Velletjes langs nagels

Ik ben altijd al een hele enthousiaste nagelbijter geweest, en ik heb ook hele erge velletjes & ik heb géén nagelriemen. Nu vroeg ik me af: hoe kan je dit verzorgen zodat dit weer een beetje mooi wordt? Welke producten enzo…

Als dit topic niet mag doe dan maar een slotje.
XXX

knippen, vijlen en dan geen nagellak op doen en dan groeit het vanzelf weer aan zonder velletjes
wat je tegen het nagelbijten kunt doen weet ik niet, gewoon neit meer doen =)

Mag ik vragen waarom geen nagellak? :slightly_smiling_face:

pleisters op je nagels. :slightly_smiling_face:
nagelbijten lukt niet meer, en je schaamt je waarschijnlijk, dus moet je jezelf beloven dat je niet meer gaat nagelbijten?

ik heb precies hetzelfde.
als ik mijn nagels juist mooi maak met nagellak dan vind ik het zonde om te gaan bijten :3

ik heb zelf 1 dag van dat bite-ex spul opgehad, en was er in EEN keer van af :slightly_smiling_face:

maar die velletjes, die komen niet altijd door nagelbijten
ik heb dat ook, en dat doet echt pijn. Heeft iemand daar iets voor?

Nou ik bijt die velletjes soms ook wel eens af, en als ik ze dan laat groeien gaan ze krom groeien en dan blijf ik ze afbijten.

Dat had ik eerst ook, wat ik heb gedaan:

Elke dag je nagels verzorgen met handcréme, af en toe de randjes vijlen, laat ze in het begin ook nog niet te lang, anders breken ze steeds af. wanneer je nagels sterker zijn door de nagelverharder (die je moet gebruiken, bijv. essence) kun je ze langer laten groeien. ik verzorg mijn nagels heel goed door ze dus met handcreme in te smeren, te vijlen, ze schoon te houden en nagellak te gebruiken :slightly_smiling_face:

Vroeger was ik ook een nagelbijter, nu doe ik het een hele tijd niet meer.
Pleisters hielpen overigens niet bij mij, ik scheurde ze er dan altijd af omdat ik de verleiding niet meer kon weerstaan. Doe anders een keertje mosterd op je vingers? Erg handig als je niet van mosterd houd. Waarom ik ben gestopt weet ik niet echt meer, ik vond lange nagels gewoon veel mooier dan die afgelebberde nagels. Misschien kun je jezelf beloningen uitreiken als je bv 1 maand lang niet je nagels hebt afgebeten?

Goed vochtig houden. Wat ik doe is als ik ga slapen Vitamen E Oil van Sally Hansen op m’n nagelriemen doen en dan in masseren over heel je nagels, dus ook de randjes langs je nagel. Dit kun je het best zo’n 3 keer per dag doen maar het is vervelend om mee rond te lopen terwijl je dingen moet doen dus ik doe gewoon een paar keer per dag handcreme op.
Van vijlen worden je nagels sterker en je kunt ook nog nagelverharder op doen.

Ik heb ook van die velletjes (niet echt heel opvallend en veel) maar dat komt omdat ik aan het vel kluif naast mijn nagels :’) en als ik het zo vertel klinkt het heel vies haha Ik was een paar jaar geleden ook een nagelbijter wat dat heb ik mezelf afgeleerd maar met dit lukt het niet =S

^Same, velletjes er aftrekken/bijten:p Verder heb ik geen tips=(

Je nagels en de huid hydrateren met essence sos nail care balm, dat spul werkt echt super en is goedkoop :slightly_smiling_face:!

Ik had die velletjes ook, maar ik ben nu 5 dagen gestopt met nagelbijten en ze zijn gelijk weg haha.

up! zooo herkenbaar