Vegetariër worden ja of nee? please help..

Hallo allemaal

Er is iets waar ik heel erg lang mee zit…

Laat ik eerst even mijn verhaal vertellen.

Een paar maanden geleden zat ik op Facebook en iemand had een filmpje geplaatst van must watch’ dus ik denk okee kijken dan maar. Het was een filmpje over hoe kippen geslacht werden. Ik vond dit echt verschrikkelijk. Ik was echt in schock. Natuurlijk weet ik dat kippenvlees niet aan bomen groeit, maar ik had dit nooit echt zien gebeuren.

Serieus mensen als ik 1 wens mocht wensen dan zou ik wensen dat alle levende wezens op aarde niet een ander wezen hoefden te doden om ervan te eten. Misschien klinkt het heel stom, maar alles heeft leven en gevoel. Wij mensen horen niks te doden want alles is bijzonder. Zelfs een irritante vlieg die ik ook dood sla, maar eigenlijk niet hoor te doen. Zouden wij alle mensen samen hier op aarde in staat zijn om zo’n vleugel van een vlieg na te maken? Nee…

Wat ik hiermee wil zeggen is dat alles leeft en iets speciaals heeft.
Ik wil daarom heel graag vegetariër worden, alleen laten we zeggen dat ik heel erg bang ben om ziek te worden. Ik zit er heel erg mee…

Wat ik me ook afvraag is zijn er ook hier op girlscene mensen die dit ook hebben?
dus wat ik over vlees eten vind en iets doden ?

gr

Bang om ziek te worden hoef je niet, Ik ben al vegetarier (sorry trema doet het niet) sinds mijn 14e en ben gezonder dan ik ooit was. Ik heb mijn bloed laten testen (om andere redenen) en alles is uitstekend. Sowieso hoor je steeds vaker dat vlees eten helemaal niet zo heel gezond is. Dus je moet het zelf weten :slightly_smiling_face:

er zijn genoeg websites en paginas en zo over wat je kan eten om vlees te vervangen, bonen, noten maar je moet eens opzoeken.

Dankjewel allemaal!

Ik ga mijn voedingspatroon gewoon veranderen en hopelijk lukt het mij ook om gezond te leven zonder vlees :flushed:

Ik ben al mijn hele leven vegetarier en ben nog nooit echt ziek geweest.

Ik ben ook al een tijdje vegetariër en ik heb nergens last van. Maar misschien kan je beter even in dit topic kijken http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/vegetariers-90909.0.html hier staat namelijk veel meer in :slightly_smiling_face:

Je zou ook eerst kunnen proberen om minder vlees te gaan eten, en dan kijken hoe dat gaat, en dan zou je later altijd nog helemaal vegetariër kunnen worden. Ik ben ook vegetariër geweest en ik had zelf helemaal geen moeite met het geen vlees eten maar ben er uiteindelijk mee gestopt omdat het qua koken nogal onhandig was. Ik eet nu trouwens nog steeds bijna geen vlees maar als ik bij mensen mee-eet dan eet ik wel gewoon mee.