Vegetariër zijn bij vleesetende schoonfamilie

Je doet net alsof het echt onmogelijk is om iets te koken zonder vlees. Bij veel maaltijden kun je het vlees er gewoon apart bij maken of gewoon het vlees eruit halen. (Of gewoon een keer geen vlees eten, want dat is ook echt niet elke avond nodig)

Ik kan me best voorstellen dat TS zich er een beetje naar bij voelt, zeker met de grapjes die die vader maakt.

Het is niet onmogelijk maar toch keer op keer weer rekening mee gehouden worden. Ik zou daar persoonlijk behoorlijk dankbaar voor zijn en niet zo geraakt zijn door die ene keer dat een vegetarische optie gemist word.

Inderdaad! Het is altijd heel lastig als mensen iets vegetarisch voor je klaar moeten maken, maar als zij bij jou eten willen ze het liefst wel een stukje vlees erbij! Eigenlijk is dat heel raar, want vleesetende mensen hoeven voor jou alleen maar iets weg te laten uit hun recept en jij zou het er voor hun bij moeten maken…
En trouwens, vega van bijvoorbeeld de vegetarische slager proeft vaak soort gelijk als echt vlees! Roos, ik zou je niet al te druk maken, maar er in ieder geval wel iets van zeggen, als je niet durft tegen je schoonouders, dan wel tegen je vriend! Hij vindt het waarschijnlijk makkelijker om met zijn vader hierover te praten…

Ik zeg altijd meteen: sorry ik eet geen vlees :slightly_smiling_face:
Als iemand jou expres vlees gaat voorschotelen is dat super onbeschoft en hier had je gelijk wat over moeten zeggen : " u weet toch dat ik geen vlees eet " Hij mag met een leuk excuus komen,

Sorry voor de lange afwezigheid, maar ik heb een update!
Mijn vriend heeft aangegeven bij zijn vader dat ik het fijn is als er Chinees wordt gehaald wat vegetarisch is. De vader nam het goed op en heeft de vorige keer twee vegetarische gerechten gehaald. Hij zal er voortaan op letten. :bowing_man: