Ventilator laptop

Hallo!

Ik weet niet of er girls zijn die er verstand van hebben maar ik kan het maar vragen.
Ik heb dus een probleem met mijn laptop. Hij maakte een heel raar lawaai, heel luid. Mijn vader zei dat het aan de ventilator lag en dat ik moest erin moest blazen.
Ik deed dat ook maar toen stopte mijn ventilator gewoon met draaien! Hij zit nu binnen bij iemand die ik ken en die heel veel verstand heeft van computers. Maar hij zei dat het kon dat hij er niet aan kon! Wat moet ik doen als het niet lukt? Kan dat gemaakt worden in een winkel bv? Of moet ik een nieuwe laptop kopen?

Alvast bedankt!!
Groeten Zottee

Je kan er een nieuwe ventilator in laten zetten. Ligt een beetje aan de laptop hoe duur, maar het valt wel mee.

Ik had het ook, maar mijn laptop was 4 jaar oud met kapotte speakers en al 500x gecrasht. Dus ik heb m toen opgegeven. Ik wilde geen geld uit geven aan een laptop die het toch nog maar een paar maanden max. uit zou houden.

Dat kan waarschijnlijk wel gerepareerd worden. Mijn laptop maakte ook veel lawaai bij de ventilator. Ik heb hem toen uitgedaan en even de stofzuigslang bij de ventilater gehouden, daarna was het over. Als er stof inzit kan de warme lucht niet goed uit het apparaat en dan kan hij lawaai gaan maken.

Bedankt voor de uitleg!

Je kunt bij de action busjes perslucht kopen, hier zit ook een heel smal spuitstuk aan zodat je in laptops/pc’s overal goed bij kunt. Hiermee kun je dan in het vervolg je laptop schoonmaken. Vind het zelf beter werken dan stofzuiger.

Niet doen met de stofzuiger! Kan statisch ontladen en dat is niet bepaald goed voor je laptop. Ik zou idd gewoon naar de Action gaan voor een busje spuitlucht. Als je van buiten er niet goed bij kan, gewoon de achterplaat losschroeven (dit is vaak zo gedaan).

Mocht je er zelf niet zoveel van weten, of het niet aandurven met spuitlucht, kun je nog altijd naar een computerwinkel. Daar heb ik mijn ventilator ook schoon laten maken (maakte eerst ook mega veel geluid, nu niks meer).