Veganistisch worden

Ik heb vanavond dus na 2 weken lang twijfelen en wikken en wegen besloten om veganistisch te worden, alleen nu denkt mijn moeder dat er niet veel te eten valt zonder vlees en/of andere dierlijke producten… Zijn er meiden die vegan zijn en recepten hebben? c:

Ik weet nog niet echt hoe girlscene precies werkt… sorryyy.

Wat goed zeg!

Ik ben nu 21 jaar en al 15 jr vegetarisch, daarbij eet ik biologische kaas en veel andere biologische dingen,

Ik eet ook geen snoep waar gelatine in zit, en hou er rekening mee dat vegetarisch , veganistisch en biologisch eten vrij prijzig is! Mag ik vragen hoe oud je bent? Hoe ouder je bent hoe meer moeite het lichaam heeft om te wennen zonder al die andere “dierlijke” voedingsmiddelen/stoffen. Let vooral op je ijzer! De meesten hebben een ijzer gebrek en zijn daardoor veel ziek. Ik wil het je niet ontmoedigen , vind het tof dat mensen ervoor kiezen alleen hou rekening met vooral de lichamelijke gevolgen en de zeer beperkte en prijzige middelen in de supermarkt :slightly_smiling_face:

Succes

Hey! Ik ben 15 jaar, en over het ijzer te kort hoef ik me geen zorgen te maken, ik slik al ijzer op recept omdat ik eerst een te kort had. Ik weet wat voor “beperkingen” er zijn maar ik wil gewoon meer doen voor het milieu, voor de dieren en voor mijzelf. Ik weeg op het moment namelijk 100 kilo door een te trage schildklier en ben 30 kilo aangekomen in 1 jaar tijd en dit wil ik heel graag weer kwijt alleen gaat dit niet door de producten in de etenswaren die ik nu eet. Zuivel schijnt helemaal niet zo gezond voor je te zijn als word verteld. Ik wil wel bijv. op bijzondere feestdagen gewoon normaal eten zodat ik geen last ben voor de anderen op die dagen. Door mijn beperking kan ik bijv. ook niet “gewoon” gaan sporten zoals andere meiden doen, ik krijg na 2 minuten al hartkloppingen en moet dan al kotsen. De hartkloppingen zijn in combinatie met mijn hartruisje niet goed en dus moet ik eerst afvallen voor ik mijn conditie weer op kan bouwen. Ook heb ik Ehlers Danlos en raken mijn gewrichten heel snel uit de kom dus kan ik daar door ook niet goed sporten. (fml) Het schijnt dat zuivel dus de kwaliteit van de botten juist slechter maakt in plaats van beter…

Knap van je om hiermee te beginnen. Zie je op tegen de grote stap? Je zou anders namelijk eerst een maand vegetarisch kunnen eten en het dan kunnen uitbreiden door veganist te worden.
EDS is inderdaad heel vervelend en ik zelf word met HMS ook zeer beperkt in het kiezen van sporten. Probeer anders gewoon om elke dag minimaal een kwartier te wandelen en misschien af en toe wat fitness.
Voor recepten is denk ik google je grootste vriend (;
Veel succes :grinning:

Ik ben al een aantal jaar vegetarier en wil ben nu ook net begonnen met veganistisch eten. Ik heb me aangemeld voor de vegan challenge (http://www.veganchallenge.nl/), waarbij je 30 dagen lang elke dag informatie en recepten (ontbijt/lunch/diner) krijg toegestuurd via email (er staan ook al veel recepten op de site van vorige challenges). M’n moeder wou zelfs wel mee doen, dus die eet deze maand ook veganistisch. Dit vond ik wel een mooie actie om er aan te wennen (en ook de info die je elke dag krijgt toegestuurd is handig).

En ik weet niet of je facebook hebt, maar er zijn heel veel facebook groepen en pagina’s waar mensen heel veel recepten posten en waar je ook vragen enzo kunt stellen.