vegetarier en verlegen

morgen is het kermis ergen is een boerengat waar ik bijna niemand ken.
maar ik ga daar dus naartoe met mn vriendin, en daan gaan we eerst met heel veel jongens barbecuen enzo,
maar mijn vriendin kent nun allemaal, en ik ken daar niemand
dus ik weet al dat ik dan helemaal verlegen word, terwijl ik dat bij vriendinnen totaal niet heb.
weten jullie wat je hier tegen kan doen? mijn vriendin zij al gewoon veel drinken, maar van drank merk ik niet heel veel.

en ik ben vegetarier, en ik heb niet zoveel zin om dan geen vlees te eten en aan iedeen uit te leggen dat ik vegetarier ben enzoo.
dus ik ben van plan om gewoon vlees mee te gaan eten voor een keer, maar kan dit geen kwaad?

Uhm. Zegt iemand dat je vegatariër moet zijn dan? Of heb je er zelf voor gekozen? Want dan snap ik niet zo goed dat je vlees gaat eten.

eet dan gewoon sla en brood ofzo :slightly_smiling_face:
of neem vega-burgers mee voor op de bbq
en wees spontaan!

Nou, zo’n hele uitleg is toch niet nodig? Tegenwoordig is het heel normaal dat mensen vegetarisch zijn. Zou helemaal niet tegen je principes in gaan eten, alleen maar omdat je bang bent dat mensen ernaar gaan vragen. En je vegetarisch zijn kan ook juist leiden tot een gesprek!

Oh, en btw: dat boerengat ligt toch niet heel toevallig bij Apeldoorn?

Het kost toch niet zo veel tijd om uit te leggen dat je vegetariër bent? En er zullen vast wel andere dingen zijn die je kunt eten.

ik zou geen vlees eten. Je bent vegetarier omdat je juist geen vlees wilt eten, en zoals al gezegd is, vegetarier zijn kan ook gespreksstof zijn :stuck_out_tongue:
Niet te veel bij na denken en vooral niet tegen je principes ingaan vind ik/

Een (vegetarische) vriendin van mij wordt altijd helemaal boos als ik zeg dat ze vegetarisch is :stuck_out_tongue: 'Jaa zeg! Ik ben toch niet van groente gemaakt! Ik ben VEGETARIËR!!! ’

Haha, ohja. Ik zat al te twijfelen of ik het niet anders zou typen, want ik weet dat het eigenlijk fout is. Maar het is toch zodanig ingeburgerd dat het ook niet meer ‘fout’ is om te zeggen. Ze neemt het dan wel heel letterlijk. Een vriendin van mij maakt er iig geen probleem van, die zegt ook keihard dat ze vegetarisch is :stuck_out_tongue:

Waarom ben je vegatariër? Uit principe? Dan ga je toch geen vlees eten o__0
xx

Oja, en een cursus nederlands is misschien ook een goed idee?

Voor jou missschien? www.vandale.nl
ve·ge·ta·ri·ër de; m,v -s iem die geen vlees eet

Ja met een e :slightly_smiling_face:

Als je Vegetariër bent en je gaat vlees eten dan ben je dus geen vegetariër en mag je dus ook niet meer zeggen dat je het bent.

Sorry hoor, soms heb ik dat ook maar als je daarom vlees gaat eten vind ik je ontzettend laf!

als je in een keer veel vlees gaat eten, kan dat dan niet zwaar op je maag vallen? dat had een vriendin van mij laatst.

Maar ik zou ook geen vlees eten, als ik vegetariër ben…
dan gaan mensen zich ook afvragen, en met barbeque eet ze wel vlees?

Ik snap je volledig, ben ook vegetariër.
Maar wat ik altijd doe (ook op kamp enzo) is vegetarische (kaas)burgers meenemen voor op de barbecue.
Geef ze aan de gastvrouw/heer of leg ze er zelf op, en als ze erom vragen zeg je gewoon “ik ben al … jaar vegetariër”.
Je doet een korte uitleg en dan vinden ze wel een ander onderwerp…

als je dan vlees gaat eten, kan je net zo goed voor altijd vlees eten. ;p
maar ik zou dus als ik jou was zelf vegetarisch ‘vlees’ meenemen, zoals al gezegt is. (:

echt hè. ik vind het nogal lame dat je ‘gewoon voor één keertje, omat ik geen zin heb om het uit te leggen’ toch vlees eet. Eet dan sowieso vlees, weet je? Dus neem wat mee en eet dat.

Neem gewoon zelf vleesvervangers mee, allemaal gene stress :slightly_smiling_face:

Hahahah oops x’3