Vegetarisch eten interview

Lieve dames,

Voor mijn opleiding journalistiek schrijf ik drie keer per week een blog over vegetarisch eten. Ik ben op zoek naar meisjes die deze vragenlijst willen invullen:

Wanneer heb je besloten vegetarisch te gaan eten?

Waarom heb je dit besloten? (beter voor je lichaam, milieuredenen, dierenwelzijn, vlees niet lekker vinden…) en waarom denk je er zo over?

Zijn er dingen aan vlees die je mist?

Zijn er punten waarom het onhandig is om vegetarisch te eten?

Hoe zorg jij voor de vleesvervangers? (Vitamine B12, ijzer en eiwit)

Waarom zou je het anderen aanraden?

Kan je een lekker recept meegeven?

Het liefst met je naam+achternaam en een foto erbij. De blog komt op www.lisettederonde.wordpress.com

Alvast heel erg bedankt!

En moet je hem dan noten (privé bericht hier), hier plaatsen of wat moet je er mee doen?

Hi,

Sorry dit is het eerste berichtje wat ik hierop plaats, maar als jullie gewoon hieronder willen reageren zou dat top zijn! X

Wat heb je aan een voornaam, achternaam en een foto? Ik wil het best voor je invullen maar dat soort dingen krijg je niet van mij.

Volgens mij mag dit niet.

Edit: je vraag over ‘zijn er dingen aan vlees die je mist’ klopt niet. Vegetariërs eten geen vlees maar wel (vaak) vlees vervangende producten. Dus ik zou het woordje vlees vervangen door vlees vervangers.

Wil je het dan invullen zonder je voor- en achternaam en een foto…

Ga ik zo doen. Zit op ipad kopiëren kan niet.

Top, heel erg bedankt! Je mag het ook mailen als je dat fijner vind! lisette_amarens@hotmail.com
(geldt voor iedereen die de vragenlijst wilt invullen!)

Wanneer heb je besloten vegetarisch te gaan eten?
Maart 2013. Een paar jaar daarvoor ook een lange tijd vegetarisch gegeten, maar niet volgehouden. Nu ben ik sinds een paar maanden veganist

Waarom heb je dit besloten? (beter voor je lichaam, milieuredenen, dierenwelzijn, vlees niet lekker vinden…) en waarom denk je er zo over?
Dierenwelzijn, milieuredenen. Ik las het boek Dieren eten van Jonathan Safran Foer. Hiervoor had ik nooit echt onderzoek gedaan naar waar vlees, vis en zuivel vandaan kwam. Ik begon me na het boek er steeds meer in te verdiepen en nu wil ik nooit meer vlees/vis/zuivel eten.

Zijn er dingen aan vlees die je mist?
Helemaal niet. Het ruikt wel lekker, maar voor mij weegt dat niet op tegen het leed dat het veroorzaakt. Als ik er naar kijk zie ik een dood dier, geen lekker stukje vlees.

Zijn er punten waarom het onhandig is om vegetarisch te eten?
Soms met uit eten gaan kan het lastig zijn, al heb je natuurlijk overal wel opties.

Hoe zorg jij voor de vleesvervangers? (Vitamine B12, ijzer en eiwit)
Ik slik b-12 supplementen. Verder eet ik veel bonen, noten, linzen, groente, fruit, soja(gmo vrij), plantaardige melk en yoghurt en verder “superfoods” als hennepzaad, chiazaad en rauwe cacao poeder. Hier voel ik me ook goed bij.

Waarom zou je het anderen aanraden?
Goed voor je geweten, gezondheid, het milieu etc?
In mijn ogen is dit iets wat je uit een overtuiging doet. Ik zou het mensen nooit “aanraden”. Als mensen me om informatie vragen oid dan zal ik ze hier zeker mee helpen, maar ik zal mensen nooit uit mezelf ermee “lastigvallen”.
(lastigvallen tussen aanhalingstekens omdat sommige mensen het zo kunnen ervaren, zelf zie ik dit niet zo)

Kan je een lekker recept meegeven?
http://ikbenirisniet.nl/2013/09/08/recept-gnocchi-met-gegrilde-
tomaatjes/

Superlekker recept. Wel zonder de parmezaanse kaas en opletten welke gnocchi je neemt als je veganistisch eet. Die van Ah huismerk en Grand Italia zijn veganistisch.

Enquêtes mogen niet op GS. Leeso ok de regels.