Vegatariër worden

Hoi meiden,

Ik wil graag vegatariër worden maar ik weet niet hoe ik dat moet “vertellen” aan mijn ouders. Heeft iemand misschien een idee? En waarschijnlijk krijg je dan vitamine te kort, dus wat kan ik dan in de plaats van vlees eten? Alvast heel erg bedankt

I.p.v. van vlees kan je tofu, peulvruchten, groenteburgers of noten nemen.

Ik vraag me af of je tegenwoordig wel alles diervrij kan eten, gezien er allerlei schandalen zijn opgedoken de laatste paar maanden :’]

Je zou kunnen beginnen met het goed spellen. Vegetariër.

On-topic:
Ik zou beginnen met de reden waarom je vegetariër wil worden en ook alvast meer info opzoeken over hoeveel vitamines en dergelijke je zou missen als je geen vlees zou eten. Ik ben nu bijna een jaar vegetariër en ik ben gezond en leef nog, ik eet dan wel 4x in de week een vleesvervanger en als we macaroni eten eet ik wel gewoon het gehakt mee.

Ik ben vegetariër. :slightly_smiling_face:
En ik zou als ik jou was niet teveel van die vleesvervangers eten, daar heb je helemaal niks aan wat betreft voedingswaren!
Beter eet je veel noten, peulvruchten, avocado’s en echt onmisbaar is toch visolie, die je normaal uit vette vis zou halen. Maar volgens mij verkopen ze nu een soort margarine waar die in zit.

als jij als vegetariër gezond eet, dan hoef je helemaal geen vitamine tekorten krijgen. gewoon zorgen dat je weet wat je nodig hebt en wat je daar voor moet eten, maar vooral noten voor goede vetten en melk(of andere zuivelproducten) voor B12.

Ik had at tijdens het avondeten al bijna geen vlees. Vond het nooit echt lekker. Toen ik kip moest klaarmaken tijdens koken op school werd het me een beetje teveel. Daarna was de stap naar vegetarisch worden niet moeilijk. Heb het tijdens het eten aan mijn ouders vertelt dat ik geen vlees meer wilde eten. Werd toen compleet uitgelachen, dat wel, maar heb het toch mooi volgehouden. Al bijna 9 jaar.

Ter vervanging van vlees eet ik vleesvervangers, genoeg keus tegenwoordig, en af en toe tofu, soms niets. Wel slik ik vitaminepillen, maar dat heb ik altijd al gedaan.

Vertel je ouders gewoon waarom je vegetariër wilt worden. Daar heb je vast wel bepaalde redenen voor lijkt mij!

Verder neem ik aan dat je wel melk, eieren en dergelijke blijft eten. Eieren zijn sowieso ook goede vleesvervangers. Een maaltijd met zilvervliesrijst, kikkererwten (of andere peulvruchten) en eventueel een eitje maakt samen een goede eiwitrijke maaltijd. Ook tofu is een goede vleesvervanger en je kunt er echt vanalles mee. Ga gewoon eens lekker wat receptjes zoeken anders. Het is wel even schakelen, want vegetarisch eten is wel meer dan enkel je vlees weglaten.

Ik ben zon beetje half vegetarisch, weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Bij mij thuis word er meestal 7 dagen in de week vlees gegeten maar ik eet ongeveer de helft mee. Ik vind gewoon dat het onnodig is.

Ik ben ook al een hele tijd vegetariër, en het meeste wat ik hoor is dat het niet gezond is. Dat is gewoon een fabeltje, want wanneer je genoeg andere dingen eet is er niks aan de hand. Ik ben ook nog steeds gezond.

Goede vervangende dingen zijn bijvoorbeeld bonen, noten, erwten en producten die speciaal voor vegetariërs bedoeld zijn (die bevatten de nodige vitaminen enzo). Ook eieren zijn goed. Ik eet ook geen vis, maar wanneer je dat wel doet is een vette vis ook prima. Hoe je het het beste aan je ouders kunt vertellen weet ik eigenlijk niet. Mijn moeder eet zelf geen vlees, dus dat was wat makkelijker.

Wel heb ik op de basisschool vroeger een spreekbeurt gehouden over de bio-industrie en ik heb toen een filmpje van Youtube laten zien hoe het er daar aan toe gaat. Toen snapten ze in een keer waarom ik vegetariër was :slightly_smiling_face: misschien kun je dat ook doen bij je ouders? Succes!