ver van weg vrees / onbekende plaatsen angst

Ik vraag me echt een keertje af, wie ook angsten heeft
wanneer je ver van huis gaat of als je ergens komt voor het eerste keer.

Ik heb hier echt soms problemen mee :frowning_face:

nee niet echt eigenlijk vind het juist allemaal leuk, nieuwe plaatsen ontdekken.

Ver van weg vrees.
Ik heb tien keer gelezen en ik snap nog steeds niet wat het moet voorstellen sorry.
Onbekende plaatsen angst heeft niet met ver weg te maken denk ik oeps.

Bang voor het onbekende, bedoel je dat?
Dat herken ik wel hoor. Ga nog elk jaar met buikpijn op vakantie, terwijl ik dan echt superveel zin in de vakantie heb.
En altijd stress als ik ergens voor het eerst naartoe moet. Je moet ermee leren omgaan, dan gaat het al een stuk beter. Gewoon erkennen dat je het hebt, rustig adem halen en gaan. :slightly_smiling_face: En hoe ouder je wordt, hoe beter het gaat :stuck_out_tongue:

Ik heb soms ook erg moeite om naar nieuwe plekken te gaan. En dat vooral in het buitenland. Maar je moet je er op een gegeven moment aan over geven. En kan het alleen nog maar mee vallen. Die gedachte helpt.

Sorry voor het onduidelijkheid. .

Wanneer ik te stress ben. Kan ik soms niet duidelijk me verwoorden omdat ik dan onrustig ben. .

Het is idd dat wanneer ik ver van huis ga, Bv half uur rijden met de auto. Dam krijg ik zweethanden en hartkloppingen en paniek. Zodra ik op de terugweg zit ontspan ik mezelf een beetje. .Dit geld ook voor de onbekende plaatsen . Ik moet dan gewoon terug :frowning_face:
het doet me zoveel pijn