velaterapia, oftewel gespleten haarpunten weg laten branden

Hoi meiden!

Ik las laatst een artikel over een nieuwe methode om gespleten punten uit je haar te krijgen, zonder dat er een heel stuk af moet. Ook heel handig voor bijvoorbeeld haar met laagjes. Ze draaien je haar lok voor lok strak en gaan er dan met een brandende kaars langs om zo de dode punten weg te schroeien. Het blijkt ook dat de haren aan het einde dichtgeschroeid zijn en zo niet meer kunnen splijten. Ik vroeg me af of iemand van jullie daar ervaring mee heeft en weet waar je dat kunt laten doen. Op google kan ik er namelijk heel weinig over vinden.
Xx

Nee sorry ik heb er echt nog nooit van gehoord.

Ja dat lijkt me heel goed voor je haar ik zou dat echt doen

Maar als je haar echt beschadigd is dan moet je het even extra lang laten branden dan wordt het mooier xx

Lijkt me ontzettend slecht.
Dat maak je je haar dood zodat het niet kan afbreken van doodheid…
doe maar niet

Hahaha heerlijk die sarcasme :’)…
Het komt oorspronkelijk uit Brazilië en heb filmpjes bekeken en het resultaat is erg mooi. Om nou zelf met een kaars aan de slag te gaan nee… Daarom vraag ik namelijk ook om ervaringen en salons :wink:

Ik heb hier serieus nog nooit van gehoord, maar weetje wat ik ga het aan mijn moeder vragen of zij daar iets van weet. Het klinkt namelijk wel interessant, maar ik kan me nou niet voorstellen dat dit echt extreem goed is voor je haar.

Thanks! Daar heb ik wat aan haha. Ja ik heb werkelijk geen idee, maar als het zou werken zou het iig super zijn.

Uhm het is juist wel goed voor t haar hoor…
Mij lijkt het best tof om ooit een keer te doen
Heb keertje filmpje gezien en het haar zag er juist veel gezonder uit naderhand

Is dit niet ook een manier om je haar stijl te krijgen?

Ik vind het er eigenlijk redelijk onverzorgd uitzien op de na-foto’s.

Wat als je haar in de fik vliegt? Dan ben je kaal en heb je helemaal geen haar meer

^Het zag er al dor uit op de eerste foto’s, dus ik vraag me af of het werkt.
Ik ben in ieder geval wel nieuwsgierig :slightly_smiling_face:

Op google heb ik wel wat mooiere voorbeelden gezien dan de vrouw in dit topic. Zij had ook wel érg dor en gespleten haar, waar sowieso een flink stuk af moest :’).

vergeet het maar.
Een behandeling kost tussen de $150 en $200
:'D

Met een kaars…?

Ik ben zelf afgestuurd aan de kappersschool, en op de zelfde manier, maar dan zonder kaars gaan ook je dooie puntjes eraf, lok pakken, deze draaien, en de plukjes die uitsteken met een schaar langs gaan.

Zo gaan je dooie puntjes eraf, en schroeit je haar niet weg/kapot.

doe maar niet en zeker niet zelf. dadelijk vliegt je haar in de fik en dan is het dag haartjes

:grinning_face_with_smiling_eyes:

de afbeeldingen op google zijn idd mooier

Woesj