Vera Siemons, Kook jij vanavond??

"Het was even schrikken vanochtend. 3 euro 95, meer was het niet wat er op de bankrekening van Vera Siemons stond. Om deze maand toch door te komen besloot de studente dat ze vanaf vandaag elke dag bij iemand anders aanschuift voor het avondeten. De verzoekjes blijven binnen stromen!

Zag gisten op Sbs6 een stukje over Vera en ik moet zeggen dat ik dit een leuke actie vond! Niet helemaal orgineel (man bijt hond) maar wel op een leuke budget manier de maand door te komen en om nieuwe mensen te leren kennen!

Vraag me eigenlijk af of er een site bestaat waarop meedere mensen gratis bij iemand kunnen komen eten??

Ik vind het idioot.
Wel op jezelf willen wonen, maar geen geld om normaal te kunnen eten.
Dan doe je toch iets verkeerd.

dit.

Haar twitternaam ook echt: vivalaveraa.
Ga je schamen!
Werken voor je geld en dan pas Yolo roepen graag.

Maar gaat ze dan bij vreemden eten? Straks belandt ze bij één of andere gek. :bored:

Dit dacht ik dus ook.

Dit. + het feit dat ze dadelijk bij een of andere gek beland ?

Couchsurfen.org, maar moet je wel gewoon meebetalen. Heb ik wel eens gedaan en vind het ook wel fijn, ook omdat mensen helemaal hun huis voor je openstellen!

Het was eerst begonnen als een soort grapje op Twitter. Alleen toen ze zag dat ze zoveel reacties kreeg vond ze dat ze niet meer terug kon!

Btw ze heeft al vele boze berichtjes van bijstandmoeders gehad

Nice hoe was dat? Want bij die mensen mag je ook op de bank slapen toch?

Belachelijk. Dan moet ze toch echt beter op haar uitgaven letten.

Meer om het feit dat ze er zo makkelijker over doet en overal maar aan mag schuiven.
Vraag me af of er niet een algemene site is waarop andere mensen dit ook kunnen doen??

Ik snap niet wat hier zo erg aan is? Ze dwingt die mensen niet ofzo, ze nodigen haar zelf uit of laten het zelf toe. Je kunt ook nee zeggen of niet op haar oproep reageren. Ik vind het wel slim, al vind ik het zelf prettiger om mijn eigen eten klaar te maken.

Idd, zo denk ik er ook over! En ik vind er een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen!

Op zich vind ik het een leuk idee, maar aan de andere kant; als je niet fatsoenlijk met je geld kan omgaan (of het gewoon niet hebt) om eten te kopen terwijl je op kamers zit, dan moet je er ook niet aan beginnen.

Nu ik zelf de komende maanden niet naast mijn studie kan werken zit ik ook krap bij kas, maar om nou aan andere mensen te vragen of ik mee mag eten vind ik echt asociaal.

Precies dit eigenlijk. Je verplicht niemand ergens mee.

Ik vind dat ze dit mag doen en vragen.
Als ze volgende maand voor al die mensen dan ook eens kookt (:

En daarom woon ik dus niet op kamers… Dat je af en toe bij ouders of vrienden eet kan ik me wel voorstellen (is ook gezelliger), maar iedere dag omdat je budget op is… dat is in mijn ogen het teken dat je iets verkeerd doet.
Dus tenzij haar bankrekening is geplunderd door hackers of ze net haar flatje heeft ingericht dan vind ik gewoon dat ze onverantwoordelijk bezig is geweest met haar geld deze maand.