Veiligheid van de pil

Hoihoi,

waarschijnlijk zal er genoeg over op internet staan over de pil, maar ik heb een beetje een probleem wat ik niet echt goed terug kon vinden.

Ik moest vorige week donderdag beginnen met de pil, en ben vrijdag begonnen, een dag te laat dus. Dan staat er dus op internet en in de bijsluiter dat je beide pillen die vrijdag moet nemen, en dan een week extra maatregelen moet nemen. Ik heb dat gedaan, dus als ik dan donderdagmorgen weer mijn pil heb genomen dan heb ik 8 pillen gehad, ben je dan wel weer beschermd of moet ik tot vrijdag wachten, ik ga namelijk donderdag bij mijn vriend slapen dus is wel ff handig om te weten.

hoop dat jullie er wat van weten;)

xx

Ik weet alleen dat je 2 maanden de pil moet slikken voor de betrouwbaar is.
Raden veel mensen aan.

ik ben begonnen op de dag dat ik ongesteld ben dan is ie gelijk betrouwbaar zei de dokter toen en is ook zo want er is nog geen kindje aan het groeien in mn buik haha, mja anders moet je 1 maand w8en d8 ik. mja met wat k nu heb weet k t ff nie meer

In de bijsluiter van de pil staat, dan je dan 7 dagen moet wachten.
Nou, Dan zal dat togh gwn wel?

Jah 7 dagen ja, maar kan het dan die nacht van donderdag op vrijdag wel weer dat vraag ik me af.

geen idee, maar zou het gewoon niet doen. zekere voor het onzekere nemen

ik zal het zekere voor het onzekere nemen en donderdag én vrijdag het met een condoom doen. stel dat het condoom scheurt, zal ik toch ook voor de zekerheid een morning afterpil halen.
we weten allemaal dat de kans klein is dat je toch zwanger word blabla en vooral wanneer je de pil al langer als een jaar slikt of zo. maar ik kan je ook garanderen dat wanneer je toch “onveilige” sex hebt donderdag en/of vrijdag dat jij de rest van de maand met een kut gevoel rond loopt want dan spookt het toch door je hoofd van: misschien ben ik toch zwanger. en door de stress kan de ongesteldheid nog een paar daagjes op zich laten wachten waardoor jij nog meer stress krijgt enz.
je kan nu wel denken van: oohhh daar ga ik me toch geen zorgen over maken, jawel, dat ga je wel doen… geloof me maar.
dus kortom: weest verstandig doe het veilig met een condoom (donderdag en vrijdag). en vertel je vriendje dit van te voren dus niet op 't moment wanneer je het wilt doen. hij zal er vast begrip voor hebben want ik neem aan dat hij ook nog geen vader wilt worden?

• leest de reactie hierboven dat je voor 't eerst de pil slikt * ookal zegt de docter dat hij meteen veilig is, zal ik het toch nog 2 maanden veilig doen met een condoom, dus dat je 2 maanden de pil slikt en met een condoom vrijt. je lichaam moet er namenlijk nog eventjes aan wennen enz.

@ hierboven: nee, dat is niet waar. Het hangt van het type pil af wanneer je veilig bent. Bij sommige pillen is dit na een (aantal) maand(en), bij andere al na de eerste dag of week. Dit kun je in de bijsluiter vinden, maar als de dokter heeft gezegd dat hij meteen veilig is, dan lijkt me dat dat wel zo is.

OT: je bent vrijdag begonnen met de pil en je slikt je 7e pil dus op een donderdag. je bent dan dus in principe veilig. maar ik zou wel een condoom gebruiken, want anders loop je indd misschien de rest van de maand met zenuwen die nergens voor nodig zijn ;]

bedankt allemaal;)