Veganist; geef je mening!

http://www.youtube.com/watch?v=_ZfljdbllDc

Ik vind het echt belachelijk dat die moeder haar kind alleen maar rauw laat eten en zegt dat wij ‘ongezond groot’ zijn. Dat Hugo Borst hier zijn mening duidelijk laat blijken, vind ik prima. Ik ben het helemaal met hem eens dat het niet oké is dat deze moeder dit haar kind aandoet.

Wat vind jij ervan?

Ik ga het filmpje niet kijken :blush:
Als iemand veganist wil zijn; prima
maar als moeder moet je wel weten wat goed is voor je kind.

ik snap wel wat die vrouw zegt over die ziektes.
dat dieren tegenwoordig ook gekookt eten eten. en die ook ziektes krijgen. -k-anker-suikerziekte. ENZ ENZ.
en dat dieren in de natuur dat niet hebben fseu.

MAAR DAT DAT KIND OOK ZO MOET ETEN ZOALS DIE MOEDER DAT WIL. echt onzin. maar die jongen is wel vn ze astma af.
het heeft voor en nadelen xd

en hij mag geen frietjes en pannekoeken , arm kind.

Ja. En dieren worden ook gewoon geslacht terwijl ze ziek zijn, en als wij dat dan opeten, en het niet goed is gaar is, kunnen we een ziekte krijgen waardoor we dood kunnen gaan ( was een maand geleden nog in Canada gebeurt).

Ik snap dat trouwens ook niet. Want juist als je voedsel kookt, kook je de bacteriën eruit…

Die moeder is ziek.

:metal:

Of misschien gewoon overbezorgd

Ja ik heb dat stukje gezien bij De Wereld Draait door, ik vond het echt heel sneu voor dat kind! als je veganist wilt worden moet je dat zelf bepalen, net als vegetarier, dat vind ik hetzelfde als dat iemand vegetarier wilt worden maar vlees moet eten van z’n ouders, dat vind ik net zo sneu.

Maar goed, om het even over het veganisme te hebben:
Ik ben zelf vanaf mijn 8e vegetarier, en vaak denk ik wel: Ja als ik veganist zou zijn zou ik me veel beter voelen tegenover dieren etc. maar het lijkt me echt héél moeilijk, zonder vlees kun je nog leven, er is zoveel zonder vlees! en als je bij mensen gaat eten kunnen ze daar rekening mee houden, maar bij veganist moet je OVERAL op letten, en kan niemand daar rekening mee houden en het kost ook nog eens veel geld! want veel lekkere veganistische dingen zijn te koop in de -o zo dure- natuurwinkel.

ik ben nu ook n halfjaar vegetarier. en zonder vlees leven gaat prima. der zijn ook gewoon vervangende dingen voor.

maar veganisten vind ik extreeeem. je laat gewoon ZOVEEL voedsel dat net zo goed belangrijk is voor je lichaam weg. en ik denk dat het meeste NIET te vervangen is.

dat die moeder fain zelf veganist word. FINE BY ME. maar dat kind is echt sielog =O

OOO, ja die heb ik ook gezien.

Er bestaat ook zoiets als orthorexia. volgens mij heeft die vrouw dat.
Ze eet namenlijk ook geen verwarmd voedsel. Zo’n iemand is ook eens bij jouw vrouw mijn vrouw geweest.

Vind het sneu voor dat kind… Volgens mij verzint die moeder al die allergies van haar zoon om zichzelf eronder uit te lullen…

Hahahhahaha en zo; Wij zijn ongezond groot XD
Wat een lacher.

… GEEN FRIETJES EN PANNEKOEKEN!

Oh god, ik ga dus nooit alleen maar Rauw eten…

(Dat was niet sarcastisch…)

Jaa echt hea.
gewoon van OH hij mag geen kaas. NEE MAAR DAAR IS DIE ALLERGISCH VOOR !

onzin ><’

Nee maar… dúh, daar zit stremsel in van een kalverenmaag…

crazy!

ew. eigenlijk wil ik dat niet weten 0______0
maar kaas is gewoon TE lekker =O

oh… serieus? dat klinkt zo ranzig…

ik vind dat je je kind zelf moet laten kiezen, ik ben zelf vegetariër maar als ik later een kind zal krijgen en hij komt op de leeftijd dat die zelf kan kiezen dan zal ik 'm laten kiezen of die vlees wilt eten of vegetariër wilt zijn.

ik heb een tijdje geprobeerd om veganistisch te leven, maar het valt gewoon niet vol te houden vind ik.
ik ben ook in een periode geweest dat ik erg ver ging, ik schold de slager uit, ik schold mensen uit die bont droegen, ik stak m’n middelvinger op naar mensen die vlees aten…
zo erg ben ik nu GELUKKIG niet meer…
ik ben nu eigenlijk zo ver dat ik weet dat je mensen in hun waarde moet laten, ookal eten ze vlees ieder z’n eigen keuze daarom zal ik m’n kind dat nooit opdringen ik zal in het begin vegetarisch koken maar later als hij toch vlees wilt eten; prima, maar dan wel biologisch.’

ik vind het vrij ongezond om veganist te zijn eigk… je mist zo heel veel voedingsstoffen en als je dat als volwassene zelf wil doen ok, maar een kind in de groei alleen maar dat te eten geven? echt neit goed.