veilingsites

hi, ik zit eraan te denken om me te wagen aan zo’n veilingssite zoals winnendbod.nl dan koop je bidpunten, waarmee je 1 kunt bieden en heb je kans om apparatuur voor een goede prijs te krijgen…
iemand hier ervaring mee :slightly_smiling_face:?

biedpunten kopen met de ‘kans’ dat je iets wint?
Wat idioot…

Ik snap er helemaal niks van :’)

je koopt bv 50 kansen om te bieden, waarmee de prijs van het product elke keer 1 cent omhooggaat. je bied tegen andere mensen op, en uiteindelijk krijg jij dan het product best goedkoop, en maakt het bedrijf winst.

Ik snap er nog steeds niks van :grinning_face_with_smiling_eyes: Nee, niks voor mij dit.

ik heb zo’n 20 gratis credits, en een iphone gaat er rond 20 euro uit, en meestal max 22.
dus dat zijn 200 biedpunten erin, dus maak ik zo’n 10% of meer kans, en ik heb ze nu toch gratis gekregen :cold_sweat:

Dat je biedingen moet ‘‘kopen’’ lijkt mij geen fijn idee, straks denk je dat je het goedkoop hebt gekocht, maar alsnog heb je betaald om te bieden… Zulke sites zie je ook wel eens met telefoons en andere elektronica, denk je dat je het bijna wint, en dan bied de administratie er weer op zodat de tijd weer langer aftelt… No tnx…

Maar vakantie veilingen en ticket veilingen is toch niet met biedingen kopen??

Ik snap wel wat je bedoelt maar ik geloof er niet zo in.
Tis n beetje tzelfde als bij vakantieveilingen dat de mensen die daar werken stiekem mee bieden en zo de prijs verhoogt en de tickets nog voor veel geld weg gaan.
en je koopt bijv 20 bitcoins, dan kun je 20x 1cent bieden.
De kans is zo klein dat je iets wint, anders zou iedereen wel de nieuwste iphone enz hebben.
Vind t oplichting.
Je koopt die bitcoins voor geld en kunt dan pas bieden, lekker omslachtig.
Doe dan bieden met echt geld ipv dit.

ik snap dat het best onlogisch is, maar ik heb mijn huidige telefoon voor 2,30 op zo’n veilig gewonnen, en nog ongeveer 20 aan die bidpunten. 22,30 voor een samsung galaxy s3

huh, je zegt dat je je telefoon ermee gewonnen hebt maar in de beginpost vraag je naar ervaringen omdat je eraan denkt om ermee te beginnen? Of heb ik het nu verkeerd?

ja, ik heb het al weleens eerder gedaan, maar doelde er meer op om op meerdere dingen te bieden, en een soort winst maken. maar nader inzien zit dat er niet in, of ik moet 24/7 achter m’n laptop zitten.