor dat je gedrag verandert en als jij inziet dat dat helpt zal je dit vast houden en wordt deze manier iets van jezelf, en ben je dus ook verandert.

En ik merk het gewoon ontzettend aan mezelf, op middelbare school merk je wel dat je volwassener wordt. Het laatste jaar ben ik echt uit een schulp gekropen en mezelf begonnen te ontwikkelen. Nu met een nieuwe studie zit ik in een totaal andere omgeving, daarin kom ik mezelf ook tegen en merk ik ook dat ik verander. Ik leer mezelf nog meer ken en wordt zelfverzekerder bijvoorbeeld.

Mensen veranderen.
Gewoon door het opgroeien, door je levenservaringen.
Absoluut, mensen veranderen

Tuurlijk veranderen mensen ._.

Jaa mensen veranderen! Bij sommige zou je idd wel kunnen
zeggen oh ik kende ze niet goed genoeg.
Maar ik heb der zelf ook ervaring mee, ben net klaar met middelbare.
Genoeg vrienden verloren sinds de basisschool, maar ook weer van mensen die ik vroeger echt nooit sprak, spreek ik nu wel. Zij waren gewoon andersdan ik dacht omdat ik ze dus niet goed kende.

Ik merk ook wel dat ikzelf ben verandert. Er zijn bepaalde fases in je leven waar je in terecht komt.
Je gaat beter over dingen nadenken, als je niet verandert kan je ook niet echt groeien… denk ik dan.

Ja, mensen veranderen.

Ik denk dat voor jou de mensen veranderd lijken, doordat je ze idd beter leert kennen. Je kan kanten van ze ontdekken die je nog niet kende. Waardoor je dus een heel ander beeld van die persoon krijgt.
MAar natuurlijk veranderen mensen ook wel. Doordat ze met andere mensen omgaan, die hun goed of slecht beïnvloeden. En doordat je een andere fase van je leven ingaat. Mensen kunnen ook veranderen door een traumatische ervaring. Ze kunnen er verbitterd door raken. zoiets?

Mensen kunnen wel veranderen, qua uiterlijk en innerlijk.

Ik denk wel dat ze veranderen. Zeker als je naar een andere school gaat, = een andere omgeving, dus een andere mentaliteit.

Ikzelf ben ook heel erg veranderd. In de lagere school durfde ik amper een woord te zeggen, zo verlegen was ik. Nu ben ik eerder een ‘flapuit’.